• Categories
  • La oposició critica l’elevat cost pressupostari del projecte de Rius i Calvet

    29/11/2017

    El pressupost municipal per al 2018 va ser aprovat, dilluns a la nit, al ple tan sols amb els vots del tripartit de govern (TSF, ERC i el PSC). Els quatre grups de l’oposició no hi van donar suport, per una  banda PDeCAT i Mes hi van votar en contra i, per l’altra, Guíxols des del Carrer (GdC) es va abstenir junt amb  la CUP.

    Tots els partits de l’oposició van confluir, però, a l’hora de criticar el cost del projecte de reforma del passeig marítim de Rius i Calvet, “faraònic” pel PDeCAT, Mes i la CUP, i poc participatiu segons GdC i la CUP.

    Durant el debat, Elena Delgado (CUP) va parlar en castellà per denunciar els “atacs” del candidat del PP García Albiol a l’escola catalana, mentre aprofitava, junt amb Jordi Lloveras (GdC) per reclamar una partida pressupostària per a la construcció del nou institut que reemplaci l’envellit IES Sant Elm.

    Des de Mes, Pere Albó va qüestionar el projectes de Rius i Calvet, el Thyssen, l’aparcament de la Corxera i la reforma de l’entorn de l’asil Surís, també criticat per la portaveu del PDeCAT Dolors Ligero, que va retreure al govern que en dos anys i mig tan sols hagin començat i acabat les obres del Guíxols Arena, un projecte del govern de Joan Alfons Albó i amb el sobrecost de les grades que també pretenen introduir a altres projectes.
     
    Des del govern, Josep M. Muñoz va defensar la reforma del passeig recordant que cap ajuntament democràtic l’havia gosat tocar.

    Sis regidors forcen un Ple extraordinari per l’1-O

    19/09/2017

    Els tres regidors d’ERC al govern (Jordi Vilà, Josep Ramon Llobet i Georgina Linares) han forçat, juntament amb tres de Tots per Sant Feliu (Josep Saballs, Sílvia Romero i David Oliveras), a convocar un ple extraordinari el dijous a les 21h per tal d’aprovar el suport institucional al referèndum de l’1-O, segons van fer saber ahir  als altres grups de la corporació durant una comissió informativa, segons instància presentada per la regidora Linares el passat dijous 14 de setembre. 

    S’espera un ple tens, ja que caldrà tenir en compte la valoració dels tres regidors del PSC, socis de govern amb TSF i ERC. 

    Per la seva banda, els altres grups al Consistori–PDeCAT, GdC, Mes i CUP– troben estrany que no els oferissin d’afegir-s’hi, i el portaveu d’ERC, Jordi Vilà, els va instar a fer-ho i a participar-hi durant el ple.

    ERC argumenta la convocatòria en el fet que el reglament municipal (ROM) permet fer-la amb un mínim de 6 regidors dels 21 que integren el ple i, respecte a les possibles tensions per la probable absència del PSC al ple, el portaveu d’ERC  afirma que “en el pacte de mandat” van signar “una clàusula nacional que preveia aquesta situació” d’haver-se de pronunciar respecte al referèndum.

    L’alcalde, Carles Motas (TSF),  va posar a disposició els locals municipals per l’1-O però no ha signat el decret ni promou la convocatòria, uns tràmits que Vilà no veu imprescindibles.   La convocatòria del ple i el suport a l’1-0, de moment, els avalen els grups d’ERC, TSF, Mes i la CUP. Jordi Lloveras, de GdC es va abstenir en espera de sotmetre-ho al dictamen de l’assemblea abans de dijous, i el PDeCAT es va abstenir “per les formes”, però en principi donaran suport a la declaració del ple.

    Preguntes del PSC i advertències legals del secretari 

    Josep Muñoz (PSC) va demanar un informe a Secretaria en relació amb aquesta sol·licitud de convocatòria de Ple Extraordinari, preguntant per la possibilitat de no celebrar aquesta sessió per les condicions de suspensió del referèndum per part del Tribunal Constitucional, Fiscalia i TSJC i les responsabilitats que se’n derivarien per l’alcalde, els assistents  i els votants a favor de la moció. També va preguntar per la legalitat de la convocatòria degut als curts terminis i si l’alcalde estava obligat a convocar-lo. 

    En l’informe, el secretari municipal, Carles Ros, respon que el Ple s’ajusta a la Llei de Bases de Règim Local, però que l’alcalde no està obligat a convocar-lo i que hi ha “raons per a entendre que aquest ple no s’hauria de celebrar per fer prevaldre de forma absoluta el deure contingut a la resolució del Tribunal Constitucional”, però més endavant aclareix que el debat “és lliure en el seu contingut”. 

    El secretari també aclareix que l’Alcalde, en convocar-lo,  podria incórrer en un delicte de desobediència tipificada al Codi Penal, i que la sessió extraordinària no hauria de ser remunerada perquè “tal pagament podria incórrer en el delicte de malversació de cabals públics”. Pel que fa als qui votin positivament la moció presentada, el secretari aclareix que ”
    podrien arribar a incórrer en el delicte de prevaricació”. També deixa clar que, en el cas que els promotors de la moció no la retirin, l’Alcalde encara podria sotmetre a votació deixar la moció sobre la taula i no votar-la ja que “el sol fet d’assistir a un Ple no suposa incórrer en responsabilitat”.

     

     

     


    Aprovada en un ple polèmic la reforma de l’entorn del passeig Rius i Calvet per tres milions

    17/08/2017

    El govern de la ciutat va aprovar ahir, en un Ple exprés extraordinari convocat de forma urgent per a primera hora del matí, la reforma de l’entorn del Passeig de Rius i Calvet.   Les obres, de dues fases, començarien a finals de novembre o principi de desembre, segons el projecte executiu, amb un pressupost de gairebé 3 milions d’euros.

    La primera fase, segons El Punt-Avui, comprèn la reurbanització de l’espai interior del vial, amb les placetes de Sant Pere i Ferran Agulló, la renovació integral de les xarxes de serveis i la configuració del nou vial, que hauria de permetre encabir-hi un carril per a cada sentit –fins ara la circulació és alterna amb prioritat per als que pugen cap a Sant Elm–, en el que els mandataris preveuen que sigui una obra llarga i complexa, que quedariaaturada el juny de 2018 per garantir el pas de vehicles i vianants i no afectar la zona de bany durant la propera temporada d’estiu.

    A partir del setembre de 2018, començaria la segona fase del projecte, amb gairebé 7.000 metres quadrats d’actuació, que preveu la instal·lació d’un nou col·lector amb el doble de capacitat per a la riera del Monestir  i les graderies d’accés a la platja. Les característiques arcades de ferro del passeig es mantindrien, integrades dins d’una nova zona enjardinada amb nou arbrat. El final de l’obra està previst per al febrer del 2019.

    L’oposició esclata

    El projecte no agrada a CiU i MES, que hi van votar en contra. Els primers van justificar el vot contrari pel poc temps que el govern de Motas va deixar per consultar la documentació de centenars de planes. Els regidors només ho van poder consultar durant una hora i mitja el matí de dilluns. El regidor Tomàs Pla, arquitecte de professió,  va alertar dels impactes sobre la mobilitat, en va qüestionar el calendari –amb final previst a prop de les pròximes eleccions– i, un cop més, la manca de participació ciutadana. Pere Albó (MES)  va dir que es tracta “d’un Guíxols Arena de 3 milions i a la platja”.

    Els altres dos partits opositors, GdC i la CUP, no van poder assistir a la sessió per l’escàs marge de temps amb què es va convocar. Jordi Lloveras (GdC) va qüestionar per les xarxes socials la “urgència” de la convocatòria i l’horari intempestiu, així com la insinuació de què no hi havia interès a escoltar l’oposició.

    Pel que fa l’afectació al trànsit, Motas va dir que reuniran els veïns i l’AMPA de l’institut per debatre les afectacions viàries, ja que els vehicles que es dirigeixin a Sant Elm hauran de passar per la carretera de Tossa mentre durin les obres. 


    Convoquen un ple extra per repetir un punt no aprovat i MES ho considera “poc democràtic”

    05/12/2016
    Aquest matí el govern de la ciutat ha convocat un ple per aprovar provisionalment la modificació urbanística que fa referència als entorns del Monestir. Era la segona vegada que
    ho feia, ja que en el darrer ple ordinari de novembre (ara fa deu dies) el govern també ho va intentar, però no va aconseguir la majoria qualificada que necessitava en faltar dos membres de l’equip de govern a la sessió (l’alcalde Motas i Josep Ramon Llobet). El punt es va aprovar amb només 10 vots a favor, i com que en afers com aquest es necessita una majoria qualificada (11 vots a Sant Feliu), el punt no es podia considerar aprovat.
    Avui el govern ha “inhabilitat” aquell acord – així ho ha definit l’alcalde accidental Josep Melcior Muñoz- i l’ha tornat a aprovar, aquest cop sí, amb els 11 vots que es necessiten, i MES considera que “el que avui ha fet el govern ha estat rehabilitar un acord del ple”.
    Un ple que s’ha endarrerit uns minuts tot esperant l’arribada del regidor número 11 que li faltava al govern per votar a favor el punt. “Certament còmic”, segons MES.
    A continuació, l’alcalde accidental ha assumit l’error i s’ha atribuït tota la responsabilitat, tot i que poc després ha considerat una votació en el ple com un “requisit burocràtic”, insinuant que tot el que havia passat era, en part, “culpa de l’oposició, que no havia estat prou atenta fiscalitzant el govern”.
    En el ple, el regidor de MES Pere Albó ha dit que “justament, aquesta manera d’entendre-ho és el que fa que vostès comentin errors com el d’avui, que els porta a repetir un punt del ple municipal”. El regidor ha posat altres exemples d’aquesta deriva i ha senyalat que “d’això en són els únics responsables, no es poden amagar darrere d’errors tècnics o burocràtics”. Així, Pere Albó ha fet notar que “fa molts mesos que el públic no pot intervenir després del ple”. També ha denunciat el que ell ha anomenat “efecte ventafocs” (així anomena el fet d’acabar els plens estrictament a les 12 de la nit, eludint d’aquesta manera tant les preguntes del públic present com també els precs i preguntes dels
    regidors de l’oposició). En el mateix sentit ha denunciat un estil hiperformalista a l’hora d’interpretar el ROM, en recordar que no es deixa parlar en segona intervenció o s’abusa
    de la darrera intervenció per evitar un debat d’idees i convertir-lo en un discurs de consignes populistes.
    Pere Albó ha recordat els “tics poc democràtics que té el govern de Sant Feliu de Guíxols en dirigir els plens”. “Tant el Sr. Alcalde titular com ara l’accidental no es caracteritzen precisament per tenir una manera de presidir els plens que es pugui qualificar de generosa”, ha declarat Albó.
    Finalment l’alcalde accidental ha acabat explicant que “aquestes coses passen” i que “no som el primer lloc on es dóna una circumstància com aquesta”, posant com a exemple l’Ajuntament de Girona, que va haver de repetir el ple que nomenava l’alcalde. El que no ha explicat Muñoz, diu MES al nostre diari, és  “que aquell alcalde va haver d’assumir finalment responsabilitats polítiques dimitint”. Albó es queixa que de l’excés de populisme del govern tampoc li ha permès dir aquesta frase, ja que Muñoz ha fet aquestes declaracions en l’últim torn “per evitar ser retopat”.

    Dues sessions plenàries abans d’acabar l’any

    21/12/2015

    El proper dimarts 22 de desembre a les 7 de la tarda en primera convocatòria i l’endemà a la mateixa hora en segona, està convocada la sessió ordinària del Ple de desembre de 2015.

    D’acord amb el previst a l’article 98 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, la sessió de Ple sessió ordinària, que tindrà lloc a la Sala de Plens, tindrà el següent ordre del dia:
    I. PART RESOLUTIVA:
    1.- APROVAR ELS ESBORRANYS DE LES ACTES DE LES SESSIONS ANTERIORS DE DATES 24 I 26 DE NOVEMBRE DE 2015
    2.- ENCÀRREC DE GESTIÓ AMB EL CONSELL COMARCAL DEL BAIX EMPORDÀ PER A L’ACTUALITZACIÓ ALFANUMÈRICA I GRÀFICA DE LES ALTERACIONS FÍSIQUES DELS BÉNS IMMOBLES
    3.- APROVACIÓ PROVISIONAL DE LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DE POUM – 25:SECTOR BUJONIS INDUSTRIAL NORD SMU-03 I ACCESSOS
    4.- RENÚNCIA A LA CESSIÓ TEMPORAL DE L’ÚS I LA POSSESSIÓ DE PART DE LA FINCA SITUADA A RONDA NARCÍS MASSANAS, 53 (HORT DE CAL NEGRE)
    5.- PROPOSICIONS URGENTS

    II. PART DE CONTROL:
    1.- DONAR COMPTE DELS DECRETS D’ALCALDIA I ALTRES QÜESTIONS D’INTERÈS
    2.- PRECS I PREGUNTES


    Poc després, a les 9 del vespre del dia 22 en primera convocatòria i a l’endemà a la mateixa hora en segona, tindrà lloc el ple extraordinari que clourà l’any polític, que tindrà d’acord amb el previst a l’article 98 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, tractarà els assumptes següents:

    1.-RESOLUCIÓ DE LES AL.LEGACIONS A LES ORDENANCES FISCALS 2016 I APROVACIÓ DEFINITIVA
    2.- APROVACIÓ DEL CONVENI AMB “PARKING MARQUINA GIC, SA” SOBRE LA CONCESSIÓ DE L’APARCAMENT SUBTERRANI DE LA PLAÇA DEL MERCAT
    3.- MODIFICACIÓ DEL RÈGIM D’ASSISTÈNCIES DELS MEMBRES DE LA CORPORACIÓ I DEL RÈGIM DE DEDICACIONS PARCIALS I EXCLUSIVES
    4.-APROVACIÓ DEL PRESSUPOST GENERAL 2016


    Comunicat conjunt de CUP i GdC referent al debat dels pressupostos

    24/12/2015

    Elena Delgado i Jordi Lloveras, regidors respectivament dels grups municipals Candidatura Unitat Popular (CUP) i Guíxols des del Carrer-Entesa (GdC) volem manifestar la nostra perplexitat per les valoracions del senyor alcalde en relació als vots contraris de les nostres formacions en el debat dels pressupostos 2016. Manifestacions com “Votar en contra dels pressupostos és votar en contra les despeses en emergències socials” o “esteu votant en contra les ajudes a serveis d’aliments” o “votar en contra dels pressupostos és votar en contra d’atendre les necessitats educatives especials, i també, és votar en contra de les inversions en el barri de Vilartagues” demostren, al marge d’una preocupant altivesa i un greu desdeny, un cert tic autoritari i  falta de cintura política. La intel·ligència política es tempera bregant amb les tensions insuperables de la pròpia política, malgrat que alguns, per més anys que hi portin, sembla que no ho acaben d’entendre.
    Senyor Alcalde, ha perdut la perspectiva i confon uns pressupostos on hi ha caritat amb uns de socials. Uns pressupostos socials són aquells que milloren les condicions de vida de la gent més desafavorida i no aquells que donen caritat mentre es continua gastant en despeses ostentoses com el Thyssen o la Porta Ferrada. Si li sembla posem els pressupostos a la participació ciutadana, a veure què decideix la gent. Segur que li donen una lliçó de què són uns pressupostos socials, perquè la gent sí que escollirà tot allò que millori les seves vides.
    Per tot plegat, des de GdC i la CUP volem manifestar alguns motius (només alguns perquè sinó l’exposició seria excessivament llarga) que ens van portar a emetre el nostre vot negatiu.
    -Perquè és una falta de transparència i consideració lliurar tota la documentació de l’expedient quatre dies abans de la votació (inclosos dissabte i diumenge), no donant temps per un examen exhaustiu dels mateixos, ni tan sols l’oportunitat de convocar una assemblea per part de la CUP.
    -Perquè pensem que no ens mereixem l’arrogància amb la què l’equip de govern va portar la sessió (per posar un exemple, no es van dignar contestar ni una de les moltes preguntes que se li van fer des de GdC, simplement es van limitar a repetir el discurs genèric).
    -Perquè no compartim l’opinió manifestada que una retribució anual de 30.600 euros no és una retribució digna per un càrrec públic (malgrat que la realitat ens demostra que aquest és un salari que està molt per sobre de la mitjana dels salaris dels treballadors i les treballadores -deu que per aquests sí que és digne-).
    -Perquè no compartim que regidors de govern sense dedicació (és a dir, que tenen una feina remunerada fora de l’Ajuntament) ingressin cada mes entre 1400 i 1900 euros en concepte d’indemnitzacions per assistir a reunions dels òrgans de direcció (per a nosaltres, aquest muntant no és una indemnització sinó un sobresou).
    -Perquè no hi ha el més mínim compromís en tot el projecte pressupostari, per petit que aquest sigui, d’avançar cap a un model de pressupost participatiu (malgrat que alguns, durant la campanya electoral, s’omplien la boca parlant de fomentar la participació ciutadana).
    -Perquè, lògicament, en la discussió ideològica del pressupost, no compartim el repartiment que s’han fet en certes partides pressupostàries, algunes a la baixa, d’altres a l’alça, però totes argumentades per part de Guíxols des del Carrer (malgrat que cap d’elles va obtenir resposta en el debat).
    Per acabar, i davant l’afirmació del senyor alcalde dient que “ens avança per l’esquerra” dir-li, només, que ser d’esquerres és alguna cosa més que signar amb un bon vestit uns pressupostos suposadament socials (el temps dirà i estarem atents a que això sigui així). Ser d’esquerres és un sentiment, és una manera de fer i entendre la vida. Ser d’esquerres vol dir defensar la lluita de classes. Vol dir mobilitzar-se, solidaritzar-se, vol dir també indignar-se davant l’exclusió social. Ser d’esquerres vol dir comprometre’s a potenciar valors col·lectius en oposició a valoracions netament individuals. No se’ns enfadi, senyor Alcalde, però nosaltres a vostè, més que tot això, el veiem com un defensor de l’ordre social establert, tradicional i conservador. Fins a reveure.


    El govern de Sant Feliu aprova el pressupost antic

    14/09/2015

    El nou govern (TSF, ERC i PSC) va tornar a aprovar el pressupost municipal per a aquest any. L’executiu anterior, de CiU i PSC, ja ho havia fet durant el mes d’abril, però el sindicat CCOO el va impugnar perquè no s’havia negociat l’expedient i la relació de llocs de treball amb els representants laborals. El tripartit actual, un cop resoltes les diferències amb els delegats sindicals, ha acabat assumint els comptes “per responsabilitat de govern i respecte institucional”. CiU, coartífex del repartiment de partides, també hi va donar suport per “coherència”, tot i que la portaveu suplent, Dolors Ligero, va criticar que el tràmit s’ha dilatat “sense motiu”. Muñoz li va retreure que la impugnació de CCOO havia donat lloc, entre d’altres, a un informe del secretari en què alertava d’un “vici essencial del procediment”. I va defensar que han esmenat els defectes: “No hem marejat la perdiu; ja estava prou marejada.” Pel que fa als altres grups de l’oposició, la CUP i Guíxols des del Carrer, van optar per l’abstenció, igual que el portaveu de MES, Pere Albó, l’altre artífex de l’expedient, que també va criticar el retard. L’alcalde, Carles Motas, va agrair que no hi hagués vots contraris i va argumentar que assumeixen el pressupost “com a eina essencial per funcionar”, però va dir que la prioritat és el pressupost del 2016, i va prometre enllestir-lo molt abans que el govern anterior.

     

    Font: El Punt-Avui


    S’aprova el pressupost municipal amb retrets de l’oposició

    26/04/2015

    El ple extraordinari de divendres, en el qual s’havia d’aprovar el pressupost municipal del 2015, va servir per escalfar la imminent campanya electoral. La previsió de comptes locals es va aprovar, com era previsible, amb els vots de CiU i PSC, mentre l’oposició, excepte el PP que no estava present al Ple, va votar-hi en contra i va criticar-lo durament.
    La regidora d’Hisenda Dolors Ligero va defensar la reducció de l’endeutament en un 21% durant els 4 anys de govern, la no utilització de crèdits, la utilització de recursos propis i la intenció de reduir un 5% més el deute sense deixar de fer inversions. També va esmentar el fet que cap inversió o obra s’ha aturat perquè el pressupost de l’any 2014 es va perllongar gràcies al romanent.
    La oposició, però, no es va tallar ni un pèl a l’hora de criticar-los. Joan Prat (ICV) es va queixar per les formes i el poc temps deixat pel govern per revisar els comptes, i tractant el pressupost de “gris” i “electoralista” i suggerint un Pla Director per a obres al Passeig del Mar.
    Jordi Vilà (ERC) també va criticar les formes i va fer esment de la mala gestió en moltes de les inversions fetes pel govern els darrers 4 anys, esmentant la poca inversió cultural i en joventut.
    Carles Motas (TSF) va censurar que el pressupost no entrarà en vigor fins després de les eleccions, remarcant que “està fet amb presses i desesperació”.
    Ligero i l’alcalde, Joan Alfons Albó, li van replicar que ells fan política sense mirar el calendari electoral, que els tècnics havien d’aprovar els comptes de les respectives àrees i que el 2011 també es van haver d’emmotllar a uns comptes que no havien elaborat ells.


    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies