• Categories
  • GdC estudia accions legals pel nou contracte d’escombraries

    28/09/2018

    GdC hi veu una certa mala praxis en aquest nou contracte i ja ha anunciat que portarà el cas a consulta legal, sense descartar prendre les accions que s’en derivin.

    En el Ple municipal celebrat ahir al vespre, el govern de la ciutat (TSF-ERC-PSC) va defensar l’ampliació del contracte actual de les escombraries, tot i haver-se esgotat els dos anys màxims de pròrroga; la resta de grups s’hi va oposar.

    Per GdC, es tracta d’una “molt mala decisió” pel fet que “la ciutat continuarà com fins ara” en matèria de reciclatge. La formació es basa en els índexs de l’Agència Catalana de Residus que demostren que la ciutat genera més residus que la mitjana,  recicla per sota del nivell desitjat i presenta “un estat de brutícia com feia anys que no es veia”.

    GdC recorda que aquesta ampliació contractual “no aborda cap dels molts problemes greus que avui té la ciutat”, citant com a exemples “l’excès de la fracció de rebuig,  la gestió dels voluminosos o la mala funcionalitat de la deixalleria”, un fet que, segons el regidor de la formació Jordi Lloveras “és la prova evident de la falta de projecte, capacitat i coratge del govern municipal per abordar el repte més important que tenia per endavant en tota la legislatura”. “Aquest, i no altres, hauria d’haver estat un projecte estratègic de ciutat, però no ho ha estat”, reclamà, alhora que manifestava  no entendre “que en dos anys encara no s’hagi iniciat el procediment d’adjudicació del nou contracte” i afirmant que, en tot plegat, hi veu una certa mala praxis, i per això, ha anunciat que el grup portarà el cas a consulta legal sense descartar emprendre les accions que se’n derivin.

    Altres punts d’interès del Ple

    Un dels punts d’interès del Ple foren les decisions al voltant dels tres dictamens de la Comissió del Nomenclàtor: donar nom al Parc de la Llibertat, La Rambla i Plaça 1 d’octubre de 2017, que van tirar endavant. El primer és una plaça situada davant del Sot dels Canyers i que mai havia tingut nom; el segon cas desvincula el nom d’Antoni Vidal del de La Rambla. El tercer fa honor és la reivindicació popular de la jornada de l’U d’Octubre de 2017, que s’ha donat a la Plaça del Mercat, en detriment de la Rambla, donat que a la Comissió de Nomenclàtor va votar favorablement tan sols 2 membres, per 5 que ho van fer a la Plaça del Mercat. Els CDR havien agafat un miler de signatures a favor de donar el nom U d’Octubre a la Rambla, però això no fou suficient. 

    Finalment, la moció de GDC sobre el treball digne i la situació de les treballadores de la llar va quedar pendent fins al proper Ple ja que el govern fa finalitzar els plens a les dotze de la nit i no es va poder arribar a tots els punts de l’ordre del dia.


    MES investigarà que l’Ajuntament hagi contractat la dona d’un regidor de govern

    03/02/2017

    MES- Moviment d’Esquerres no veu bé la contractació de l’esposa d’un regidor de l’equip de govern per un dels plans d’ocupació del SOC destinats a persones amb atur de llarga durada i sense recursos. Es tracta de la dona del regidor socialista Salvador Calabuig, que ha estat destinada a la Casa Albertí com a auxiliar administrativa del Síndic de Greuges.

    La dona de Calabuig es va contractar a principi d’any i gràcies a un conveni amb el Servei d’Ocupació de Catalunya segons el qual l’Ajuntament va agafar per treballar durant sis mesos 17 persones aturades de llarga durada – excepte 2 per un any en tenir més de 55 anys-.  En total, l’Ajuntament va rebre gairebé 180.000 euros a tal efecte.

    Per ser contractat, calia estar inclòs en algun dels dos supòsits següents: que la persona tingués més de 45 anys  i no rebés cap prestació (la dona de Calabuig estaria en aquest grup); o bé persones en atur beneficiàries de la Renda Mínima d’Inserció (PÎRMI).

    Tot i que, des de Moviment d’Esquerres, en principi no dubten de la legalitat del fet, la formació encapçalada per Pere Albó demanarà tota la informació relacionada amb el procés de selecció pels esmentats contractes.

     


    Ple extraordinari per debatre el nou contracte de neteja

    02/08/2016

    Segons darreres informacions, l’alcalde Carles Motas ha convocat un ple extraordinari per demà a les nou del matí.  En la sessió es debatrà  l’elaboració del plec de clàusules del concurs per al nou contracte de neteja viària i escombraries de la ciutat. Aquest ple ha estat forçat per tots els grups de l’oposició, que creuen que l’equip de govern porta aquesta redacció amb un “secretisme total”. El fet que el ple sigui a les nou del matí ha estat criticat per Guíxols des del Carrer, ja que, segons ells,  “dificulta la presència dels regidors que s’han de guanyar la vida fora de l’Ajuntament”.


    L’oposició en bloc exigeix un ple extraordinari per debatre el nou contracte d’escombraries

    29/07/2016

     

    No hi dubte que la neteja viària i la recollida d’escombraries són dos dels temes que més preocupen en general a la ciutadania. Més encara, quan s’esta treballant la redacció d’un nou plec de condicions que haurà de regir la nova adjudicació de la concessió pública del servei pels propers anys. De fet, prop d’una cinquena part del pressupost municipal es destina a la neteja i la recollida d’escombraries.

    Els grups a l’oposició  (CDC, GdC, MES i CUP) entenen que aquest és un dels debats importants que sorgeix cada determinat nombre d’anys a la ciutat i, en aquest sentit, reivindiquen que els seus partits també representen la ciutat i que amb les seves aportacions poden col·laborar a millorar el treball que s’està fent. El que, per l’oposició, no hauria de tornar a passar és el que va succeir en l’últim debat dels pressupostos, en el qual se’ls va lliurar tota la documentació tres dies abans del debat definitiu en sessió plenària.

    No obstant això, els grups a l’oposició lamenten el “secretisme total” de l’equip de govern malgrat les reiterades preguntes dels regidors i, al·legant raons de “interferències”, els està apartant de qualsevol procés de participació. És per això que l’oposició declara ara que també vol participar en aquest nou contracte d’escombraries i neteja de a ciutat i. d’acord amb la normativa vigent, ha demanat la convocatòria d’un ple extraordinari.


    CiU matisa el vot en contra a la pròrroga del contracte de CESPA

    14/03/2016

    El govern de la ciutat ha pactat,  7 mesos abans del final de contracte, i de mutu acord amb l’empresa CESPA, una pròrroga d’un màxim de 2 anys del contracte signat el 2008 per l’aleshores govern quatripartit (TSF+PSC+ERC+ICV).
    La decisió es va prendre el 24 de novembre de 2015, és a dir 10 mesos abans de la finalització del contracte, juntament amb la  contractació dels serveis d’una empresa externa d’assessorament integral, amb un cost de licitació de 30.000.-€.
    Aquesta decisió ha fet que CiU, a l’oposició declari que “el govern anterior tenia com a prioritat dotar a la ciutat d’un nou contracte abans de la finalització de l ‘actual amb l’objectiu que millorés el servei tot corregint les moltes deficiències de l’anterior”, i que per això “treballava des de feia mesos en un plec que contemplava fer dos contractes per separat”. El de neteja viària, segons CiU,  preveia un increment d’hores de neteja, un canvi en els sistemes emprats “per fer-lo més eficient i silenciós”, i flexible “per adaptar-ho a les necessitats de la ciutat”, amb la inclusió de l’eliminació d’herbes de les voreres, la neteja dels contenidors “i d’altres aspectes a millorar”.

    Pel que fa al contracte de recollida d’escombraries, preveia un sistema mixt “que fomentés el reciclatge mitjançant la recollida a domicili en algunes zones de la ciutat, com ara en carrers estrets, per eliminar els contenidors i que en altres zones, que aquests només es posessin al vespre i es recollissin al matí”.

    El nou govern, però, vol començar de zero, amb un nou redactat del contracte, sense tenir en compte aquests elements que CiU esmenta.
    Segons va exposar el govern actual, quan l’Ajuntament tingui enllestit el plec i contractat el nou concessionari, la pròrroga s’acabarà, però segons CiU, un informe de la responsable tècnica de l’àrea cita que les amortitzacions dels equips de neteja finalitzen el primer semestre de 2017, per la qual cosa, a partir del gener” és molt probable que l’Ajuntament es vegi forçat a fer una important inversió en comprar nous equips si no ha signat la nova concessió del contracte, fet que condicionaria a les empreses interessades”.
    Per CiU, aquests perjudicis, així com el cost de l’empresa d’assessorament, són fruit de la manca de planificació, doncs des de l’inici de la legislatura, el juny del 2015, “aquest govern tenia 15 mesos per redactar les bases i licitar el nou contracte”.
    El grup municipal de Convergència i Unió  va votar en contra de la pròrroga d’aquest nou contracte per tots els arguments exposats anteriorment.


    L’Ajuntament prorroga 6 mesos el contracte de neteja amb Cespa

    26/02/2016

    El govern local va aprovar ahir en el Ple la pròrroga pactada amb Cespa perquè l’empresa continuï prestant el servei de recollida de residus i neteja viària més enllà del final del contracte, el 30 de setembre proper. La regidora de Serveis, Laura Aiguaviva, va defensar que l’acord permet garantir la continuïtat de les tasques fins que hi hagi nova concessionària. En aquest sentit, l’executiu guixolenc ha contractat l’assessorament tècnic extern per preparar els plecs econòmic, administratiu i tècnic de la futura concessió. Aiguaviva avança que esperen enllestir els documents en unes 15 setmanes, per convocar el concurs a l’estiu i adjudicar el nou contracte abans de final d’any.

    Des de l’oposició, CiU i MES van criticar que s’hagi de recórrer a la pròrroga; la CUP va demanar participació ciutadana i GdC un planejament específic per a les diferents necessitats. Aiguaviva argumenta que han hagut de començar de zero i que recorren a l’assessorament extern per evitar al màxim les impugnacions entre les grans empreses interessades, com ha passat en els casos de Torroella de Montgrí o Palafrugell. La regidora de Serveis defensa que el servei s’ha optimitzat en els darrers mesos i aposta per un nou contracte en què els serveis depenguin de zones –en comptes de rutes–, dotar les bateries de contenidors de totes les fraccions i conscienciar els veïns amb campanyes per incrementar el nivell de reciclatge.

    Font: El Punt-Avui


    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies