• Categories
  • Nou servei municipal d’assessorament i consultes sobre les clàusules sòl

    15/05/2017
    Tots els dilluns i divendres de 9 a 11 del matí s’obre un nou Servei d’Informació a l’Oficina del Síndic municipal de Greuges (carrer Penitència, 10-Casa Albertí), on es poden fer consultes sobre les Clàsules Sòl hipotecàries. A l’oficina s’ofereix ajut al ciutadà per tal d’identificar què són les ‘clàusules sòl’, i per aportar recursos a l’abast per a possibles reclamacions. Per tal de tenir accés al servei cal reservar cita a sindic.greuges@guixols.cat o bé al telèfon 972 32 80 40
    Des de l’Ajuntament, la regidora d’Acció Social, Laura Serrano, creu que el servei serà ben acollit per la població, ja que s’ha detectat sovint inquietud respecte aquest tema, com va passar en la xerrada que es va realitzar al Monestir ara fa uns mesos, amb una presència nombrosa d’assistents.

    Moció de CUP i GdC per les clàusules sòl

    23/01/2017

    Aquest mes de gener, els grups municipals de la CUP i Guíxols des del Carrer portaran al Ple una moció conjunta per exigir el compliment íntegre de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea referent a les clàusules sòl de les hipoteques. La moció també planteja que l’Ajuntament de la ciutat es comprometi a fer un reforç informatiu del dret de les persones afectades per aquest frau, garantint d’aquesta manera una millor defensa dels seus interessos.

    Les dues formacions consideren que el decret que ha presentat el Govern espanyol és insuficient i que “ni garanteix la protecció total de les persones consumidores, ni molt menys, evita que la càrrega del procés recaigui en bona part sobre les persones afectades”. En aquest sentit, CUP i GdC consideren que el decret suposa simplement un “arranjament de mínims, ja que al final serà la banca qui decideixi realment qui i quant cobra extrajudicialment els imports deguts per les clàusules sòl”.

    Les dues formacions d’esquerres adeverteixen que les entitats bancàries disposaran de tres mesos – a partir de la data de reclamació prèvia del client- per presentar la seva proposta al consumidor q ue per tant “no queda garantida l’universalització del procés”, afegint que “el decret tampoc especifica si l’avís a les persones afectades s’ha de fer de manera individualitzada o si n’hi ha prou amb un anunci general”. També asseguren que “si passats aquests tres mesos l’entitat bancària no ha pagat o simplement no ha fet cap proposta perquè considera que la seva clàusula no és opaca, no passarà res i serà el consumidor el que després haurà d’adoptar les mesures judicials que consideri oportunes”.

    GdC i CUP critiquen també que el decret afronta la devolució dels diners estafats en els dos milions aproximats de contractes amb clàusules sòl, però que, no obstant això, el Govern espanyol no resol en absolut els milers de casos de clàusules abusives diferents a les clàusules sòl (com per exemple: valors del Santander, accions preferents o crèdits en divises) i que també podrien ser declarades nul·les en aplicació de sentències de tribunals europeus.


    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies