• Categories
  • Itineraris de Cicloturisme: Era de la Llaca

25/10/2017
    Ruta d’una quarantena de quilòmetres per les Gavarres per conèixer l’Era de la Llaca, un indret referenciat a recer del Puig Gros (464 m), el punt més alt del terme municipal de Cassà de la Selva.
    Pugem en direcció Romanyà i per la Font Josepa i can Llac arribem al coll del Matxo Mort; aquí ens endinsem i travessem la bonica castanyeda d’en Gironès. Sortint de la castanyeda i fent un curt pujantó aviat arribarem a l’Era de la Llaca: es tracta d’un lloc enlairat en forma de roquissar amb vistes al mas del Roquetal, que tenim a sota, i a la vall de Calonge que
    s’eixampla fins al mar. Una gran fita que separa els termes de Cassà i Santa Cristina sobresurt enmig del conjunt rocallós.
    A part de la panoràmica, dues coses a destacar: a prop i en direcció Nord trobem les restes de la casa o mas de l’Era de la Llaca amb diverses sitges ben conservades que val la pena conèixer i pels voltants del roquissar esmentat tot baixant a l’esquerra de la pista trobarem altres conjunts granítics escampats pel mig del bosc que ens mostren diferents coves,abrics sepulcrals i paradòlmens (llocs d’enterraments durant el neolític).
    L’itinerari continua ara en descens en direcció a Can Bota de la Verneda, la Cabra Penjada i el Pla de Panedes; seguint el GR arribarem al carril bici a nivell del pont de Salenys per continuar fins a Sant Feliu, tancant aquesta agradable matinal de cicloturisme. Gaudim a peu o en bicicleta de l’extens patrimoni megalític en forma de coves,dolmens, paradolmens, menhirs o pedres dretes, abrigalls, inscultures o cassoletes, que ens ofereixen les muntanyes més properes de l’Ardenya i les Gavarres.

Colla Bujonis.

Últimes Notícies

(c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies