• Categories
  • Prevenció de l’assetjament escolar

    05/09/2017
    Alumnes a la sortida del CEIP L'Ardenya (Foto: EL PUNT-AVUI)

    Els centres educatius guixolencs participaran aquest any 2017 del projecte Tutoria entre iguals (TEI), amb què es pretén prevenir la violència i l’assetjament escolar a les aules, segons informa El Punt-Avui. L’Ajuntament, a través de l’àrea d’Educació, ha impulsat aquesta proposta, que s’implantarà en tots els centres del municipi des de P3 fins a ESO, al llarg de 9 nivells escolars.

    El regidor d’Educació, Josep Ramon Llobet, destaca que just al principi del curs 2017/18 totes les escoles (públiques i concertades) faran un seguit de sessions de formació per tal de conèixer la manera d’implantar aquest programa. Són sessions que estaran enllestides en pocs dies, i hi participaran com a formadors un grup de psicopedagogs.

    L’objectiu és fer-ne partícip tota la comunitat educativa, és a dir, la direcció del centre, el professorat i també els pares, així com l’alumnat. També, més endavant, l’experiència s’estendrà a la resta de centres educatius, com ara l’Escola de Música i la d’adults.

    Quan un alumne pateix accions agressives d’un o més companys, de manera repetida i durant un cert temps, apareixen situacions d’assetjament conegudes. Sovint el maltractament es manté latent, i apareix un esquema d’abús d’autoritat. Això té repercussions negatives en el clima i la convivència en el centre, que afecten també els processos d’aprenentatge i educació. El programa TEI es basa en la tutoria emocional entre iguals, en què el respecte, l’empatia i el compromís són els tres pilars bàsics del desenvolupament. En el programa, quan es detecti un cas de comportament agressiu, s’activaran els mecanismes per solucionar-lo, de manera empàtica, amb el respecte i compromís de tothom.

    El projecte, des de 2002
     
    El projecte TEI va ser creat el 2002 per Andrés González Bellido, coordinador del grup d’investigació de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, amb un equip de psicòlegs, pedagogs, mestres i professors.

    L’objectiu que es persegueix és actuar com a mesura preventiva contra la violència i l’assetjament escolar a educació primària i secundària. Té un caràcter institucional i implica tota la comunitat educativa. Està basat en l’ajuda (social, emocional i personal) dels iguals-tutors. És un recurs important en el procés de participació, conscienciació, prevenció i desenvolupament de programes d’intervenció en la convivència del centre educatiu. Pot adaptar-se com una mesura contra la desmotivació i el fracàs, no únicament curricular, sinó també personal i social.

    Es tracta d’una solució escalonada. A primària, els alumnes de cinquè són tutors emocionals dels de tercer; a secundària, els de tercer d’ESO són tutors emocionals dels de primer. I a infantil, els alumnes de P5 també faran de tutors dels que comencen a P3, de només 3 anys.


    Últimes Notícies

    (c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0

    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies