• Categories
  • L’Agrupació Teatral Benet Escriba presenta “El poema del pessebre” per Nadal

    22/11/2016
    Part dels actors i staff tècnic que participa en l'obra, que serà estrenada el dia de Sant Esteve.

    L’Agrupació Teatral Benet Escriba de la nostra ciutat presentarà, aquestes festes nadalenques, una nova obra en lloc dels tradicionals Pastorets. L’obra en qüestió s’anomena El Poema del pessebre, escrita per Joan Alavedra i amb música de Pau Casals.

    La representació està prevista pel dia 26 de desembre a les 6 de la tarda al Teatre-Auditori. La Benet Escriba pretén fer un pessebre amb figures reals i acostar els personatges al públic amb l’esforç i la il·lusió que, asseguren, hi estant posant perquè la presentació no desmereixi l’obra dels seus dos grans autors.

    El Poema del pessebre va néixer del desig d’una nena de cinc anys, que va demanar al seu pare, després de muntar el pessebre com cada any en un racó del menjador, que n’hi fes un vers. És així com Alavedra va començar: intentant contar la joia de la Naixença per a infants, fent parlar els seus personatges, l’Home del Pou, el Pescador, l’Home que llaura, la Vella que fila… en un quadern. Els fets, però, truncaren el poema i una nit de gener, dins una maleta pels barrancs plens de neu de Coll d’Ares, passaren, amb milers de persones, cap a França. A París varen trobar-se amb el mestre Pau Casals i junts van marxar cap a Prada. Allà, llogaren plegats la “Villa Collette”, on hi van viure molts anys.
    Els alemanys ocupaven tot el país. Els tenien a Prada. Escoltaven la ràdio anglesa tapats amb flassades, al fons d’una habitació, mentre algú vigilava al carrer. Un dia, com si un raig de sol travessés la negra nuvolada, es varen anunciar uns Jocs Florals a Perpinyà i Alavedra va pensar en el seu Poema. Va guanyar la Flor Natural i Casals el va sentir per primera vegada quan es va llegir en la Festa, a la qual hi assistiren plegats.
    Això era el maig de 1943 i pel juny, el dia del sant d’Alavedra, en baixar de la seva cambra i abraçar-lo per desitjar-li “per molts anys”, li donà el primer fragment musical. Des d’aquell dia, cada matí, després del Bach matinal, començava la composició de El pessebre.
    I en el silenci d’aquella caseta i en el petit piano de la seva cambra, se sentia una nota, tímida, i anava avançant durant anys. Casals, a vegades, cantava les paraules del text i quan tenia un fragment els cridava perquè l’escoltessin. Quant tingué acabats els cants d’algunes figures començaren a cantar-los per Nadal amb els amics que residien a Prada.
    Pau Casals va dirigir El pessebre en la grandiosa sala de l’Assemblea General de l’O.N.U., a Nova York, davant dels delegats del món, en el divuitè aniversari de la fundació de les Nacions Unides.


    Últimes Notícies

    (c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0

    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies