• Categories
  • El pàrquing de l’Agglotap no estarà fins l’octubre malgrat que el Parc Central avança

    17/09/2018

    El projecte del futur parc Central de Sant Feliu avança a bon ritme, després que les obres comencessin al juny per la plaça Alabric i el carrer Miquel Surís i hagin anat avançant cap a l’interior dels jardins de l’asil on han enderrocat l’antic mur de pedra al llarg de l’estiu, un fet criticat pel col·lectiu Alerta Sant Feliu però justificat pel govern “per integrar la zona verda amb el carrer Dos de Maig i eixamplar una vorera que fins ara era força estreta”, segons El Punt-Avui.

    Segons declaracions de l’alcalde Carles Motas en alguns mitjans, el parc estarà acabat per Carnaval, destacant que ja s’han completat la major part de connexions de clavegueram i les xarxes de serveis. Actualment estan excavant a l’antiga plaça Alabric, on hi haurà una font amb brolladors en un nivell inferior al que tenia fins ara, mentre que la zona més allunyada del centre de l’antiga plaça quedarà al nivell de la pineda.

    Pel que fa al carrer Miquel Surís, s’ha reurbanitzat el tram de darrere l’asil, i queda pendent de posar els panots definitius a la vorera i l’asfaltat, que es farà a la tardor per fer-lo coincidir amb la pavimentació de Dos de Maig.

    L’inici dels treballs en ple estiu ha estat criticat tant per CiU com per Mes pel fet d’haver pesat més, segons ells, l’objectiu d’acabar el mandat amb un dels projectes estrella enllestit sense calcular els possibles entrebancs, com ara el pàrquing a la vella Agglotap, on l’enderroc s’ha anat complicant pel trasllat de les línies elèctriques, per l’aparició de nius d’orenetes i per la lenta retirada d’elements d’amiant.

    Ara, el nou termini per tenir el pàrquing a punt és ja l’octubre, després que el govern anunciés primer el juny i després a finals d’estiu com a data definitiva. Encara manquen l’asfaltatge, la instal·lació d’enllumenat i desguassos, i la tanca perimetral al carrer Rufo.


    El ple aprova l’estudi de viabilitat del pàrquing soterrat de La Corxera

    30/01/2017

    El passat dijous, el Ple Municipal va aprovar l’estudi de viabilitat per a la construcció de l’aparcament subterrani a La Corxera. Aquest és l’últim tràmit que faltava, després del període d’al·legacions en què el document, segons el govern tripartit, no ha rebut cap objecció. El debat va tornar a estar marcat per la defensa, del govern i Guíxols des del Carrer (GdC), d’un emplaçament que no hipotequi el passeig amb el trànsit i els avisos de MES i CiU en el sentit que la llunyania de la rambla i la platja li restarà demanda i provocarà l’eliminació de places gratuïtes o de zona blava més econòmica. CiU va mantenir l’abstenció, ja que creu que el document és correcte i a la ciutat li cal aparcament subterrani, encara que discrepi del lloc on construir-lo. La CUP, en canvi, no es mostra partidària de fer l’obra i hi va votar també en contra, igual que MES.

    L’alcalde, Carles Motas, va avançar que un cop aprovat l’estudi econòmic, els tècnics començaran a preparar el plec de clàusules per a la concessió, amb un pressupost d’uns 9 milions d’euros per a les obres i un contracte d’explotació per 25 anys que inclouria també la zona blava. L’alcalde creu que “el repte ara serà trobar una empresa que hi vulgui posar aquests diners”.

    Pere Albó (MES) va plantejar al ple que igualment caldria emprendre la renovació d’espais que hauria afavorit el pàrquing, per tal de donar un nou impuls al teixit comercial i de restauració. Motas va defensar que aquest procés ja s’ha iniciat amb les obres previstes als dos extrems del passeig, Rius i Calvet i Nàutic Vell, que tindran continuïtat cap al tram central.


    Condicionen el pàrquing de l’Escola Ardenya

    19/12/2016

    L’aparcament situat a tocar de l’escola Ardenya i la llar d’infants municipal Mas Balmanya quedarà condicionat al llarg d’aquesta setmana, en una de les actuacions de més envergadura inclosa en el paquet d’obres de millora de voreres i espais de vianants que el consistori va adjudicar a l’empresa Massachs per 175.000 euros.

    Els treballs es van iniciar dilluns de la setmana passada i, un cop esplanat l’espai i instal·lada la canonada de desguàs de les aigües pluvials, es pavimentarà al llarg de la setmana entrant. El terreny, situat a tocar d’una de les promocions d’habitatges del Mas Balmanya entre l’avinguda Martí Sureda i els carrers Pere Pascual i Vicenç Martorell, ja el feien servir les famílies de l’alumnat de manera improvisada, però cada cop que plovia les aigües arrossegaven el sauló fins als vials que l’envolten, fet que incrementava el risc de derrapatge dels vehicles.

    Altres obres en curs

    El pla de millora de voreres es va iniciar a finals de novembre pel tram de vorera del carrer del Mall –entre els carrers Llibertat i Santa Magdalena– i part del carrer Jofre. També s’ha finalitzat la vorera d’accés al Mas Trempat i s’ha executat, per exemple, un eixamplament de vorera al carrer de València per incrementar la visibilitat entre vehicles a la intersecció amb Còrdova. En paral·lel, dins del paquet d’asfaltatges, Aglomerats Girona ja ha millorat diversos carrers al Poble Nou, la Pineda d’en Tell i Sant Pol.

    Font: El Punt-Avui


    El nou aparcament de la Corxera: una proposta gens raonable i una ruïna pels 40 anys vinents

    31/10/2016
    El darrer ple va aprovar un estudi que demostraria (segons afirmen el govern i GdC) la viabilitat econòmica de construir un edifici d’aparcament a la zona de La Corxera -entre el pavelló i el teatre-. El que no explica el govern, però, és el preu que pagarà la ciutat. Les condicions que estableix l’estudi de viabilitat perquè algun operador finalment es decideixi a realitzar la inversió no són, segons el nostre parer, assumibles per a la ciutat. Les concretem:
    1.-El cost de l’obra que es preveu és d’11.772.500 € (onze milions set-cents setanta-dos mil cinc-cents euros) IVA inclòs. La concessió haurà de fer-se per 40 anys (el màxim que permet la llei).
    2.-L’Ajuntament haurà de donar garanties a través d’una clàusula “Florentino Pérez” de manteniment de l’equilibri econòmic de la concessió. Si durant aquests 40 anys les previsions fallen o s’han de modificar, l’Ajuntament en serà responsable.
    3.-La ciutat haurà d’incloure tota la zona blava -també Platja de Sant Pol- dins la concessió pel màxim temps que permet la llei (25 anys). La concessió de les zones blaves de la ciutat genera benefici a la tresoreria municipal, que quedarà compromès al pagament de la inversió durant tots aquests anys.
    4.-També s’haurà d’incloure l’aparcament de la Plaça del Mercat pel màxim temps que permet la llei (25 anys). Recordem que l’equip de govern va rescatar-lo fa uns mesos (ara entenem les presses) en una operació de dubtós benefici econòmic per a la ciutat. Així doncs, s’entregaria aquesta gestió sense cap càrrega financera i el benefici de l’explotació es destinaria (també) al pagament de la inversió de l’aparcament de La Corxera.
    5.-El compromís de generar un àmbit d’influència -l’estudi l’anomena àrea d’influència ampliada- que arribaria fins a la Rambla del Portalet. Qualsevol plaça que es generés en aquest àmbit seria de pagament i vinculada a fer viable la inversió.
    6.-Eliminació de places d’aparcament properes a La Corxera per afavorir la viabilitat de l’aparcament. L’estudi parla de places en el Passeig del Mar i en el debat al ple el govern va reconèixer la seva intenció d’eliminar les places de Juli Garreta.
    7.-Implantació del que anomenen “sistema de tarifa variable” dins l’àmbit. Un eufemisme del següent concepte: fer pagar a tot arreu i com més lluny de La Corxera més es farà pagar.
    8.-Eliminació de tots els aparcaments gratuïts de l’àmbit (només es preveuen bonificacions): l’aparcament gratuït de La Corxera i el de darrere l’estació d’autobusos, així com el de la zona Enamorats (Horta d’en Palahí, davant Pavelló de la Corxera). L’única excepció és l’aparcament de la carretera de Tossa. Eliminació de la primera mitja hora gratuïta de l’aparcament de la Plaça del Mercat.
    En definitiva, l’informe diu que si durant 40 anys fem pagar a tothom que vulgui aparcar entre la zona de la Corxera i el Portalet potser encara sortiran els 11.000.000  € que es necessiten. Això si, per trobar algú li haurem de fer les mateixes condicions que li van fer a
    en Florentino Pérez al Projecte Castor, o sigui, que si fallen les previsions, ja ho pagarà l’Ajuntament.
    Però el més greu de tot és que l’alcalde ha fet seva la màxima de “donde dije digo digo Diego“, perquè en la seva campanya de les darreres eleccions carregava d’aquesta manera contra la decisió de l’equip de govern de fer un pàrquing al passeig: “és un problema endèmic al municipi”, va dur també a la reflexió sobre el pàrquing soterrat que CiU i PSC pretenen construir al Passeig dels Guíxols. “És un projecte que compromet la ciutat durant anys i els ciutadans hi han de poder dir la seva”, va considerar l’alcaldable de TSF, que va anunciar la inclusió al programa d’una “proposta de consulta perquè siguin els ciutadans els qui triïn si volen aquesta infraestructura o buscar altres solucions com podrien ser aparcaments dissuasius a l’entrada del municipi”. (Font: campanya de TSF, acte del 8 de març de 2015).
    Pel que veiem si és ell qui hipoteca el poble, està bé. Però si tirem més enrere, trobarem que es queixava que el projecte de pàrquing havia estat fet sense l’opinió de l’oposició, que també hi tenia coses a dir: “Carles Motas, de Tots per Sant Feliu, va criticar que la inclusió de la partida per l’estudi de viabilitat es fes sense avisar ningú i va advertir que tots els grups de l’oposició tenien coses a dir: ‘L’aparcament és un projecte de ciutat. Han de parlar i comptar amb nosaltres i no cal que ens convidin a misses dites'”. (El Punt 5/07/2013). No com ara, que ni tan sols no ha comptat amb l’oposició, sinó que ha estat capaç de presentar el seu meravellós projecte abans a la premsa i al seu pamflet particular que al Ple, que és l’òrgan de representació de tots els ciutadans i ciutadanes i que mereix el màxim dels respectes (sembla que els plens són per l’Equip de Govern quelcom incòmode). I encara una altra més, quan el senyor Motas va aconseguir ser alcalde gràcies a una moció de censura, defensava en certa manera el pàrquing al passeig però matisava que hi havia altres opcions: “
    La primera fase aniria de l’Ajuntament a l’alçada de la rambla Vidal, i la segona, de la rambla al Casino, aproximadament. Aquest projecte de l’Ajuntament, segons explica l’alcalde guixolenc, Carles Motas , sí que inclou una part de terreny que implicaria el servei de Costes del Ministeri de Medi Ambient. De tota manera, recorda que aquest projecte és una de les opcions possibles. L’alcalde creu que, almenys per a la primera fase, no caldria tallar el trànsit de la zona de davant de l’ajuntament, tot i que per a l’altra fase sí que resultaria afectat. Ara, però, falta acordar quina ordenació del passeig es vol. Una mica més barat seria construir l’aparcament a la zona de la Corxera. L’edifici
    costaria 4.400.000 euros i tindria cabuda per a 201 vehicles. No seria subterrani, sinó un edifici de dues plantes.” Un projecte molt diferent del que ha presentat ara, i molt més econòmic. (El Punt, 2/09/2010)
    Moviment d’Esquerres (MES) pensa que el govern hauria d’extreure d’aquest estudi justament la conclusió contrària a la que ha arribat: que l’edifici per ús d’aparcament a La Corxera és inviable. És inviable perquè les hipoteques i les condicions que la ciutat i els ciutadans hauran d’assumir no són raonables en absolut. Pensem que el millor que pot fer el govern és abandonar aquesta “idea”. Evidentment, el nostre vot va ser contrari a la proposta.
    Moviment d’Esquerres (MES) Sant Feliu de Guíxols.

    CiU obre un procés de participació ciutadana pel pàrquing

    09/09/2016

    El grup municipal de Convergència i Unió, a l’oposició a l’Ajuntament, ha iniciat un procés de participació ciutadana mitjançant recollida de signatures, per fer una consulta sobre l’emplaçament del pàrking, una promesa que es fa a cada campanya electoral des de ja en fa unes quantes, i en què els diversos partits ofereixen “el seu” pàrking.

    Però, aquesta legistura, el govern de la ciutat ha descartat la construcció d’aquest equipament al Passeig i el grup municipal de CiU va demanar al Ple l’obertura d’un procés participatiu per definir-ne la ubicació. Davant la negativa del govern, i malgrat que, segons CiU “Tots per Sant Feliu, PSC i ERC prometien al seu programa electoral la participació ciutadana per decidir temes importants”, el grup municipal de la federació nacionalista ha pres la iniciativa d’obrir aquesta consulta per conèixer l’opinió dels ciutadana referent a aquest tema.

    A tal efecte, CiU ha repartit un full per a signatures a diversos establiments municipals, en el qual es sol·licita nom, cognoms. DNI, signatura i si la persona participant està empadronada a la ciutat. Hi han dues opcions per al pàrquing: a la Corxera en alçada o soterrat al Passeig.

    Fent un símil amb la consulta independentista, podríem dir  que no hi ha  la possibilitat d’una “tercera via” per al pàrquing.


    El via crucis dels autocaravanistes

    11/07/2016
    En un post al nostre Facebook, Moviment d’Esquerres de Sant Feliu de Guíxols, del dia 13 d’abril d’enguany fèiem notar que les reorganitzacions dels espais públics que estava fent el nou equip de govern no anirien gaire bé. Tancar un pàrquing d’autocaravanes per reconvertir-lo en pàrquing de turismes i obrir-ne un altre a la zona de la benzinera BP no ens semblava una bona idea, però com que l’estiu encara quedava una mica lluny vam pensar que tindrien temps de reflexionar i adonar-se que aquesta reorganització no era bona. Doncs no, com ja ens té acostumat, aquest equip no s’han mogut ni una mica del seu posicionament inicial, encara que la realitat els colpegi la cara.
    Si anem a comprovar quina és l’ocupació del nou pàrquing, veurem que amb prou feines hi ha mitja dotzena d’autocaravanes al mes de juliol, mentre que a la part baixa de la ciutat un cop omplert el pàrquing que hi ha les autocaravanes només volten per poder aparcar en algun lloc i com que no en troben marxen cap algun municipi veí, alguna queixa hi ha hagut d’algun usuari en el Facebook de l’alcalde. Com qualsevol visitant, els usuaris de les autocaravanes volen anar al centre de la ciutat, a comprar al mercat o a passejar pels carrers del centre comercial o simplement visitar el monestir o el Salvament… Com vol que facin això si han d’aparcar les caravanes a l’entrada de la ciutat i anar a peu o en bicicleta carretera de Girona avall i després torna a pujar? L’orografia de Sant Feliu no és precisament amable! Som un municipi que ens vantem de tenir la qualificació de turisme familiar, llavors com és possible que posem traves a aquelles famílies que vénen amb una autocaravana?
    Com volen que els nens pugin el Tourmalet de la carretera de Girona amb la calor que fa?
    Estem d’acord que la zona de Vilartagues necessita equipaments i inversions per millorar tot el barri, però pensem que les que estan fent, poca cosa els aportarà. No és qüestió d’anar posant inversions en una zona sense solta ni volta per poder dir que s’han fet, es tracta a d’invertir cada zona en el que necessita realment. I de què serveix posar un pàrquing d’autocaravanes en un secarral allunyat del centre i de la platja, el nostra major atractiu, ja els diem que no serveix de res, ni pels usuaris que marxen cap un altre lloc, ni per Vilartagues, ja que no van comprar a les botigues – ho fan als supermercats – ni per la resta de la ciutat, que veu com es van perdent estades per una mala gestió.
    Moviment d’Esquerres (MES) Sant Feliu de Guíxols.

    Enderrocs a Mascanada

    08/04/2016

    Una màquina retroexcavadora ha començat a enderrocar aquesta setmana els murs de l’antiga fàbrica Ileco, la Industria de Laminados y Especialidades del Corcho que va funcionar entre el 1949 i el 1990, i els edificis que no tenen interès patrimonial a l’illa delimitada per la ronda Ponent, el carrer Mascanada i el complex industrial de Mundial Cork.

    Les finques catalogades de l’antiga fàbrica de Can Rosselló, de 450 metres quadrats, i el xalet amb façana al carrer Mascanada pertanyen al municipi des del 2014, com a resultat de les compensacions urbanístiques pel desenvolupament del sector Mascanada Ponent. No se n’han decidit encara els usos, mentre que als terrenys que quedaran lliures el planejament hi permet activitats industrials compatibles amb l’entorn residencial o edificis d’oficines i usos comercials. En total, la parcel·la fa una superfície d’uns 13.000 metres quadrats.

    Diàleg per a un pàrquing

    El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Josep Saballs, explicava ahir que el propietari majoritari del sector de millora urbana ha decidit començar a netejar el terreny, com a pas previ a la urbanització dels vials previstos. Saballs avançava que mantenen converses amb el propietari per destinar provisionalment el solar a usos d’aparcament, fins que decideixin començar-hi a construir. Hi cabrien mig miler de cotxes.

    Font: El Punt-Avui


    El Govern tomba la moció a favor d’una consulta pel pàrquing, però promet participació

    07/11/2015

    Els tres grups del govern (TSF, ERC i el PSC) van tombar en el ple la moció defensada per CiU, Guíxols des del Carrer (GdC) i MES perquè l’emplaçament i les característiques del futur aparcament públic del centre del municipi es decideixin en un procés participatiu. El nou executiu ha aturat els estudis per fer el pàrquing sota el passeig dels Guíxols i n’ha encarregat de nous a la Corxera. Tot i així, el tinent d’alcalde de Territori, Josep Saballs, no va tancar la porta a la participació: “Hi serà, però quan tinguem estudis sòlids sobre els quals treballar.”

    La CUP es va abstenir i CiU i MES van defensar la consulta i també la conveniència del projecte al passeig. Jordi Lloveras (GdC), tot i manifestar-se contrari a foradar el passeig, també va reivindicar que hi hagi debat públic. En el tema concret de la construcció d’un aparcament en el passeig, la plataforma ciutadana ha declarat per les xarxes socials que “rebutjarem el projecte d’aparcament soterrat del passeig i reivindicarem un procés participatiu on es considerin totes les possibilitats per facilitar aparcaments en els mesos i dies punta. Treurem del calaix el projecte consensuat anys enrere per fer un aparcament amb tres nivells darrere La Corxera…” .


    Nou pàrquing gratuït a la ciutat

    19/05/2015

    El divendres 15 de maig es va posar en funcionament l’espai d’aparcament de l’antiga fàbrica Agglotap, al carrer de Rufo cantonada amb Durban, després de fer les primeres obres de condicionament i marcar els espais i circuits pels vehicles.
    Aquest nou espai garanteix lloc a 35 cotxes de forma gratuïta i té entrada i sortida pel mateix lloc, a la cantonada Rufo/Durban, on era l’entrada de l’antiga fàbrica. El pàrquing està obert les 24 hores del dia.
    El pàrking és de sistema rotatiu, per la qual cosa no s’hi pot aparcar més de 24 hores seguides. Es fa així per fomentar la rotació de vehicles i que el veïnat tingui possibilitats d’estacionar de forma freqüent. Aviat s’hi col·locarà il·luminació nocturna.


    L’alcalde anuncia que hi haurà pàrquing soterrat al Passeig i “Guíxols des del Carrer” s’hi oposa

    01/04/2015

    L’equip de govern, com hem explicat, va fer el balanç d’aquest mandat, en què van destacar les actuacions que ha dut a terme. Menció a part mereix el comentari de Joan Alfons Albó referent al projecte d’aparcament soterrat al passeig dels Guíxols. El batlle va dir que el projecte avança seriosament i que recentment han rebut l’informe de viabilitat econòmica que avala el projecte. Albó va afirmar que mai abans s’havia avançat tant en aquest tema i, amb la proximitat de les eleccions, va negar que fos cap promesa electoralista, que fa dos anys i mig que hi treballen i que si és possible, convocaran el concurs per a la redacció del projecte, l’obra i la gestió de l’aparcament abans de les municipals.

    L’Ajuntament disposa d’un avantprojecte d’aparcament de 400 places soterrades a la zona entre el passeig dels Guíxols, l’inici de la carretera de Palamós i la zona blava dels Jardins Juli Garreta.

    A la superfície, la intenció és ampliar el passeig i els Jardins Juli Garreta. El govern, per fer més atractiu el contracte, inclou en el concurs tant l’execució de l’obra com la gestió d’aquest aparcament, el del Mercat i de la zona blava del municipi. Albó va afegir que l’Ajuntament hi podria destinar diners a fons perdut ja que seria una actuació que té retorn econòmic a la ciutat. En aquest sentit, va recordar que l’Ajuntament fa altres inversions a fons perdut i que suposen un retorn per a la ciutat més dèbil i va defensar aquesta ubicació de l’aparcament perquè és la menys polèmica i donarà servei als vehicles que vénen de la carretera de Palamós, de manera que no hauran d’estar donant voltes per la ciutat buscant aparcament.

    L’Ajuntament preveu que l’aparcament sigui d’una o dues plantes soterrades i que el preu de construir-lo oscil·li entre 17.000 i 24.000 euros per plaça d’aparcament.


    Guíxols des del Carrer s’hi oposa rotundament

    Poc ha tardat en reaccionar la formació d’esquerres. El partit encapçalat per Jordi Lloverar creu que aprovar “un projecte que pot canviar la fesomia del passeig un mes i mig abans d’unes eleccions municipals és una jugada antidemocràtica que hipoteca la decisió del nou equip de govern” i titlla d'”intolerable” que un projecte d’aquesta envergadura s’aprovi sense un procés de participació ciutadana.
    El grup sorgit d’ICV i Procés Constituent creu que les 400 places d’aparcament “presenten un munt de dificultats que cal explicar, debatre en detall i permetre que la ciutadania se n’assabenti en profunditat i pugui decidir si és o no és convenient per a la ciutat” i es pregunta si, a part de l’alcalde i “algunes persones més”, hi ha algú més que conegui el projecte i l’informe de viabilitat.
    Referent a l’anunci de la intenció de convocar, per part del govern, el concurs per a la redacció del projecte, l’obra i la gestió abans de les municipals, Guíxols des del Carrer creu que és “joc brut fill de les inèrcies polítiques que la gent ja no vol suportar ni un dia més” ja que, segons ells, “a un mes i mig de saber qui podrà governar els propers 4 anys es col•loca a la seva agenda el projecte urbanístic més important de les dues darreres legislatures”.

    Guíxols des del carrer, per tant, s’oposa totalment a aquest projecte si no es consideren altres possibilitats per alleujar el problema d’aparcament “de l’estiu i d’algun cap de setmana”. “Estem segurs que hi ha altres solucions i siguin quines siguin han de ser conegudes, debatudes i aprovades per la ciutadania a traves d’un procés d’ampla participació”, acaben reblant.

    IMGP0234

     


    Tres alternatives per al pàrquing del Passeig

    10/02/2015
    El govern ganxó ja té l’estudi de viabilitat per dissenyar les obres i explotació posterior d’un aparcament subterrani sota la façana litoral. Finalment restarà circumscrit només a l’àmbit del passeig dels Guíxols –des de l’edifici del Casino dels Nois fins a l’entrada del port vell–, tot i que la proposta inclou tres alternatives amb capacitats i costos de construcció diferents. El regidor d’Urbanisme, Joan Vicente, va apostar en l’últim ple per estudiar les alternatives i començar a definir un projecte cap al març, ja que era un dels compromisos de l’acord de mandat entre CiU i el PSC. Però els quatre grups de l’oposició troben electoralistes els terminis i aposten per refredar el debat i estudiar opcions més austeres.El bipartit al govern va descartar que el pàrquing s’estengués sota la totalitat del passeig del Mar, per preservar l’arbrat centenari i els jardins de Juli Garreta. Amb aquests condicionants, l’estudi planteja excavar una o dues plantes al llarg del passeig dels Guíxols; la segona, complementària, d’afegir-hi un braç entre el bar El Corsari i el port vell, i una tercera opció, que discorreria també pel subsòl de l’esplanada d’aparcament que hi ha a davant mateix de la platja portuària i la zona d’avarada de Llop de Mar. Aquesta última fórmula oferiria més capacitat, però també seria més costosa, ja que la proximitat al mar implicaria fer murs pantalla i preveure l’evacuació de les aigües freàtiques.

    L’oposició vol consens

    Més enllà de les paraules de Vicente en el ple, el portaveu de Tots per Sant Feliu (TSF), Carles Motas, criticava ahir la “manca de debat i diàleg durant tot el mandat”. Recordava que la construcció de l’aparcament ja va marcar la campanya del 2011 i per això qüestionava que ara, a pocs mesos d’eleccions, torni a sortir a la llum pública.

    Pels portaveus d’ERC, el PP i ICV, l’estudi també arriba massa tard. El republicà Jordi Vilà i Òscar Àlvarez (PP) plantejaran ajornar qualsevol decisió fins al pròxim mandat. I l’ecosocialista Joan Prat creu que és un debat perillós de reobrir a tres mesos dels comicis: “Pot generar molt de rebuig, fins i tot entre sectors pròxims a CiU”, augurava ahir.

    Opcions menys costoses

    Prat recordava ahir que fa un any ja va plantejar estendre l’estudi de viabilitat a la zona verge del sector de cala Sants, on tant ICV com ERC continuen defensant un aparcament en altura complementat amb un altre gran pàrquing dissuasiu a la Corxera, a l’altre extrem del centre. Argumenten, igual que Álvarez, que serien més barats de fer i de tarifes, i que traurien trànsit de pas a l’eix del passeig.

    Font: Emili Agulló – El Punt-Avui.


    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies