• Categories
  • El PSC es queda sol defensant un espai públic neutral

    01/09/2018

    El ple ordinari de dijous va tenir un punt polèmic en què es debatia la moció presentada pel PSC contra “l’ús indegut de l’espai públic”, en la qual reclamaven neutralitat i que no esdevingui lloc de manifestació d’expressions i pensaments.

    El portaveu del grup, Josep Melcior Muñoz, va intentar defensar la postura del seu partit, però les seves intervencions foren rebatudes per la resta de grups, amb més o menys bel·ligerància, i sobretot pel públic que, la majoria vestit de groc i amb pancartes per reivindicar la contrarietat a la moció, va fins i tot escridassar-lo en alguna intervenció, un fet que va fer que l’alcalde cridés l’ordre als presents. 

     La proposta va acabar tombada per 15 vots en contra i els únics 3 del PSC a favor, i podia haver estat encara més multitudinària ja que mancaven per vacances 2 regidors d’ERC i un de CiU.  L’alcalde Carles Motas va admetre que els llaços grocs no li agraden, però que encara li agrada menys que hi hagi polítics a la presó, i va donar llibertat de vot al seu grup (TSF) mentre emfatitzava el seu rebuig als grafits i pintades que darrerament han proliferat a la ciutat. 

    Per la resta de grups, Aniol Negre (CUP) va dir que “l’espai públic no pot ser neutral” davant la injustícia; Pere Albó (Mes) es va preguntar si el PSC volia retenir vots de Cs i el PP amb vista a les properes eleccions locals, i Jordi Lloveras, amb suavitat, va defensar els llaços o pancartes en detriment de les pintades. Albert Polo (ERC) va assenyalar com a il·legalitats més flagrants que els llaços les destitucions i empresonats del 155, mentre Dolors Ligero (CiU) va instar els socialistes a “preocupar-se per revertir la situació d’injustícia” dels empresonats i exiliats. 

    Tot plegat, el dia després que voluntaris del CDR i altres plataformes tornessin a emplenar de llaços grocs el passeig i la rambla Vidal, que el dia anterior havien estat retirats per un escamot d’unionistes vestits amb bates i caputxes blanques , i amb un estira-i-arronsa iniciat la setmana anterior entre Ajuntament i CDR  per una sol·licitud del consistori als voluntaris per tal que retiressin la pancarta de benvinguda a la república catalana que hi ha prop del port podia ser retirada. 

     


    El Ple aprova donar més valor a l’entorn del Turó dels Guíxols

    27/04/2018

    El Ple municipal d’abril va aprovar una proposta de Guíxols des del Carrer per donar encara més valor al Turó dels Guíxols i el seu entorn (Port medieval, Fortim i Salvament). Es tracta de sumar els esforços col·lectius entre el govern, la oposició i les entitats municipals perquè el Turó dels Guíxols mostri tot el seu valor històric, patrimonial i paisatgístic per situar-lo com un element essencial de la identitat ganxona.

    L’acord proposa netejar i endreçar la zona alta del turó, on s’ubicava antigament el poble iber i el llatzeret, així com fer una reposició del camí i una adequació de la zona per tal de mantenir un nivell òptim de seguretat. Un cop arranjada la zona, es col·locarien panells informatius vinculats al recorregut que explicarien als visitants l’existència de les restes d’un poblat iber del segle I a.C., que al segle XVII es va convertir en un llatzeret per recloure els habitants que patien la pesta. 

    Tot i això, el govern de Carles Motas va votar en contra de la segona proposta, que plantejava reforçar la Comissió Local de Patrimoni amb representants d’entitats culturals de la ciutat per tal que no torni a passar el que ha succeït amb el Port medieval i el Fortim.

    Altres mocions presentades

    El Ple d’abril també va debatre i aprovar dues mocions d’àmbit supramunicipal: una de denúncia a la criminalització del CDR per part de l’estat espanyol i l’altra a favor de l’alliberament dels presos polítics i de denúncia de la deriva autoritària de l’estat. 

    Tambés es van aprovar, amb els vots a favor del govern però l’abstenció de tota l’oposició, suplements de crèdits extraordinaris per valors d’uns 600.000 euros a compte del romanent de tresoreria de 2017. D’entre les noves partides aprovades destaquen 115.000 € en despeses de celebracions assenyalades, 65.000 € pel Thyssen (que incrementen els 200.000 ja pressupostats), 50.000 € en comunicació, 40.000 € en exposicions de cultura,  20.000 € en el Teatre Municipal, 20.000 € en subvencions a escoles esportives o 20.000 € en lloguer de naus per a cicles formatius.

    Una altra de les mocions aprovades, aquesta per unanimitat i a proposta del grup socialista, era per a la implementació de la Renda Garantida de Ciutadania, que actualment es troba aturada en espera d’iniciar el desplegament del decret que la reguli.

    Per acabar, el Ple, també per unanimitat, va aprovar el Reglament Regulador de la Comissió del Nomenclàtor, que a partir d’ara ja pot començar a treballar. 


    El Ple tomba la proposta de millorar el rigor informatiu del butlletí municipal

    27/10/2017

    La sessió ordinària del Ple del mes d’octubre, que va tenir lloc ahir, va ser intensa i plena de mocions, especialment de contingut polític nacional. Només dues de les mocions eren de caràcter municipal, ambdues presentades per Guíxols des del Carrer.

    La formació opositora demanava una reformulació del butlletí informatiu municipal #Guíxols. El govern (TSF-PSC-ERC) no va acceptar la proposta per incrementar l’espai dels grups municipals a l’oposició, actualment reduït a mil caràcters, i tampoc per acotar la data de tancament de l’edició (l’oposició es queixa que han d’entregar els escrits molt temps abans que el govern). Tampoc va acceptar la creació d’un grup de treball, format per un representant de cadascun dels grups municipals amb el suport del personal tècnic adscrit a l’àrea de comunicació, amb la finalitat de fer un seguiment del butlletí per millorar-ne el rigor informatiu, garantir la pluralitat per a tots els grups municipals i  promoure la participació activa de la ciutadania en la revista, “un dels grans dèficits de la publicació”, segons GdC.

    L’altra moció de GdC feia referència a un afer que va quedar penjat del ple de setembre, l’actualització del mapa dels espais públics de la ciutat on hi ha aparcaments de bicicletes per tal d’actualitzar-lo i cercar possibles noves ubicacions així com la substitució del model existent per un de nou conegut com a “U-Invertida”. La proposta va prosperar.

    La resta de mocions, totes foren aprovades: una era per defensar el caràcter inclusiu i plural de l’escola catalana i la immersió lingüística com un model d’èxit davant els atacs del PP i Cs que volen recentralitzar el model territorial i imposar un clima de tensió i de crispació a les escoles. Una altra era per exigir la llibertat dels presos polítics, Jordi Sànchez i  Jordi Cuixart, i la tercera per condemnar els violents atacs de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil el passat 1 d’octubre.

    També es van aprovar dues mocions de rebuig a l’aplicació del 155, una presentada per GdC i l’altra per CiU. 


    Alguns apunts del ple municipal d’agost

    01/09/2017

    El Ple Municipal d’agost, celebrat ahir al vespre, va decidir, com ampliem en una notícia,  iniciar els tràmits necessaris per recuperar la gestió directa de la zona del camí de ronda de Port Salvi, que fins ara pertanyia a l’hotel Eden Roc, al qual li caduca la concessió el 2018.  

    En un altre punt de l’ordre del dia es va aprovar també a proposta de Guíxols des del Carrer, obrir un expedient sancionador a l’empresa concessionària del servei de les gandules i para-sols de la platja de Sant Pol, Ensesa Comunitat de Béns, per incompliment reiterat de la normativa i malgrat tots els requeriments que li ha fet l’Ajuntament. La concessió a aquesta empresa finalitza aquest octubre i el regidor de l’esmentada coalició ja ha anunciat que farà una petició formal perquè no se li torni a renovar.

    Pel que fa a la compareixença del regidor d’Urbanisme, demanada també per Guíxols des del Carrer degut a la investigació oberta per l’Oficina Antifrau a efectes de determinar si entre els anys 2013 i 2017 s’han produit irregularitats en l’actuació municipal respecte la construcció i posterior ús inapropiat d’un habitatge annex a l’hotel Eden Roc propietat del mateix establiment, el regidor no va aportar cap dada suplementària.  D’aquesta manera es demostraria que la inacció dels dos darrers governs hauria permès durant quatre anys que l’hotel incomplís de manera reiterada la normativa sense que això signifiqués cap tipus de mesura correctora ni sanció econòmica, ni molt menys la clausura i precinte de l’habitatge, que a dia d’avui encara no disposa de la preceptiva llicència de primera ocupació. Des de la formació encapçalada per Jordi Lloveras esperaran veure les conclusions a què arriba l’Oficina Antifrau per tal de demanar les conseqüents responsabilitats polítiques. 

    Finalment, el mateix Lloveras va demanar que s’obri un espai de participació ciutadana al marge del període legal d’al·legacions, “totalment insuficient donada l’envergadura econòmica, paisatgística i sentimental del projecte”, proposant que es faci en un escenari de participació ciutadana a partir d’una audiència pública al Teatre. 


    Resum del ple ordinari de juliol

    26/07/2017

    El Ple Ordinari del mes de juliol es va celebrar ahir al vespre a l’Ajuntament, en una sessió avançada de dijous a dimarts per tal de deixar gaudir els regidors dels actes previs a la festa major que s’han programat per dijous.

    GdC segueix ferm en la recuperació pública de Can Rius

     El ple va servir perquè es tornés a posar a l’ordre del dia l’ús públic de la totalitat de la platja de Can Rius. Guíxols des del Carrer, la formació més reivindicativa en aquest aspecte, va recordar al govern que ara fa un any es va comprometre a iniciar els tràmits perquè fossin retirats tots els rètols prohibitius que hi ha a la zona. Al respecte, el regidor de territori es va excusar dient que els actuals rètols no són els que hi havien la temporada anterior i que els actuals estan avalats per la Generalitat. Per GdC, Jordi Lloveras va instar al govern local perquè deixi clar si treballarà o no per la recuperació pública d’aquesta  zona, controlada actualment per Turispania per una concessió que finalitza el setembre de 2018 i que afecta la zona de la platja, aigua, embarcador i el camí que puja cap al mirador de les Remendadores. El govern va reiterar la seva voluntat de recuperar aquest espai, però de moment, i segons el govern, la Generalitat encara no els ha demanat el parer o cap informe al respecte.

    El Thyssen 

    En relació al futur museu de pintura catalana que Carmen Thyssen i l’Ajuntament volen posar a Sant Feliu el 2020, també va tenir el seu moment durant el Plenari. GdC va demanar que s’encarregui la redacció d’un estudi previ per valorar  l’impacte cultural, social i econòmic del futur centre i per fer una estimació de l’amortització del projecte al llarg dels 20 anys. Un estudi que el govern va assegurar que tirarà endavant.

    Quatre mocions aprovades  i una de declinada

    En l’apartat de mocions se’n van aprovar quatre. Una la va presentar GdC, i versava sobre les necessitats educatives específiques i la necessitat d’obrir un nou diàleg per a l’obtenció d’un marc de negociació sobre un sistema educatiu inclusiu, en el qual hi intervindrien Ensenyament, administracions, associacions de pares i mares i  organitzacions sindicals.

    Una altra moció, presentada conjuntament per la CUP i GdC,  creada per reconèixer la feina que de manera desinteressada porta anys fent, en el conjunt del territori empordanès, la plataforma Salvem l’Empordà.

    Les altres dues, les va presentar el govern: una de suport al Correllengua 2017 i l’altra de suport a la candidatura de la sardana com a patrimoni cultural immaterial de la humanitat de la Unesco.

    L’única moció que no va prosperar fou una de presentada per  CiU que demanava es mantingués oberta la col·lecció exposada al Museu de la Ciutat sobre el Metge Rural, així com l’exposició “Curar-se en salut”.  Segons el portaveu del govern, l’exposició “Curar-se en Salut” era de caràcter temporal i ja ha complert amb la seva comesa. Tot i això, es comprometen a mantenir activa la part de la col·lecció del Metge i la Salut Rural quan l’antic Hospital estigui completament adequat. La moció la van votar a favor tots els grups excepte el tripartit de govern. 

     


    El ple municipal de juliol s’avança a dimarts

    24/07/2017

    Per la proximitat amb els actes de la festa major, el Ple d’aquest mes de juliol es celebrarà l’últim dimarts i no pas l’ últim dijous de mes. Per tant demà, 25 de juliol, a les 21h tindrà lloc el Ple amb el següent ordre del dia:

    PART RESOLUTIVA:

    1.- APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA ANTERIOR DE DATA 29/06/17

    2.- APROVACIÓ DE BONIFICACIONS DE TRIBUTS DE CONSTRUCCIÓ

    3.- ESMENAR ERRORS MATERIALS EN ELS EXPEDIENTS DE MODIFICACIÓ DE CRÈDIT NÚMEROS 3 SC004/2017 I 3 TC005/2017 DE L’AJUNTAMENT I 3 CE001/2017 DE L’O.A. ESCOLA DE MÚSICA

    4.- EXP 3 SC002/2017 SUPLEMENT DE CREDIT CONSOLA DIGITAL I ADEQUACIO LOPD I LSSICE DE L’EMISSORA MUNICIPAL

    5.- EXP. SC002/2017 SUPLEMENT DE CREDIT, ADEQUACIO LOPD I LSSICE

    6.- AUGMENT RETRIBUTIU DE L’1% AMB EFECTES DE L’1/01/2017 PREVIST A LA LLEI 3/2017 DE 27 DE JUNY DE PRESSUPOSTOS GENERALS DE L’ESTAT PER L’ANY 2017

    7.- AUGMENT RETRIBUTIU DE L’1% AMB EFECTES DE L’1/01/2017 PREVIST A LA LLEI 3/2017 DE 27 DE JUNY DE PRESSUPOSTOS GENERALS DE L’ESTAT PER L’ANY 2017 (ESCOLA DE MUSICA)

    8.- AUGMENT RETRIBUTIU DE L’1% AMB EFECTES DE L’1/01/2017 PREVIST A LA LLEI 3/2017 DE 27 DE JUNY DE PRESSUPOSTOS GENERALS DE L’ESTAT PER L’ANY 2017 (EMISSORA MUNICIPAL)

    9.- AMPLIACIÓ DE LA DELEGACIÓ DE DIVERSES FACULTATS DE GESTIÓ, RECAPTACIÓ I INSPECCIÓ DE TRIBUTS I ALTRES INGRESSOS DE DRET PÚBLIC LOCAL

    10.- APROVACIÓ AL PLE DEL DUPROCIM

    11.- MOCIÓ DE SUPORT AL CORRELLENGUA 2017

    12.- MOCIÓ DE SUPORT A LA CANDIDATURA DE LA SARDANA COM A PATRIMONI CULTURAL IMMATERIAL DE LA HUMANITAT DE LA UNESCO

    13.- MOCIÓ A FAVOR D’UN SISTEMA EDUCATIU INCLUSIU CATALÀ

    14.- MOCIÓ DE SUPORT A LA PLATAFORMA IAEDEN-SALVEM l’EMPORDÀ

    15.- MOCIÓ DE SUPORT AL POBLE RIFENY

    16.- MOCIÓ PER LA CONTINUITAT DE L’ESPAI DEL METGE RURAL I LA SALUT A LA CIUTAT

    17.- PROPOSICIONS URGENTS

     

    PART DE CONTROL:

    18.- DONAR COMPTE DELS DECRETS D’ALCALDIA, ACORDS DE JUNTA DE GOVERN I ALTRES QÜESTIONS D’INTERÈS

    19.- DONAR COMPTE INFORME SEGUIMENT COMPLIMENT LLUITA CONTRA LA MOROSITAT AJUNTAMENT 2017 SEGON TRIMESTRE

    20.- PRECS I PREGUNTES


    Guíxols des del Carrer va centrar el ple en la neteja

    03/07/2017

    El ple del mes de juny del passat dijous va servir per a adherir-se a l’estratègia Residu Zero, tal i com vàrem avançar,  Durant la sessió, a part de l’aprovació d’aquesta moció presentada per Guíxols des del Carrer, el regidor d’aquest grup, Jordi Lloveras,  va qüestionar altres aspectes de la gestió de la neteja municipal, com per exemple la proposta de destinar una partida extra de 43.297 euros per reforçar la neteja viària i la recollida de residus durant els mesos d’estiu.

    La crítica es centra en el fet que el grup creu que hi ha mancances en la recollida selectiva i en què s’hauria d’exigir més als comerços, que en molts casos fan servir contenidors públics. Lloveras també va incidir en el fet que a la platja gran, la naturalesa dels corrents marins fa que es necessitin altres pautes i freqüències de neteja que les que s’adopten actualment per eliminar els residus flotants i va lamentar que les platges guixolenques segueixin sense tenir papereres per a totes les fraccions i va proposar que els agents cívics es dediquin a informar sobre la recollida selectiva i l’ús correcte dels contenidors.

     


    MES “es felicita” per l’aturada d’Urbanisme a una modificació del POUM

    28/06/2017
    El passat 18 de novembre de 2016 es va publicar al BOP una modificació del POUM guixolenc que s’havia aprovat durant el Ple del mes d’octubre.  En aquell plenari, l’equip de govern local defensava la “necessitat d’introduir una nova normativa que regulés de manera més flexible les densitats urbanístiques previstes al POUM”.
    Des de l’oposició, Moviment d’Esquerres (MES) advertia aleshores “els perills” d’aquella proposta, que el seu regidor Pere Albó creia que “anava molt més enllà del que la versió oficial reconeixia”.
    Finalment, el passat 20 d’abril, la Comissió Provincial d’Urbanisme de Girona va decidir aturar la proposta inicial del govern ganxó mitjançant una resolució   que evita “premiar
    indiscriminadament les pitjors pràctiques urbanístiques a la nostra ciutat”, segons declaracions de MES .
    Segons la Comissió d’Urbanisme de Girona “el canvi normatiu suposaria una aplicació genèrica en totes les qualificacions residencials del municipi i això podria alterar el model
    previst actualment pel planejament vigent”, malgrat que l’equip de govern, en el ple d’octubre, va defensar la “innocència” de la proposta, que segons MES “es volia introduir d’amagatotis mitjançant una disposició transitòria”.
    El redactat literal d’aquesta disposició deia que “als edificis existents a les diferents zones edificables, on hi hagi un nombre d’habitatges que superin les condicions de densitat que
    estableix el POUM, s’admetrà la divisió en propietat horitzontal que reconegui els habitatges existents com a finques independents sempre  que es constati documentalment (mitjançant la corresponent llicència d’obres, o mitjançant certificats d’empadronament o altres) que els esmentat habitatges eren preexistents abans de l’aprovació inicial del
    vigent POUM.”  MES creu que, amb aquests requisits “s’obvia si en el seu moment es va infringir o no la normativa urbanística”. “N’hi havia prou amb aportar un certificat d’empadronament o fins i tot un inquietant d’altres per acollir-s’hi, una porta per premiar indiscriminadament als infractors urbanístics amb una veritable amnistia”, reblen.
    Amb aquests antecedents, la Comissió d’Urbanisme exigeix al govern municipal que “acoti” les seves inicials intencions en tres sentits. En primer lloc,  limita l’aplicació als habitatges preexistents legalment implantats abans de l’aprovació inicial del POUM vigent; també limita l’acció als àmbits de sòl urbà on és una característica fonamental la conservació de l’estructura urbana existent, i no a tot el municipi com volia el govern; i per últim, la Comissió estableix que en les edificacions amb volum o ús disconforme només és acceptable l’aplicació “en relació amb el paràmetre de densitat” ja que la proposta inicial del govern permetia una altra interpretació.
    Des de Moviment d’Esquerres es feliciten de la decisió  presa per la Comissió Provincial d’Urbanisme i demanen al govern de la ciutat, i especialment al regidor d’Urbanisme, que “s’esforci en aplicar tan sols l’interès general a l’hora d’aprovar normatives urbanístiques” i es pregunten si el regidor “ha estat més sensible a allò particular que a allò comú”.

    El Ple aprova per unanimitat la concertació d’un crèdit d’un milió d’euros

    19/05/2017

    Per ahir dijous, estava convocat un Ple municipal extraordinari, just la setmana abans del Ple ordinari del proper dijous. El motiu d’aquesta convocatòria extraordinària fou, principalment, l’aprovació de la concertació d’un nou crèdit municipal per import d’un milió d’euros, una operació financera que dóna continuïtat a l’aprovació, el passat mes de març, d’una amortització anticipada de dos crèdits per valor global de 1.155.000 euros a compte del romanent de tresoreria. Una nova operació  per tal que la ciutat no perdi capacitat d’inversió i en la qual s’hauran de pagar menys interessos bancaris, que es situaran al voltant de l’1% (els anteriors es situaven aproximadament al 4%). Aquest nou crèdit es destinarà a inversions per a la ciutat, concretament: 100.000 euros per a l’enderroc i adeqüació de la finca Agglotap; 200.000 per a millores de carrers; 186.156 a la substitució de la gespa del camp de futbol de Vilartagues i 513.844 a l’adquisició de béns immobles. Just en aquest darrer punt, el grup de Guíxols des del Carrer exigeix que aquesta compra sigui vinculada al destí final d’habitatges socials, un fet sobre el qual l’Ajuntament no es va pronunciar. Malgrat això, aquest punt ha estat aprovat per unanimitat.

    Mocions pendents

    A l’ordre del dia d’aquest Ple extraordinari també s’hi van incorporar tres mocions que van quedar pendents del ple ordinari anterior. La primera, sobre la sentència del Tribunal Constitucional relativa a l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana, va ser aprovada per unanimitat. En aquest sentit, l’Ajuntament insta al Govern de l’Estat a incloure en la Llei de Pressupostos Generals una partida específica per compensar els ajuntaments en el cas que, per efecte de la sentència, hagin de procedir a la devolució de quantitats liquidades.

    La segona de les mocions, presentada per GdC, també es va aprovar per unanimitat. La moció feia referència a una declaració a favor d’unes comarques gironines desmilitaritzades.

    La tercera moció, presentada per CiU, és la que va aixecar més rebombori. La moció feia referència a la necessitat de prendre mesures d’accessibilitat pels vehicles a la zona del Col·legi Sant Josep, un cop tancats alguns carrers amb pilones. Després d’un debat intens, la moció va ser tombada amb els vots en contra del govern (TSF-ERC-PSC), les abstencions de GdC i CUP i els vots a favor de MES i CiU. En aquest punt, el regidor de GdC es va motrar a favor de reduir el trànsit de vehicles en els entorns escolars ubicats en nuclis urbans en favor de millors mesures mediambientals i un “avenç cap a un model de ciutat que recuperi els carrers com a llocs de trobada i esbarjo”, però que, no obstant això, “les accions a emprendre no tenen perquè ser iguals tots els mesos de l’any ni tots els dies de la setmana”, suggerint adaptació al calendari escolar i als interessos i les preocupacions dels veïns.  El govern es va tancar en banda amb les reclamacions de CiU, estretament lligades a les de l’Associació de Veïns del Barri del Puig, que reclama la supressió de pilones i jardineres per tal d’augmentar la seguretat a l’entorn de la Plaça del Puig, severament tancat al trànsit pel govern municipal.

     

     

     

     


    GdC veu “meres intencions” i no pas compromís del govern per l’energia sostenible

    03/04/2017

    Guíxols des del Carrer va votar al ple de dijous passat a favor de la ratificació del Pla d’acció per a l’energia sostenible de la ciutat (PAES), però avisa que “això no serà un xec en blanc” i que la formació estarà atenta al desenvolupament del mateix. En la seva intervenció, el regidor Lloveras va remarcar que el PAES es configura al voltant d’uns compromisos ineludibles, i en aquest sentit ha criticat que el govern vulgui canviar aquests compromisos per “meres intencions”. Per Lloveras “el PAES va més enllà de les pròpies dependències municipals” ja que la reducció de CO2 i l’estalvi energètic a què fa referència correspon “a tot el municipi incloent diferents sectors com el de serveis o usos domèstics”. Finalment, el regidor de GdC va recordar que el recent acord de la ciutat amb la cooperativa Som Energia “encaixa a la perfecció amb la voluntat expresada en el PAES de prioritzar la compra d’energia sostenible o verda”.

    Cal recordar que Guíxols des del Carrer havia presentat dues propostes més, que foren aprovades: que es commemori el 14 d’abril, data de proclamació de la segona república; i que s’aprovi una resolució per demanar al govern central que elimini la taxa de reposició d’efectius en aquells ajuntaments sanejats econòmicament.

    Altres aprovacions

     

    Altres qüestions aprovades pel ple de dijous van ser  la pròrroga del contracte subscrit amb l’empresa The Project Music per a la gestió integral del Festival Porta Ferrada pels anys 2018 i 2019 per un preu total de 380.000 euros, i que l’acord inclou que l’empresa es compromet a realitzar una inversió mínima en contractació d’artistes de 700.000 euros pel 2018 i de 750.000 pel 2019. També va resultar aprovada una addenda de pròrroga del conveni del col·laboració entre la ciutat i la Generalitat, relatiu al programa de mediació per al lloguer social que es fa a través de l’Oficina Municipal d’Habitatge del Casal Tueda. El Ple també va aprovar diverses transferències de crèdit i l’amortització de deute, el contracte per al servei d’abalisament de les zones de banyistes de les platges del municipi i algunes mocions, entre elles una pel control de la qualitat dels pisos turístics de la ciutat i una altra de rebuig a l’acord econòmic de comerç global entre la Unió Europea i el Canadà, conegut com a CETA, sense oblidar la que demana al govern espanyol que anul·li el judici a Lluís Companys.


    Ordre del dia del Ple municipal de març d’avui

    30/03/2017

    I. PART RESOLUTIVA:

    1.- APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA ANTERIOR DE DATA 22/02/2017
    2.- APROVACIÓ DE BONIFICACIONS DE TRIBUTS DE CONSTRUCCIÓ
    3.- DONAR COMPTE AL PLE LIQUIDACIO DEL PRESSUPOST 2016 (AJUNTAMENT)
    4.- DONAR COMPTE AL PLE LIQUIDACIO DEL PRESSUPOST 2016 (O.A. ESCOLA DE MUSICA)
    5.- DONAR COMPTE AL PLE LIQUIDACIO DEL PRESSUPOST 2016 (O.A. EMISSORA MUNICIPAL)
    6.- DONAR COMPTE AL PLE DE LA LIQUIDACIO CONSOLIDADA DEL PRESSUPOST 2016
    7.- PLANS PRESSUPOSTARIS A MIG TERMINI 2017 A 2020
    8.- DONAR COMPTE AL PLE DE L’INFORME SOBRE ACORDS ADOPTATS CONTRA INFORMES DE DISCREPANCIES EMESOS PER LA INTERVENCIO MUNICIPAL DURANT L’ANY 2016
    9.- AIXECAMENT DE LA DISCREPÀNCIA I APROVACIÓ DE LA FACTURA 2017/5 DE SOREA S.A.U
    10.- AIXECAMENT DISCREPANCIA I APROVACIO FACTURA 2017/161 MUGADAS SLU
    11.- APROVACIÓ DEL SUPLEMENT DE CRÈDIT EXP. 3 SC001/2017 2a FASE URB. 4 CARRERS, ENJARDINAMENT JULI GARRETA, I PROJECTES TECNICS
    12.- APROVACIÓ DEL SUPLEMENT DE CREDIT 3 SC002/2017, AMORTITZACIO DEUTE
    13.- APROVACIO DE LA TRANFERÈNCIA DE CRÈDIT EXP. 3 TC001/2017 APORTACIO I TRANSFERECIES ASSOCIACIONS CULTURALS
    14.- APROVACIÓ DE LA TRANSFERÈNCIA DE CRÈDIT EXP. 3 TC002/2017 DESPESES REIS
    15.- APROVACIO DE LA TRANSFERÈNCIA DE CRÈDIT EXP. 3 TC 003/2017 ALTRES DESPESES CARNAVAL
    16.- PRÒRROGA DEL CONTRACTE PER AL SERVEI D’ABALISAMENT DE LES ZONES DE BANYISTES I CAMPS DE BOIES DEL LITORAL DE SANT FELIU DE GUIXOLS, TEMPORADES 2012-2017 (REF. 2114C)
    17.- PRÒRROGA I MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL PER A LA GESTIO INTEGRAL DEL FESTIVAL INTERNACIONAL PORTA FERRADA 2014-2017 (REF. 2317C)
    18.- ADDENDA I PRÒRROGA DEL CONVENI DE L’OFICINA LOCAL D’HABITATGE I PROGRAMA DE MEDIACIÓ PER AL LLOGUER SOCIAL D’HABITATGES 2017
    19.- APROVACIÓ DEL PLA D’ACCIÓ D’ENERGIA SOSTENIBLE (PAES)
    20.- MOCIÓ PER A LA COMMEMORACIÓ DEL DIA 14 D’ABRIL
    21.- MOCIÓ PER L’ANUL•LACIÓ DEL JUDICI AL PRESIDENT LLUÍS COMPANYS
    22.- MOCIÓ PER AL CONTROL DE LA QUALITAT DELS PISOS TURÍSTICS DE LA CIUTAT
    23.- MOCIÓ PER DEMANAR L’ELIMINACIÓ DE LES TAXES DE REPOSICIÓ D’EFECTIUS EN LA FUNCIÓ PÚBLICA
    24.- PROPOSTA DE REBUIG A L’ACORD ECONÒMIC DE COMERÇ GLOBAL ENTRE LA UE I EL CANADÀ (CETA)
    25.- MOCIÓ SOBRE LA REINVERSIÓ DEL SUPERÀVIT I LA REFORMA DEL SOSTRE DE DESPESA ALS MUNICIPIS
    26.- MOCIÓ PER GARANTIR QUE LA CIUTADANIA I ELS GRUPS MUNICIPALS PUGUIN FORMULAR PRECS I PREGUNTES
    27.- MOCIÓ PER A LA CONSERVACIÓ I A LA MUSEITZACIÓ DELS GEGANTS DE LA CIUTAT
    28.- MOCIÓ CONTRA LA JUDICIALITZACIÓ DE LA POLÍTICA PER PART DE L’ESTAT ESPANYOL
    29.- MOCIÓ SOBRE LA SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL CONSTITUCIONAL RELATIVA A L’IMPOST SOBRE L’INCREMENT DE VALOR DELS TERRENYS DE NATURALESA URBANA
    30.- PROPOSICIONS URGENTS

    II. PART DE CONTROL:
    31.- DONAR COMPTE DELS DECRETS D’ALCALDIA, ACORDS DE JUNTA DE GOVERN I ALTRES QÜESTIONS D’INTERÈS
    32.- PRECS I PREGUNTES.


    El ple aprova l’estudi de viabilitat del pàrquing soterrat de La Corxera

    30/01/2017

    El passat dijous, el Ple Municipal va aprovar l’estudi de viabilitat per a la construcció de l’aparcament subterrani a La Corxera. Aquest és l’últim tràmit que faltava, després del període d’al·legacions en què el document, segons el govern tripartit, no ha rebut cap objecció. El debat va tornar a estar marcat per la defensa, del govern i Guíxols des del Carrer (GdC), d’un emplaçament que no hipotequi el passeig amb el trànsit i els avisos de MES i CiU en el sentit que la llunyania de la rambla i la platja li restarà demanda i provocarà l’eliminació de places gratuïtes o de zona blava més econòmica. CiU va mantenir l’abstenció, ja que creu que el document és correcte i a la ciutat li cal aparcament subterrani, encara que discrepi del lloc on construir-lo. La CUP, en canvi, no es mostra partidària de fer l’obra i hi va votar també en contra, igual que MES.

    L’alcalde, Carles Motas, va avançar que un cop aprovat l’estudi econòmic, els tècnics començaran a preparar el plec de clàusules per a la concessió, amb un pressupost d’uns 9 milions d’euros per a les obres i un contracte d’explotació per 25 anys que inclouria també la zona blava. L’alcalde creu que “el repte ara serà trobar una empresa que hi vulgui posar aquests diners”.

    Pere Albó (MES) va plantejar al ple que igualment caldria emprendre la renovació d’espais que hauria afavorit el pàrquing, per tal de donar un nou impuls al teixit comercial i de restauració. Motas va defensar que aquest procés ja s’ha iniciat amb les obres previstes als dos extrems del passeig, Rius i Calvet i Nàutic Vell, que tindran continuïtat cap al tram central.


    El ple aprova el nou pla d’usos del litoral i les platges

    27/11/2016

    El ple va aprovar dijous el nou pla d’usos i serveis del litoral i les platges del municipi, amb els vots favorables del govern (TSF, ERC i el PSC) i els grups de Guíxols des del Carrer (GdC) i MES. El document inclourà el quinquenni fins al 2021 i entre les novetats, el regidor de Turisme i Platges, Salvador Calabuig, va destacar  la inclusió de diverses instruccions del Servei de Costes per posar ordre en la disposició de les gandules de concessió privada sobre la sorra.

    En els darrers anys, la proliferació de gandules buides de lloguer en primera línia a la platja de Sant Pol havia generat malestar entre veïns i estiuejants. Calabuig recordava que a l’estiu hi van acabar enviant agents de la policia. I, segons la nova normativa, les gandules s’hauran d’estendre només dins dels rectangles delimitats de cada concessió, buides o amb usuaris.

    El regidor de GdC, Jordi Lloveras, que a l’estiu es va sumar a les crítiques per la “privatització de l’espai públic”, va aplaudir les mesures, però va demanar que en el redactat del pla figurés també que les gandules no es poden col·locar a menys de 10 metres del límit de l’aigua. La durada de les concessions vigents es manté i l’edil de Platges explica que s’aniran renovant a mesura que vencin els terminis.

    Lloveras i el regidor de CiU Quimet Clarà van demanar més control i cendrers contra les puntes de cigarret a la sorra. Calabuig va dir que es mantenen les zones sense fum als extrems de l’antic Palm Beach i de l’Hostal de la Gavina, i avança que quatre agents cívics controlaran l’ús de les platges.

    CiU i la CUP es van abstenir, i Clarà va plantejar que es creï un espai per a nadons i s’ampliïn els serveis de biblioteca i guarderia a les dues platges –fins ara el de biblioteca només es presta a la de Sant Feliu i el de guarderia, a la de Sant Pol, però Calabuig va argumentar que tenen cost i ja cobreixen la demanda–.

    Per CiU, la dotació de 30.000 euros podria ser insuficient si cal fer el dragatge, però el govern diu que l’Estat s’ha tornat a comprometre a assumir-lo amb pressupost de Costes. GdC va plantejar crear una platja per a animals de companyia, que Calabuig va dir que estan estudiant. I l’altra novetat són boies als punts d’interès del fons marí al carril de nedadors.

     

    Font: El Punt-Avui


    El nou aparcament de la Corxera: una proposta gens raonable i una ruïna pels 40 anys vinents

    31/10/2016
    El darrer ple va aprovar un estudi que demostraria (segons afirmen el govern i GdC) la viabilitat econòmica de construir un edifici d’aparcament a la zona de La Corxera -entre el pavelló i el teatre-. El que no explica el govern, però, és el preu que pagarà la ciutat. Les condicions que estableix l’estudi de viabilitat perquè algun operador finalment es decideixi a realitzar la inversió no són, segons el nostre parer, assumibles per a la ciutat. Les concretem:
    1.-El cost de l’obra que es preveu és d’11.772.500 € (onze milions set-cents setanta-dos mil cinc-cents euros) IVA inclòs. La concessió haurà de fer-se per 40 anys (el màxim que permet la llei).
    2.-L’Ajuntament haurà de donar garanties a través d’una clàusula “Florentino Pérez” de manteniment de l’equilibri econòmic de la concessió. Si durant aquests 40 anys les previsions fallen o s’han de modificar, l’Ajuntament en serà responsable.
    3.-La ciutat haurà d’incloure tota la zona blava -també Platja de Sant Pol- dins la concessió pel màxim temps que permet la llei (25 anys). La concessió de les zones blaves de la ciutat genera benefici a la tresoreria municipal, que quedarà compromès al pagament de la inversió durant tots aquests anys.
    4.-També s’haurà d’incloure l’aparcament de la Plaça del Mercat pel màxim temps que permet la llei (25 anys). Recordem que l’equip de govern va rescatar-lo fa uns mesos (ara entenem les presses) en una operació de dubtós benefici econòmic per a la ciutat. Així doncs, s’entregaria aquesta gestió sense cap càrrega financera i el benefici de l’explotació es destinaria (també) al pagament de la inversió de l’aparcament de La Corxera.
    5.-El compromís de generar un àmbit d’influència -l’estudi l’anomena àrea d’influència ampliada- que arribaria fins a la Rambla del Portalet. Qualsevol plaça que es generés en aquest àmbit seria de pagament i vinculada a fer viable la inversió.
    6.-Eliminació de places d’aparcament properes a La Corxera per afavorir la viabilitat de l’aparcament. L’estudi parla de places en el Passeig del Mar i en el debat al ple el govern va reconèixer la seva intenció d’eliminar les places de Juli Garreta.
    7.-Implantació del que anomenen “sistema de tarifa variable” dins l’àmbit. Un eufemisme del següent concepte: fer pagar a tot arreu i com més lluny de La Corxera més es farà pagar.
    8.-Eliminació de tots els aparcaments gratuïts de l’àmbit (només es preveuen bonificacions): l’aparcament gratuït de La Corxera i el de darrere l’estació d’autobusos, així com el de la zona Enamorats (Horta d’en Palahí, davant Pavelló de la Corxera). L’única excepció és l’aparcament de la carretera de Tossa. Eliminació de la primera mitja hora gratuïta de l’aparcament de la Plaça del Mercat.
    En definitiva, l’informe diu que si durant 40 anys fem pagar a tothom que vulgui aparcar entre la zona de la Corxera i el Portalet potser encara sortiran els 11.000.000  € que es necessiten. Això si, per trobar algú li haurem de fer les mateixes condicions que li van fer a
    en Florentino Pérez al Projecte Castor, o sigui, que si fallen les previsions, ja ho pagarà l’Ajuntament.
    Però el més greu de tot és que l’alcalde ha fet seva la màxima de “donde dije digo digo Diego“, perquè en la seva campanya de les darreres eleccions carregava d’aquesta manera contra la decisió de l’equip de govern de fer un pàrquing al passeig: “és un problema endèmic al municipi”, va dur també a la reflexió sobre el pàrquing soterrat que CiU i PSC pretenen construir al Passeig dels Guíxols. “És un projecte que compromet la ciutat durant anys i els ciutadans hi han de poder dir la seva”, va considerar l’alcaldable de TSF, que va anunciar la inclusió al programa d’una “proposta de consulta perquè siguin els ciutadans els qui triïn si volen aquesta infraestructura o buscar altres solucions com podrien ser aparcaments dissuasius a l’entrada del municipi”. (Font: campanya de TSF, acte del 8 de març de 2015).
    Pel que veiem si és ell qui hipoteca el poble, està bé. Però si tirem més enrere, trobarem que es queixava que el projecte de pàrquing havia estat fet sense l’opinió de l’oposició, que també hi tenia coses a dir: “Carles Motas, de Tots per Sant Feliu, va criticar que la inclusió de la partida per l’estudi de viabilitat es fes sense avisar ningú i va advertir que tots els grups de l’oposició tenien coses a dir: ‘L’aparcament és un projecte de ciutat. Han de parlar i comptar amb nosaltres i no cal que ens convidin a misses dites'”. (El Punt 5/07/2013). No com ara, que ni tan sols no ha comptat amb l’oposició, sinó que ha estat capaç de presentar el seu meravellós projecte abans a la premsa i al seu pamflet particular que al Ple, que és l’òrgan de representació de tots els ciutadans i ciutadanes i que mereix el màxim dels respectes (sembla que els plens són per l’Equip de Govern quelcom incòmode). I encara una altra més, quan el senyor Motas va aconseguir ser alcalde gràcies a una moció de censura, defensava en certa manera el pàrquing al passeig però matisava que hi havia altres opcions: “
    La primera fase aniria de l’Ajuntament a l’alçada de la rambla Vidal, i la segona, de la rambla al Casino, aproximadament. Aquest projecte de l’Ajuntament, segons explica l’alcalde guixolenc, Carles Motas , sí que inclou una part de terreny que implicaria el servei de Costes del Ministeri de Medi Ambient. De tota manera, recorda que aquest projecte és una de les opcions possibles. L’alcalde creu que, almenys per a la primera fase, no caldria tallar el trànsit de la zona de davant de l’ajuntament, tot i que per a l’altra fase sí que resultaria afectat. Ara, però, falta acordar quina ordenació del passeig es vol. Una mica més barat seria construir l’aparcament a la zona de la Corxera. L’edifici
    costaria 4.400.000 euros i tindria cabuda per a 201 vehicles. No seria subterrani, sinó un edifici de dues plantes.” Un projecte molt diferent del que ha presentat ara, i molt més econòmic. (El Punt, 2/09/2010)
    Moviment d’Esquerres (MES) pensa que el govern hauria d’extreure d’aquest estudi justament la conclusió contrària a la que ha arribat: que l’edifici per ús d’aparcament a La Corxera és inviable. És inviable perquè les hipoteques i les condicions que la ciutat i els ciutadans hauran d’assumir no són raonables en absolut. Pensem que el millor que pot fer el govern és abandonar aquesta “idea”. Evidentment, el nostre vot va ser contrari a la proposta.
    Moviment d’Esquerres (MES) Sant Feliu de Guíxols.

    L’Ajuntament premiarà els empleats que hi treballin 25 anys ininterrompudament

    30/08/2016

    L’Ajuntament vol premiar la fidelitat dels seus treballadors i per això tots aquells que hi hagin desenvolupat la seva tasca professional durant 25 anys seran premiats amb 600 euros, segons es va aprovar la setmana passada en ple ordinari. La regidora de Recursos Humans, Sílvia Romero, va explicar que l’Ajuntament ganxó ja tenia instaurat aquest pagament des de fa molts anys, però el 2014 va deixar d’abonar-se, sense que es conegui el motiu pel qual es va deixar de pagar.  Romero va concretar que fins el 2014 era una gratificació extraordinària que es concedia a tots els treballadors que complien el quart de segle a l’Ajuntament, mentre que ara es tracta d’un premi amb condicionants, entre d’altres, que els 25 anys de treball a l’Ajuntament hagin estat ininterromputs i que la persona no hagi estat sancionada ni apartada de la feina.
    Aquest premi a una dedicació de 25 anys a l’Ajuntament no és únic de Sant Feliu, sinó que d’altres administracions com els ajuntaments de Girona, Palamós o la Diputació també els concedeixen. La regidora ha afegit que aquesta remuneració està recollida en el conveni.
    El ple també va aprovar que l’Ajuntament ganxó s’adhereixi al Fons Català de Cooperació, a la Federació de Municipis de Catalunya i a l’Associació Catalana de Municipis, segons Diari de Girona. L’Ajuntament ja havia format part anteriorment d’aquests Ens, però el mandat passat en va sortir.
    També es va aprovar la segona part de les inversions financerament sostenibles per aquest any, que sumen 514.507 euros, 169.000 dels quals seran per a la urbanització del carrer Colom. Les altres dues actuacions que es finançaran són la segona fase de la coberta de l’Hospital i el reforç, ampliació o substitució d’enllumenat públic.
    D’altra banda, el grup municipal de Convergència i Unió reclama a l’equip de govern que obri una comissió d’estudi perquè tots els grups municipals puguin fer les seves aportacions al projecte del futur Museu Thyssen. CiU vol conèixer en profunditat què es vol fer exactament abans de permetre la construcció d’un edifici annexat, en referència a la construcció adjacent que s’ha dibuixat a la plaça de l’Abadia.


    Ens podem negar a la instal·lació dels nous comptadors elèctrics

    22/08/2016

    Si encara no us han canviat el comptador de la llum, ho faran aviat. Els nous comptadors que estan instal·lant funcionen per telegestió, és a dir, permeten controlar el consum de la llum de manera remota, sense que els operaris s’hagin de desplaçar a l’habitatge, a través d’ones electromagnètiques que els nous comptadors emeten vint-i-quatre hores al dia.

    El regidor Jordi Lloveras (GdC-Entesa) adverteix: “Hem de saber que, davant les pressions de les companyies, tenim el dret a negar-nos a què el comptador instal·lat actualment a les nostres llars sigui substituït pel nou comptador telegestionable, perquè segons l’ordre ministerial el canvi no és obligatori fins el 31 de desembre de 2018. A partir de llavors, i si la pressió popular no hi ha posat remei, el canvi ja serà obligatori.”

    Hi ha estudis que diuen que les radiacions que emeten poden ser a la llarga perjudicials per a la salut. Altres, en canvi, diuen que no . La polèmica està servida, de fet, és cert que ningú ha demostrat que siguin dolentes, però també ho és que ningú ha garantit tampoc la seva innocuïtat per a la salut. Davant aquest dubte, altres països europeus han optat per una altra via com és la fibra òptica, o bé, per la voluntarietat en la seva instal·lació.

    Cal tenir present que aquesta telegestió fa possible l’alteració a distància de la lectura dels comptadors, per tant, no existeix la garantia que els kWh facturats siguin els realment consumits. També perdrem privadesa a les nostres vides, ja que les companyies sabran en temps exacte quan estem a casa i quan i com consumim, unes dades que ningú tampoc garanteix que es puguin alterar per terceres persones, elevant el risc de robatoris o ser comercialitzades com a “big data”. A més, alguns estudis tècnics indiquen que la senyal dels nous comptadors (cada comptador emet aproximadament les mateixes ones que quaranta routers de wifi a l’hora) provoca interferències amb aparells elèctrics (ordinadors, televisors, equips de so…) reduint la seva vida útil.

    Guíxols des del Carrer portarà al Ple una proposició perquè des de l’Ajuntament es doni informació i perquè es disposi, a través dels espais municipals, del model de comunicació (individual i/o col·lectiu) que els veïns que es volen negar a fer el canvi del comptador abans de la data assenyalada han d’enviar a la seva respectiva companyia elèctrica.


    MES lamenta que la regidora de serveis “s’hagi amagat” en el ple extraordinari d’avui

    03/08/2016
    Els grups de l’oposició a l’Ajuntament van demanar, en acabar el darrer ple ordinari de 27 de juliol, la celebració d’un ple extraordinari per debatre sobre neteja, recollida d’escombraries i totes les qüestions relacionades amb aquest tema degut a què en aquests moments s’està treballant en la redacció del nou contracte i els grups de l’oposició volen poder fer aportacions que millorin el punt de partida actual.
    Han estat diversos els grups municipals que s’han interessat per participar-hi i tots coincideixen en dir que “no hi ha hagut una resposta satisfactòria per part del govern” i denuncien “manca de transparència”.
    MES lamenta que en ple d’aquest matí s’ha pogut “el govern s’ha desvergonyit en dues qüestions”, que segons el partit d’esquerres són la convocatòria del ple a les nou del matí d’avui 3 d’agost malgrat que l’alcalde disposa de 15 dies de marge per fer-la. Per MES, el fet d’haver triat un dia de festa major és una “maniobra infantil” i la demostració de “fins a quin punt no existeix per part del govern la voluntat de debatre”. Amb ironia declaren que “per sort no se li ha acudit al sr. Alcalde escollir el lloc, sinó ens veiem dalt de l’escenari del passeig celebrant la sessió”.
    La segona qüestió que MES lamenta ha estat la d’”amagar” la regidora responsable de la neteja, Laura Aiguaviva. “Ens sembla molt difícil justificar que la regidora que porta en primera persona les delegacions no intervingui en un ple justament quan l’únic punt de l’ordre del dia és parlar de les seves atribucions i qüestions que afecten directament el seu negociat i a la seva concreta gestió particular”. La regidora no ha agafat la paraula en cap dels diversos torns que hi ha hagut malgrat les diverses interpel·lacions que se li han fet. Per MES, “tot plegat es pot considerar una falta de respecte a la institució del ple municipal” i qualifiquen aquesta sessió plenària com a “decebedora” ja que el govern “s’ha mostrat a la defensiva i tant sols hem pogut arrancar la promesa que es facilitaria a l’ oposició amb certa antelació tota la documentació del nou contracte quan estigui a punt”.
    Moviment d’Esquerres ja va lamentar en el seu dia que el govern no hagués considerat prioritari tenir a punt el plec en el moment que es va acabar el contracte. Contràriament, el govern va decidir prorrogar l’existent prop d’un any més, quan aquesta “és de les tasques més urgents que tenia la ciutat”. Per això MES demana “més transparència” ja que “el govern avui no ha agafat pas aquest camí”.

    Ple extraordinari per debatre el nou contracte de neteja

    02/08/2016

    Segons darreres informacions, l’alcalde Carles Motas ha convocat un ple extraordinari per demà a les nou del matí.  En la sessió es debatrà  l’elaboració del plec de clàusules del concurs per al nou contracte de neteja viària i escombraries de la ciutat. Aquest ple ha estat forçat per tots els grups de l’oposició, que creuen que l’equip de govern porta aquesta redacció amb un “secretisme total”. El fet que el ple sigui a les nou del matí ha estat criticat per Guíxols des del Carrer, ja que, segons ells,  “dificulta la presència dels regidors que s’han de guanyar la vida fora de l’Ajuntament”.


    L’oposició en bloc exigeix un ple extraordinari per debatre el nou contracte d’escombraries

    29/07/2016

     

    No hi dubte que la neteja viària i la recollida d’escombraries són dos dels temes que més preocupen en general a la ciutadania. Més encara, quan s’esta treballant la redacció d’un nou plec de condicions que haurà de regir la nova adjudicació de la concessió pública del servei pels propers anys. De fet, prop d’una cinquena part del pressupost municipal es destina a la neteja i la recollida d’escombraries.

    Els grups a l’oposició  (CDC, GdC, MES i CUP) entenen que aquest és un dels debats importants que sorgeix cada determinat nombre d’anys a la ciutat i, en aquest sentit, reivindiquen que els seus partits també representen la ciutat i que amb les seves aportacions poden col·laborar a millorar el treball que s’està fent. El que, per l’oposició, no hauria de tornar a passar és el que va succeir en l’últim debat dels pressupostos, en el qual se’ls va lliurar tota la documentació tres dies abans del debat definitiu en sessió plenària.

    No obstant això, els grups a l’oposició lamenten el “secretisme total” de l’equip de govern malgrat les reiterades preguntes dels regidors i, al·legant raons de “interferències”, els està apartant de qualsevol procés de participació. És per això que l’oposició declara ara que també vol participar en aquest nou contracte d’escombraries i neteja de a ciutat i. d’acord amb la normativa vigent, ha demanat la convocatòria d’un ple extraordinari.


    Plens de sorpreses: Sant Feliu es queda sense pisos socials

    30/07/2016

    Dimecres al vespre hi va haver ple a l’Ajuntament de la ciutat. Fou un ple tranquil, de tràmit i força curt. Aquesta vegada l’oposició va poder fer totes les preguntes que portaven preparades. El nostre regidor féu una sèrie de preguntes sorgides de les queixes d’alguns ciutadans. En primer lloc va preguntar sobre les obres de l’Hotel Elke que havien portat tanta controvèrsia a les xarxes socials i a la premsa. El regidor d’urbanisme, el senyor Josep Saballs, va explicar que les queixes havien vingut només d’un establiment – nosaltres hem rebut més queixes de veïns i comerciants – i que s’havien mesurat els decibels, donant que sobrepassava en cinc el límit permès.

    El mateix regidor va contestar la següent pregunta sobre els queixes del veïns del carrer Sant Pere. De tots és sabut que un dels locals que es troba en aquest carrer està portant molts problemes de sorolls des de fa molt temps, però últimament els problemes s’han agreujat i ara, als problemes de sorolls provocats pels clients que surten del local en un estat etílic força lamentable, hi cal afegir els que en deriven d’usar el carrer com a urinari públic deixant rastres d’olors insuportables a tots els carrers que envolten l’establiment i a alguns portals propers al local. El regidor va contestar dient que no tenia constància per escrit d’aquests problemes i que l’únic contacte que havia tingut amb aquests veïns fou al principi de la legislatura i que el problema ja estava resolt. Pel que sabem. el problema continua i encara es més greu.

    També ens vam referir a la recollida d’escombraries porta a porta, una cosa que si bé no es pot implantar de manera immediata, es podria tenir en compte en el plec de condicions que han de regir el nou contracte d’escombraries.

    Referent a la prevenció dels cops de calor, sobretot en persones grans, l’alcalde va dir que érem dins el programa de la Generalitat que coordina el CAP.

    Fou en el torn de preguntes que ens vam assabentar d’una cosa que el nostre grup havia preguntat més d’una vegada i que, en fer-­ho, el senyor alcalde ens havia tirat la cavalleria per sobre. Aquesta vegada,  com que la pregunta era d’un altre grup, el senyor Saballs no va tenir més remei que aclarir la situació. A la premsa de mitjans de gener d’enguany va aparèixer la notícia que l’Ajuntament està preparant una macrooperació immobiliària per adquirir un blocs de pisos -al carrer Girona segons digué en un ple el senyor Motas – que anirien a habitatge social i d’emergència i que eren propietat de la SAREB, el també anomenat banc dolent. Doncs bé, aquesta operació es veu que ha quedat en no res perquè la SAREB ha rebutjat l’oferta de l’Ajuntament per massa econòmica. Ara l’Ajuntament està negociant amb un banc la venda d’uns habitatges que aquesta entitat es vol treure de sobre. Ara entenem el nerviosisme de l’equip de govern quan en el seu moment el nostre regidor els féu la pregunta en relació a aquesta operació. Resumint: des de la meitat de gener que aquesta operació està en dansa i encara no tenen res, si mentrestant haguessin rehabilitat les cases del Baldiri ara anirien molt més tranquils i no haurien de buscar habitatges a corre­cuita. A més, tindrien tres habitatges preparats per una emergència i estalviarien a la ciutat els diners que costa tenir les persones que es queden sense casa a un hostal i també l’angoixa que suposa pels nens, sobretot el veure’s sense una llar en la que poder viure amb una mica de dignitat.

    El fet de no voler acceptar res que vingués de l’anterior govern els ha portat a aquesta situació. Al final del ple el senyor Motas va explicar la feina que havien fet per ajudar a desconvocar la vaga de recollida d’escombraries. Va donar les gràcies especialment a la regidora Laura Aiguaviva i sobretot als municipis veïns que s’havien solidaritzat amb el nostre oferint la seva ajuda. Com es degué quedar el senyor Vilà quan va sentir això? Ell, que amb la seva prepotència en el tema de les ambulàncies va deixar anar la perla “els municipis veïns que facin el que vulguin que nosaltres farem el que ens convingui”, doncs aquests municipis veïns els acaben de donar una lliçó de bones maneres. Ai, que dolentes que són les hemeroteques, oi senyor Vilà? Per acabar ens agradaria una molt bona festa major a tothom, inclús a l’equip de govern.


    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies