• Categories
  • El pailebot Santa Eulàlia es podrà visitar aquest cap de setmana a la nostra ciutat

    18/07/2018

    Amb motiu del centenari del pailebot Santa Eulàlia, construït l’any 1918 en una drassana de la costa alacantina com a veler destinat inicialment al comerç amb Amèrica i ports de la Mediterrània, el Museu Marítim de Barcelona presenta un programa commemoratiu entre els mesos de març de 2018 i febrer de 2019, al qual el Museu d’Història de Sant Feliu  s’ha adherit com a membre de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana.

    Per això, aquest dissabte 21 de juliol cap a les 10.00 farà entrada el pailebot Santa Eulàlia a la nostra ciutat, en un acte festiu, acompanyat d’algunes embarcacions guixolenques i amb figures de la Colla Gegantera esperant al moll de pescadors. Al vaixell l’estaran esperant els representants de la ciutat i de les entitats del port que han facilitat la vinguda d’aquesta embarcació històrica gràcies a la bona disponibilitat de Ports de la Generalitat, la Confraria de Pescadors i el Club Nàutic, així com la participació en la benvinguda de la Colla Gegantera, l’Associació Llop de Mar i el Club Nàutic Vell.

    El “Santa Eulàlia” romandrà fondejat al nostre port des de dissabte 21 al matí fins al vespre del dilluns 23. Durant la seva estada es podrà pujar a bord i conèixer una mica millor com era la navegació en un vaixell històric d’aquestes característiques. Les visites seran d’accés lliure i gratuït, amb l’horari següent: al matí de 10.00 a 13.30 h i a la tarda de 16.00 a 19.30 h.

    Un vaixell no es construeix per durar 100 anys, i per aquest motiu, l’aniversari del Santa Eulàlia (un dels velers més antics en actiu a la Mediterrània) és un fet del tot extraordinari. Són pocs els vaixells arreu del món que hagin assolit aquesta fita, especialment en l’àmbit de la Mediterrània.

    El pailebot Santa Eulàlia es va acabar de construir l’any 1918 en una drassana de la platja alacantina de Torrevella. Es tracta d’un dels velers més antics de la Mediterrània que encara navega. Al llarg dels segles XVIII-XIX els pailebots han estat models d’embarcació molt comuns a la mediterrània per la seva versatilitat d’usos i la facilitat de navegació, a diferència d’altres models que requerien més personal a bord i presentaven més dificultats de maniobra i navegació. El pailebot Santa Eulàlia, anomenat inicialment Carmen Flores, es va destinar inicialment al comerç amb Amèrica. Posteriorment va servir com a vaixell per al comerç a la Mediterrània i com a embarcació de suport de tasques submarines.

    L’any 1997, quan estava a punt de ser desballestat, el Museu Marítim de Barcelona va adquirir-lo per incorporar-lo a la col·lecció del Museu. L’objectiu del Museu Marítim de Barcelona va ser recuperar un exemplar d’aquest model de veler antic mercant en el marc de recuperació i difusió del patrimoni marítim. D’ençà la recuperació del pailebot, batejat a Barcelona com a Santa Eulàlia en honor de la copatrona de la ciutat, aquest vaixell forma part de la col·lecció a mar del Museu i és una extensió del Museu a l’aigua. S’ha convertit en un dels símbols inequívocs de la ciutat de Barcelona i un ambaixador arreu del món.

    No es poden fer comentaris


    Últimes Notícies

    (c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0