• Categories
  • Enderrocaran una nau d’Agglotap per fer-hi un aparcament

    28/09/2017

    L’Ajuntament vol aprovar al ple d’avui la proposta d’enderroc d’una de les dues naus de l’antiga empresa surera Agglotap per convertir-la en aparcament provisional d’una vuitantena de places. Aquesta antiga fàbrica, ubicada a la zona del carrer Rufo, va deixar fa pocs anys la seva activitat i l’espai que ocupava van ser requalificat.

    L’Ajuntament vol habilitar un aparcament provisional d’una vuitanta places a la segona de les naus (situada entre els carrers Camís, Durban i Dos de Maig) i mantenir dempeus un dels edificis que l’integren, de manera que aquest edifici tingui usos públics, encara per determinar.

    Així, aquesta gran illa passarà a ser espai públic amb una zona dedicada inicialment un aparcament provisional i un edifici de dues plantes, que se salvarà de l’enderroc.

    Es juga amb la previsió d’aprovar ara aquesta proposta al ple de setembre, i a principi d’any realitzar l’enderroc (que implicaria uns tres mesos d’obres) i adequar-condicionar l’espai existent amb l’esmentat aparcament (un mes d’obres, aproximadament).

    Els costos previstos s’estimen en 278.000 euros (iva inclòs, l’enderroc) i 100.000 euros (iva inclòs, el condicionament).

    Tal com ha explicat el regidor d’urbanisme, Josep Saballs, “aquest sector, el que avui és la plaça Alabric, experimentarà una millora molt visible, amb la remodelació d’espais, aparició d’aparcaments, es reduirà el desordre i la perillositat del trànsit, i es tendirà a un espai perfectament urbanitzat i il·luminat”. Convé recordar que aquest àmbit que està situat al bell mig de la ciutat, i ben aviat experimentarà una transformació de gran abast.

    Plànol

    En groc, la part que s’enderroca

    WhatsApp Image 2017-09-27 at 14.52.53


    Passejant per Sant Feliu

    16/04/2017

    Sé que sóc torracollons de mena i aquest fet,  sabut per tothom, no té major importància, el que sí en té és l’enorme desgavell en el qual està sumit Sant Feliu. Hi ha tants disbarats que no sé per on començar.

    Ahir em van parlar d’un augment desmesurat d’aparcaments de motocicletes. Evidentment, ho comprovo i veig que al primer tram de la carretera de Girona n’hi han pintat un bon grapat i penso: renoi, sí que ha augmentat el parc de les dues rodes! I, en passar pel davant de l’ajuntament, per la banda del passeig…hòstia! (Amb perdó per l’expressió). Que hem acollit totes les associacions de motoristes de les comarques de Girona?

    Passo pels voltants del monestir i au! Altre cop, com l’any passat, la fira amb més poca gràcia de la comarca, enclavada en un dels pocs indrets històrics que ens queden a la ciutat i que, a més a més, té fama arreu de les comarques de Girona i Barcelona.  Amb la quantitat de fires medievals que es fan arreu i que s’hi adirien d’allò més, doncs no, a Sant Feliu hem de ser diferents. I, per si no n’hi hagués prou, el turista un xic despistat que es passegi per aquests vorals, com que totes aquestes parades que no tenen ni un xic de gràcia tapen la part del conjunt que és més emblemàtica, és a dir a la Porta Ferrada, se’n va creient que l’han enganyat.

    Ho deixaré aquí, però podria continuar amb la plantada de columnes d’aquestes revestides de plàstic, que sembla que hi neixin, perquè hi passes avui i  l’endemà sense previ avis te les trobes al mig del pas i dius: alça Manela, ja hi tornem a ser!

     


    El govern no vol debat i presenta un projecte per encabir 600 cotxes a La Corxera

    26/10/2016

    La construcció d’un gran aparcament subterrani per a vehicles ha fet un pas de gegant amb la projecció d’un aparcament subterrani amb una capacitat de 598 places a la zona de la Corxera. Aquest nou pàrquing s’afegirà al que actualment hi ha a la plaça del Mercat.

    Aquesta decisió de l’equip de govern de Sant Feliu –de TSF, el PSC i ERC– ha de servir per enterrar l’històric, i polèmic, debat sobre la construcció d’aquest equipament. L’alcalde, Carles Motas, confia que les obres hagin començat d’aquí a dos anys. El pacte de govern entre els tres grups no preveia fer l’aparcament al passeig. A més, segons Motas, a banda del de la Corxera, s’estudia també fer-ne un al sector del port.

    La intenció de fer aquest gran aparcament, de dues plantes subterrànies i una a nivell de terra, es va presentar ahir públicament després que el pla de viabilitat que s’ha fet hagi conclòs que és rendible la seva explotació. Ara, segons va explicar l’alcalde, Carles Motas, es podrà finalment preparar la licitació de l’obra i buscar els operadors interessats en la gestió.

    Precisament, Motas ha destacat que l’estudi de viabilitat és el que ha permès desencallar el projecte. “El que volem transmetre és que construirem aquest aparcament, tenim la voluntat ferma de fer-ho, i deixarem d’una vegada per totes que Sant Feliu de Guíxols parli de fer-lo en un lloc o altre sense que s’hagi anat més enllà”, va dir l’alcalde.

    L’aparcament es vol fer a la zona de la Corxera, a l’espai situat entre el pavelló i el teatre, i on actualment hi ha 140 places. L’àmbit d’influència se situaria entre el carrer Callao i la rambla del Portalet. Dues de les plantes seran subterrànies i tindran 178 places; i tant la que quedi a nivell de terra com la del primer pis en tindran 121.

    Una de les particularitats del projecte, segons Motas, és que preveu la possibilitat de poder construir fins a dues plantes més, tot i que ara mateix l’estudi de viabilitat ho desaconsella. “El fet que l’estructura estigui preparada farà que futurs governs tinguin marge de maniobra per poder fer-ho en funció de les necessitats de la ciutat”, destaca l’alcalde, que hi afegeix que el fet de reflectir aquesta opció en el projecte ara mateix no l’encareix, però permetrà que una futura inversió sigui assumible. Si l’empresa optés per ampliar la instal·lació amb dues plantes més de 121 places cadascuna, es podria arribar fins a les 850.

    Inversió milionària

    L’aparcament es traurà a concessió per 40 anys i el farà una empresa privada, que assumirà tot el cost de l’obra, que es preveu que sigui d’entre 9 i 10 milions d’euros. Carles Motas va explicar que el pla de viabilitat preveu que el concessionari gestioni tota la zona blava del municipi més la primera planta de l’aparcament de la plaça del Mercat, que és de rotació. Segons recull l’estudi de viabilitat, es calcula que amb una ocupació mitjana d’entre el 9% i el 13% de totes aquestes places el projecte és rendible. A més, cal destacar la proximitat amb el futur museu Carmen Cervera.

     

    Font: El Punt-Avui, ja que Tribuna Ganxona continua sense ser convidat per l’Ajuntament a presentacions ni rodes de premsa. 


    El pàrquing acapara el ple

    29/10/2016

    L’estudi de viabilitat del futur aparcament subterrani que el govern ganxó planteja situar a la Corxera va prosperar en el ple: a més dels vots de l’executiu (TSF-ERC-PSC) va rebre suport de Guíxols des del Carrer (GdC). Però el document no convenç ni MES ni la CUP –en contra–, ni CiU, que es va abstenir.

    Tot i que CiU va enterrar la bel·licositat en el sentit de vot, la portaveu, Dolors Ligero, va argumentar que l’estudi –tot i la viabilitat– permet “obrir el debat” que també volen els comerciants. Per Ligero, a banda de la conveniència de crear aparcament a banda i banda del passeig, “la gent vol aparcar al centre”. Pere Albó (MES) sosté que l’aparcament al passeig ja va estar a punt de ser una realitat fa dues dècades i que la mateixa empresa va dir que la ubicació al passeig també era viable. Elena Delgado (CUP) va criticar els 40 anys de concessió i el fet que calgui tallar arbres a la Corxera.

    Jordi Lloveras (GdC) va defensar els riscos d’inundabilitat al passeig, que per Albó també existeixen a la Corxera. Des d’ERC, Jordi Vilà va defensar que el projecte “estratègic” a la Corxera té el suport de la majoria dels electors i preserva el passeig.

     

    Font: El Punt-Avui


    Els comerciants de Sant Feliu volen debat sobre el pàrquing

    25/10/2016

    La tramitació preliminar del govern municipal per emplaçar el pàrquing subterrani a la Corxera avança en paral·lel als dubtes creixents dels comerciants i restauradors del nucli històric, que igual que els grups de CiU i MES són partidaris d’una obra més cèntrica al subsòl del passeig marítim. Alhora que el govern ganxó, que durà al ple de dijous l’estudi de viabilitat de la infraestructura a tocar del monestir i el teatre, l’associació Guíxols Comerç i Turisme ha engegat una enquesta com a pas previ per reclamar un procés participatiu.

    El president de l’agrupació de comerciants, David Novi, no entra a valorar encara la idoneïtat de la Corxera, en espera d’escoltar l’opinió de la vuitantena d’associats i altres comerciants que no pertanyen a l’entitat, però als quals també han fet arribar el sondeig. Malgrat això, Novi no veu clara l’eliminació de places d’estacionament de zona blava al llarg del passeig, una de les línies d’actuació a seguir per fer viable l’explotació de la futura obra: “Ens fa por i d’inici ens hi oposem”, avança, tot argumentant que es perdrà un recurs pròxim per a molts veïns que vulguin fer compres i gestions sense haver de caminar gaire. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Josep Saballs, que avui presentarà l’estudi de viabilitat a la Corxera, defensa que “no necessàriament s’hauran d’eliminar places de zona blava”. El document anirà al ple d’aquest mateix dijous.

    Quan els comerciants tinguin els resultats de l’enquesta, entre aquesta setmana i la vinent, convocaran una assemblea per fixar una posició comuna que volen que l’executiu guixolenc escolti. CiU, per la seva banda, fa dies que recull signatures a favor de l’emplaçament del pàrquing al passeig. I, mentrestant, des de Guíxols des del Carrer, el seu portaveu, Jordi Lloveras, ha introduït un nou argument en pro de la ubicació a la Corxera, recordant que si puja el nivell del mar pel canvi climàtic l’aparcament al passeig podria quedar negat d’aigua.

    El tancament de la Rambla encén els repartidors

    L’altre front obert entre els comerciants i l’executiu municipal té a veure amb el tancament físic de la rambla Vidal a la circulació de vehicles de tota mena –inclosos els de càrrega i descàrrega–, que se suma al d’altres carrers –Penitència i Nou de Garrofers–. En el cas de la Rambla, l’alcalde, Carles Motas, argumenta que s’ha deixat passar l’estiu, però que s’ha optat per la restricció perquè no es respectava la prohibició ni els horaris de descàrrega. Saballs, per la seva part, també indica que els vehicles pesants malmeten les llambordes de la zona de vianants. El col·lectiu de repartidors troba insuficient la zona repintada al passeig, compartida amb places de motocicletes amb baixa ocupació. Fonts de Guíxols Comerç i Turisme lamenten haver rebut l’avís del tall el dia abans i reclamen que, “com a mínim, es permeti l’accés de furgonetes de 6a 10 del matí”.

    Font: El Punt-Avui


    El Guíxols Arena, segons Guíxols des del Carrer

    15/09/2016

    Aquest cap de setmana s’inaugura el Guíxols Arena. D’entrada, per a la nostra formació, tot el que es refereixi a equipaments públics posats al servei de la ciutadania mereix, davant del dubte, una aprovació inicial. Som conscients que una de les qüestions que ha aixecat més polseguera ha estat el cost final de l’obra. Sense voler entrar en prejudicis, pensem que serà el temps el que l’acabarà qualificant com desmesurat o adequat. Si al final el recinte es converteix en un pàrquing estable per a uns 150 vehicles que acull esporàdicament, una o dues vegades l’any, un concert musical, els gairebé 450.000 euros que ha costat l’obra representaran un cost excessiu; ara bé, si com apunta la propaganda governamental el recinte es converteix en un espai públic polivalent obert a l’aire lliure amb moltes possibilitats d’ús (esportives, d’esbarjo, esdeveniments socials, culturals, etc…) l’inversió haurà estat un encert.

    Hi ha una dita, prou coneguda, que diu que les presses mai són bones conselleres, desconeixem si el govern de la ciutat se l’ha aplicat; en tot cas, i després d’un primer cop d’ull al recinte, la impressió que tenim és que aviat s’hauran d’ajustar alguns elements, més encara, si realment es vol potenciar el seu ús de manera habitual. Per exemple, no entenem com no hi ha una tanca perimetral que separa la zona esportiva de joc i esbarjo amb la circulació de vehicles rodats. És, simplement, una qüestió de seguretat per evitar que una criatura surti corrent darrere d’una pilota sense cap obstacle que el freni, o per evitar que un vehicle despistat acabi circulant per la pista de joc en no trobar cap tanca que delimiti el perímetre.  La pràctica esportiva lliure i d’esbarjo que es faci en el Guíxols Arena, com instal·lació municipal que és, ha de tenir garantida tota la seguretat adient  per a les persones i, avui, això no es dóna.

    Per altra banda l’espai de joc, avui representat per dues pistes del bàsquet, no addueix a aquesta polivalència de la que el govern presumeix. En aquest sentit, per exemple, hauria estat més polivalent pintar  una pista central de futbol sala (40 x 20 m.) i de manera transversal quatre cistelles de bàsquet (dos a cada lateral) en la modalitat de 3 x 3 (14 x 8 m.) O també, una altra opció en favor d’aquesta suposada polivalència, hauria estat habilitar les dues pistes com estan ara, però una de bàsquet i una altra per a futbol sala o handbol (tot i que aquesta no hagués sortit amb les mesures reglamentàries). Tampoc s’han tingut en compte altres elements d’esbarjo a l’aire lliure com hauria estat, per exemple, la ubicació d’un parell de taules fixes per a la pràctica del tennis de taula.

    Hi ha una altra qüestió que ens presenta dubtes. En el cas que s’aprofiti tot l’espai esportiu i d’oci que té el Guíxols Arena, avui representat en bona mesura per les dues pistes… no hauria estat més lògic col·locar les pistes a prop de la graderia i l’aparcament a l’altra banda? Just al revés de com està ara. Imaginem-nos per un moment que, per posar un exemple, s’organitza un campionat de streetball, una exhibició de hip hop, o qualsevol altre esdeveniment… on s’asseurà el públic assistent? En la grada actual que estarà separada de les pistes de joc per les bateries dels cotxes aparcats? No hauria estat més adient situar les pistes a prop de les graderia?

    Finalment trobem a faltar algun element de jardineria, i també, que el punt de sortida dels vehicles estigui millor senyalitzat, entre altres coses, per evitar que algú es deixi els baixos del cotxe amb la vorera del recinte en el moment de la sortida.


    Nou pàrquing per a 300 vehicles a la zona de Mascanada

    20/05/2016

    L’Ajuntament ha desencallat una jugada a dues bandes que li permet, per un costat, estalviar-se el cost de dur fins a l’abocador 4.000 metres cúbics de terra i sauló sobrants de les obres al Guíxols Arena, i, per l’altre, aprofitar-los per habilitar un nou aparcament provisional per a aquest estiu a l’esplanada annexa l’antiga fàbrica surera Ileco, al sector de Mascanada de Ponent.

    El regidor d’Urbanisme i Obres, Josep Saballs, explicava ahir que han signat un acord de lloguer amb els dos propietaris del sector urbanístic per fer servir els terrenys durant els pròxims sis mesos. Saballs detallava que els terrenys que es destinaran a aparcament, descomptant-ne la superfície de l’antiga fàbrica de Can Rosselló i el xalet amb façana al carrer Mascanada –dos immobles protegits que ja pertanyen a l’Ajuntament–, fan uns 13.000 metres quadrats i hi caben uns 300 cotxes. L’actuació municipal, que costarà uns 34.000 euros, preveu el desbrossament de vegetació i arbrat –llevat de sis arbres protegits en l’inventari de patrimoni– i la retirada d’una capa superficial de terra tova, la compactació de la nova i l’obertura dels accessos, però no s’hi posarà enllumenat.

    Accés de vianants cèntric

    L’entrada de vehicles es farà per l’accés al complex de Mundial Cork, a la cantonada de la ronda de Ponent amb els carrers Pecher i Mascanada, però el regidor destacava que els vianants també hi podran accedir a peu per l’altre extrem, a la confluència de Bruc, Santa Magdalena i Antoni de Capmany, a poc més de cinc minuts a peu del passeig del Mar.

    El lloguer inicial expirarà el 14 de novembre i té un preu equivalent a l’IBI anual que grava el solar, però Saballs no descarta poder-lo renovar d’any en any mentre els promotors no desenvolupin el sector. Mentrestant, però, l’espai facilitarà l’estacionament gratuït a l’estiu i, sobretot, per la festa major.

     Trenta-vuit places noves a prop de Sant Pol

    Una actuació més modesta en matèria d’aparcament, però que alhora també serà benvinguda, és la prevista al sector de la platja de Sant Pol, al carrer Pere Màrtir Estrada. Saballs explicava ahir que en breu asfaltaran un terreny on hi havia les antigues pistes de tennis de l’hotel S’Agaró Mar. Hi estan previstes 38 places d’aparcament que, a més de donar servei als establiments hotelers, beneficiaran els banyistes que vagin a la platja a l’estiu.

    Font: El Punt-Avui


    Les autocaravanes ocupen l’aparcament de la carretera de Tossa; el govern les vol a Vilartagues

    06/04/2016

    Els municipis de la Costa Brava són una destinació puixant per als propietaris d’autocaravanes, que tendeixen a concentrar-se en espais sense regular per estalviar-se la despesa en àrees i càmpings de pagament. El fenomen s’ha deixat notar per Setmana Santa a l’aparcament gratuït del primer revolt de la carretera de Tossa, ple a vessar d’autocaravanes. I el municipi hi ha instal·lat un gàlib per impedir-los l’accés.

    El motiu és que les llargues estades d’algunes autocaravanes hipotequen un lloc d’estacionament amb capacitat per a més d’un centenar de cotxes. L’afluència d’autocaravanes s’ha disparat des que l’àrea municipal de Platja d’Aro s’ha tancat, coincidint amb l’inici de la temporada turística en què obren els càmpings. Però la intenció tampoc és foragitar els autocaravanistes de Sant Feliu, ja que la restricció arriba acompanyada de l’anunci que es mantindrà el petit aparcament inicial d’autocaravanes a la ronda Narcís Massanes –on caben una vintena de vehicles i ben a prop del centre urbà– i se n’habilitarà un de nou a l’esplanada que hi ha a tocar de l’àrea de barbacoes de Vilartagues, entrant a la població des de Girona i Barcelona per la C-65. La previsió és que hi càpiguen una seixantena d’autocaravanes més.

    L’alcalde, Carles Motas, deixava clar que volen continuar comptant amb el públic del col·lectiu autocaravanista, però “compaginant-ho” amb el dels visitants que necessiten aparcar. Respecte a la ubicació més allunyada del nucli urbà i la platja, defensava que és el model que s’aplica arreu d’Europa, amb àrees als afores de les poblacions, i que habitualment els usuaris disposen d’un segon vehicle o bicicletes per desplaçar-se des de l’autocaravana.

    L’aparcament es condicionarà en els pròxims mesos, una operació que haurà de costejar l’empresa que aconsegueixi la concessió. Pel que fa al pàrquing per a cotxes a la carretera de Tossa, de moment es mantindrà amb el ferm de terra, però el regidor d’Urbanisme, Josep Saballs, avançava que el pavimentaran, mentre treballen en el projecte de pàrquing a La Corxera.

    Tarifes d’entre 5 i 10 euros per dia, amb serveis

    L’executiu guixolenc treballa per treure l’explotació dels dos aparcaments d’autocaravanes –l’actual i el projectat a Vilartagues– a concessió durant quatre anys, prorrogables. Per primer cop seran de pagament, amb una tarifa diària que estimen entre els 5 i els 10 euros, com a màxim, però com a contrapartida hi haurà control per part d’una empresa i els usuaris tindran accés als serveis bàsics, com ara punts de càrrega i desguàs d’aigua, electricitat i internet. En el concurs, el govern ganxó hi preveu una darrera condició, que és la possibilitat de demanar que l’esplanada s’alliberi d’autocaravanes com a màxim cinc dies a l’any, quan hi hagi concerts de gran format a l’espai annex del Guíxols Arena i serveixi per a l’estacionament dels vehicles d’alguns espectadors.

    Font: El Punt-Avui


    L’Ajuntament es planteja fer pagar els autocaravanistes

    01/02/2016

    La proliferació, els últims anys, del turisme d’autocaravanes arreu de les comarques gironines, massificat en alguns punts i amb estades de llarga durada –sobretot de vehicles estrangers–, ha desfermat les crítiques dels càmpings i els gremis d’allotjaments, que hi veien una competència deslleial. Molts municipis turístics van afavorir la creació de zones gratuïtes amb la bona intenció de desestacionalitzar l’arribada de visitants. Però els canvis en la nova normativa turística que va encarrilar l’anterior govern de la Generalitat preveu que les autocaravanes també es considerin allotjaments i quedin, per tant, subjectes a la taxa de pernoctació. L’anunci del nou marc tributari ha fet que Sant Feliu mediti fer pagar l’estada de les autocaravanes.

    Moltes estades són curtes: escales tècniques de descans. És el cas d’un matrimoni alemany que aquesta setmana s’ha aturat a la nostra ciutat tornant a casa després de sis setmanes al Marroc. Tenien la intenció d’estar-s’hi dues o tres nits abans de prosseguir cap al nord, i agraïen que a l’aparcament públic guixolenc hi tenen aigua potable i un punt per al desguàs de les aigües brutes. La gratuïtat, però, afavoreix que l’estada superi la setmana i, sovint, més.

    El regidor de Turisme, Salvador Calabuig, avança que volen treure a concessió la zona on ara aparquen les autocaravanes, al tram inicial de la carretera de Tossa. L’espai s’adequaria millor i tindria capacitat per a una cinquantena de vehicles, però entre les novetats hi ha el fet de “plantejar estades màximes de 48 hores i fer pagar una taxa diària”.

     


    L’Ajuntament renegocia el cost del pàrquing del mercat

    19/12/2015

    El deute del consistori guixolenc a l’empresa d’aparcaments Parking Marquina, corresponent al rescat anticipat de la planta -1 de l’aparcament de la plaça del Mercat ha estat renegociat entre les dues parts, en un acord que es va tancar aquest dijous. El cost del deute que l’Ajuntament havia d’abonar en l’exercici del 2016 era d’1.051.235,32 euros, una entesa que, en paraules de l’actual alcalde, Carles Motas, suposava un “veritable problema” ja que “destinar poc més d’un milió d’euros del pressupost municipal a aquest efecte ens hipotecava el marge de maniobra a l’hora de fer inversions, i entre altres opcions, ens obligava gairebé a anar a crèdit per poder fer obres públiques el 2016”.

    El principal punt del nou acord és el vistiplau de l’empresa Parking Marquina per fer una quitança de 424.731,32 euros, que reduirà el deute de l’Ajuntament pel rescat avançat de la planta -1 a un import de 626.504 euros.

    Així mateix, a més de la retallada del deute, l’entesa suposa el fraccionament del deute en tres anualitats d’imports variables, que són 300.000 euros el primer any (2016), 175.000 euros el segon any (2017) i 151.504 el tercer (2018). L’acord preveu també la renúncia de les dues parts a reclamar-se qualsevol despesa i indemnització derivada de la concessió.

    Pàrquing de 182 places

    El rescat de la planta -1 data del setembre de l’any 1999, sis mesos després de l’adjudicació a l’empresa Parking Marquina per 49 anys.

    L’aparcament de la plaça del Mercat consta de 182 places repartides en dues plantes subterrànies, 89 places a la planta -1 i 93 places a la planta -2. Durant la construcció també s’havia de preveure la connexió amb la planta subterrània del mercat cobert, a tocar de la instal·lació. Finalment, aquesta connexió no es va arribar a fer mai.

    Font: El Punt-Avui


    El nou govern desfà els projectes que l’anterior tenia embastats

    28/10/2015

    Superats els cent primers dies al govern, el nou executiu tripartit de TSF, ERC i el PSC va desfent els projectes que l’anterior executiu ja tenia embastats. El darrer, l’abandonament del projecte de l’aparcament subterrani al passeig dels Guíxols, fins i tot amb la rescissió anticipada del contracte per elaborar l’estudi de viabilitat previ al projecte.

    Però el nou executiu també vol canviar d’emplaçament el futur nou institut –per reemplaçar l’obsolet INS Sant Elm–, que l’anterior govern volia situar prop de la Ronda de Ponent i el nou el vol col·locar a la carretera de Sant Amanç, enganxat a la part de darrera del CEIP Gaziel. El tripartit també intentarà dijous que el ple aprovi la renúncia a la concessió del domini maritimoterrestre per fer un voladís amb terrasses al passeig Josep Irla, i ha anunciat que intentarà revendre els nous contenidors soterrats de la placeta Sant Joan, precintats des que va prendre possessió al consistori.

    Respecte a l’aparcament, el tinent d’alcalde de Territori, Josep Saballs, defensa el nou emplaçament a la Corxera per abaratir-ne els costos, simplificar les obres i evitar que els vehicles que entren des de Girona i Barcelona hagin de transitar pel passeig.

    El canvi de terrenys per a l’institut es vol fer, sobretot, per evitar que els alumnes hagin de travessar la ronda de Ponent. I la renúncia a les terrasses del passeig Irla, per no hipotecar la primera línia i desenvolupar el sector de millora urbana de la façana marítima.

    Abans del ple de demà Dolors Ligero (CiU) critica que “en tres mesos hi ha poca feina feta però molta de desfeta”, i Pere Albó (MES), que “continuen fent d’oposició de la nova oposició, però amb un no-projecte”.

    Pel que fa a la ubicació de l’aparcament subterrani al passeig dels Guíxols, impulsat pel govern anterior, no hi havia consens amb ERC i ICV, que apostaven per infraestructures amb menys impacte a banda i banda de la badia. Els republicans, ara al govern, han dut el projecte cap a la Corxera. Però Guíxols des del Carrer encara reivindica la participació ciutadana per definir el format i emplaçament de l’obra, i ho demanarà al ple de demà, previsiblement amb suports garantits de CiU i MES, que defensen la feina avançada per a l’aparcament sota el passeig.

    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies