• Categories
  • CICLOTURISME: Creu de les Monges, el Daró i el Ritort.

07/12/2018

Ruta pel cor de les Gavarres per anar a trobar l’aiguabarreig del riu Daró amb el Ritort, el primer procedent dels fondals entre can Sitges i can Gironès, i el segon, de recorregut més curt, provinent de Santa Pellaia.

Travessem el pla de la Verneda fins a les Dues Rieres i, en exigent ascensió, arribem a la Creu de les Monges, una cruïlla en el camí en direcció a Santa Pellaia. D’aquest encreuament arrenca una pista que va carenejant tot passant pels masos de Cal Xai i de Can Seguer, amb vistes esplèndides per tot el muntanyam de les Gavarres, des de Santa Pellaia fins albirar el mateix golf de Roses.
    El camí ja de baixada queda enclotat en la bella i feréstega fondalada de Can Pau Bolida (en runes), lloc a on s’ajunten els dos cursos fluvials; hem de seguir per un camí ascendent paral·lel al riu Daró el qual haurem de travessar en diferents llocs pedalant per un trajecte molt atractiu i força ombrívol fins arribar a Can Castelló de Baix i al Coll de Llumeneres.
    En època de tardor i després de pluges abundants, amb el riu pletòric i sentint el brogit de l’aigua, el recorregut per aquesta vall solitària és encara més encantador. Pel Roquetal, Can Bóta i la Cabra Penjada iniciem el retorn a casa després de les bones sensacions que ens haurà deixat aquest fabulós itinerari de 60 km que ens permet descobrir les entranyes del riu Daró obrint-se pas pel bell mig del massís de les Gavarres.

Colla Bujonis.

No es poden fer comentaris

Últimes Notícies

(c) A.C.O.G., 2018. - NIF G55273130 Tribuna Ganxona, diari digital de Sant Feliu de Guíxols - Versió 2.0

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies