• Categories
  • ITINERARIS DE CICLOTURISME: Les vinyes de Calonge

05/09/2017
    Esplèndida matinal d’una quarantena de quilòmetres amb l’objectiu de conèixer i de pedalar de manera parsimoniosa entre les vinyes de Calonge recorrent les valls de Tinar, del Jonc i el Pla de les Fonts.
    Sortim de Sant Feliu en direcció al coll de Fenals per baixar a la riera i seguir la ruta dels Molins de Calonge. Enfilem la pista del campament per encerclar la muntanya de Can Mont, pel feréstec camí de la pedrera i seguint la riera de Folc arribem a la carretera que porta a la Ganga. Travessant la urbanització de Mas Pere ens situem davant l’elegant Torre Lloreta, veritable porta d’entrada a la zona més agrícola i més ben conservada de l’extens municipi de Calonge.

Amb un salt arribem al Mas Gil pràcticament envoltats de vinyes i oliveres, pugem l’estreta vall de Can Redó amb diversos masos (Can Ribot, Mas Redó, Can Baraca,…) amb petites extensions de vinya, horta i arbres fruiters. Un cop a dalt de la pista del Puig Cargol fem un descens pels contraforts del Puig Cabrer, un gran mirador sobre la plana i el mar al fons, i tornarem a la plana per a retrobar les vinyes, els masos i els cellers on elaboren aquest vi viu, un vi de pagès fet a l’antiga, sempre canviant, jove i antic alhora, un vi que concentra el sabor de les Gavarres.
    Les vinyes de Calonge (i també del municipi veí de Vall-llobrega) és un lloc per descobrir. Ara, en temps de verema, és un veritable plaer pedalar entre les vinyes flairant l’aroma del most i la fragància especial que desprenen les figues en el seu punt dolç de maduració: un regal per als nostre sentits que tenim molt a prop, a pam i toc de casa.

Colla Bujonis.

Itinerari de Cicloturisme: El Dolmen de les Ginesteres

01/02/2017
    Ruta per les Gavarres a l’entorn de Romanyà per conèixer el Dolmen de can Reparat o de les Ginesteres, un nou monument megalític descobert recentment dins del terme municipal de Santa Cristina d’Aro.
    Pugem a Romanyà seguint en bona part el traçat del G R. Des de Romanyà hem de continuar en direcció al Mas Nou per la pista que va carenejant la Serra Llonga. Arribats davant la part més enlairada de la urbanització de Roca de Malvet, hem d’agafar a l’esquerra una pista que ens menaria a les runes del mas de can Reparat completament embardissat; seguim, però, la pista principal en descens, que més endavant es bifurca.  En aquest punt hem de continuar per la dreta en baixada molt pronunciada i al cap d’un quilòmetre trobarem, a la nostra mà dreta, el jaciment megalític.
    Es tracta d’un indret enlairat atapeït de pedres i roquissars al capdamunt  del qual podem observar l’estructura del dòlmen en forma de corredor i cambra rectangular fet amb lloses de granit. Una única llosa de grans dimensions que cobria la cambra ha cedit i ha quedat tombada a un dels costats.
    El gran amuntegament de pedres de totes les formes i dimensions donen un gran caràcter a l’indret, la sensació que transmet és que ens trobem en un emplaçament rellevant on es respira un aire misteriós i intemporal.
    El lloc enturonat ha estat netejat, endreçat i senyalitzat per fer-ne més fàcil la descoberta.
    La ruta ara continua de baixada fins a can Terrades i la riera de Calonge, on enllaçarem amb la ruta senyalitzada de la Vall dels Molins. Pel coll de Fenals arribem a Platja d’Aro i a Sant Feliu tancant aquesta interessant circular d’uns 35 km.
    De ben segur que la troballa i posterior arranjament -encara pendent- d’aquest formidable dolmen farà encara més interessant aquest sector de les Gavarres, tan ric en patrimoni megalític: en donen fe el conegut Dolmen de la Cova d’en Daina, el Dolmen de Bouserenys, Dolmen del Puig d’Arques i diferents menhirs, cistes, coves i abrigalls escampats per tota l’orografia de la zona.
    Cicloturisme. Colla Bujonis.

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies