• Categories
  • CICLOTURISME: Camins del Priorat

23/05/2018
    La Colla Bujonis al poblet de la Vilella Baixa.
    Extraordinària ruta en dues jornades enllaçant els poblets del Priorat històric tot fent nit a la Vilella Baixa. Pedalarem pels antics camins rals i vells camins de ferradura, amb una incursió a la serra Gran del Montsant.
    Des de Porrera iniciem el recorregut cap el coll de les Marrades i baixem al Mas Sinén i Poboleda per continuar pel coll del Conill fins a Cornudella. Anirem pujant fins a l’Ermita de Sant Joan de Codolar, ja en plena Serra del Montsant; pel bonic camí dels cartoixans i Albarca enfilem en direcció a l’ermita de la Mare de Déu del Montsant per arribar a la Roca Corbatera (1163 mts), sostre de la comarca. Ens caldrà arrossegar la bicicleta en alguns dels trams de la Serra Major que anirem seguint pel corriol de la carena; pel Grau de la Grallera descendim a la Morera i continuem la ruta cap a Escala Dei i la Vilella Baixa, poble conegut amb el sobrenom de la Nova York del Priorat per l’alçària de les cases que donen al coster dels dos rius .
    Al segon dia de l’itinerari,el recorregut segueix el riu Montsant però aviat s’enfila de valent cap al poblet de la Figuera; des de l’ermita de Sant Pau i de la punta del Guixar gaudirem de grans panoràmiques;pel coll de les Bassetes baixem al Lloar, travessem el riu i continuem en direcció als pobles de Gratallops i Torroja per arribar novament a Porrera.
    Pobles,ermites,cellers,cartoixes,rius,graus,cingles,vistes esplèndides a vol d’ocell, la omnipresent Serra del Montsant i una mar prodigiosa de vinyes verdes admirablement arrenglerades en bancals perfectes que s’enfilen per les muntanyes, integren amb camps d’oliveres i ametllers aquest bellíssim itinerari de quasi un centenar de km i 2800 m d’altimetria.
    ​Ha estat un gran plaer pedalar per aquest territori tan singular, un paisatge agrari únic, treballat i ordenat des de temps immemorial durant vàries generacions, a punt de ser reconegut Patrimoni Mundial de la Unesco en la categoria de paisatge cultural.

Colla Bujonis.

No es poden fer comentaris

Últimes Notícies

(c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies