• Categories
  • El govern no vol debat i presenta un projecte per encabir 600 cotxes a La Corxera

    26/10/2016
    L'alcalde i els seus tinents d'alcalde, fent la presentació del projecte, ahir. (Foto_J.T./EL PUNT-AVUI)

    La construcció d’un gran aparcament subterrani per a vehicles ha fet un pas de gegant amb la projecció d’un aparcament subterrani amb una capacitat de 598 places a la zona de la Corxera. Aquest nou pàrquing s’afegirà al que actualment hi ha a la plaça del Mercat.

    Aquesta decisió de l’equip de govern de Sant Feliu –de TSF, el PSC i ERC– ha de servir per enterrar l’històric, i polèmic, debat sobre la construcció d’aquest equipament. L’alcalde, Carles Motas, confia que les obres hagin començat d’aquí a dos anys. El pacte de govern entre els tres grups no preveia fer l’aparcament al passeig. A més, segons Motas, a banda del de la Corxera, s’estudia també fer-ne un al sector del port.

    La intenció de fer aquest gran aparcament, de dues plantes subterrànies i una a nivell de terra, es va presentar ahir públicament després que el pla de viabilitat que s’ha fet hagi conclòs que és rendible la seva explotació. Ara, segons va explicar l’alcalde, Carles Motas, es podrà finalment preparar la licitació de l’obra i buscar els operadors interessats en la gestió.

    Precisament, Motas ha destacat que l’estudi de viabilitat és el que ha permès desencallar el projecte. “El que volem transmetre és que construirem aquest aparcament, tenim la voluntat ferma de fer-ho, i deixarem d’una vegada per totes que Sant Feliu de Guíxols parli de fer-lo en un lloc o altre sense que s’hagi anat més enllà”, va dir l’alcalde.

    L’aparcament es vol fer a la zona de la Corxera, a l’espai situat entre el pavelló i el teatre, i on actualment hi ha 140 places. L’àmbit d’influència se situaria entre el carrer Callao i la rambla del Portalet. Dues de les plantes seran subterrànies i tindran 178 places; i tant la que quedi a nivell de terra com la del primer pis en tindran 121.

    Una de les particularitats del projecte, segons Motas, és que preveu la possibilitat de poder construir fins a dues plantes més, tot i que ara mateix l’estudi de viabilitat ho desaconsella. “El fet que l’estructura estigui preparada farà que futurs governs tinguin marge de maniobra per poder fer-ho en funció de les necessitats de la ciutat”, destaca l’alcalde, que hi afegeix que el fet de reflectir aquesta opció en el projecte ara mateix no l’encareix, però permetrà que una futura inversió sigui assumible. Si l’empresa optés per ampliar la instal·lació amb dues plantes més de 121 places cadascuna, es podria arribar fins a les 850.

    Inversió milionària

    L’aparcament es traurà a concessió per 40 anys i el farà una empresa privada, que assumirà tot el cost de l’obra, que es preveu que sigui d’entre 9 i 10 milions d’euros. Carles Motas va explicar que el pla de viabilitat preveu que el concessionari gestioni tota la zona blava del municipi més la primera planta de l’aparcament de la plaça del Mercat, que és de rotació. Segons recull l’estudi de viabilitat, es calcula que amb una ocupació mitjana d’entre el 9% i el 13% de totes aquestes places el projecte és rendible. A més, cal destacar la proximitat amb el futur museu Carmen Cervera.

     

    Font: El Punt-Avui, ja que Tribuna Ganxona continua sense ser convidat per l’Ajuntament a presentacions ni rodes de premsa. 


    Últimes Notícies

    (c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0

    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies