• Categories
  • “Revolt perillós”, nova sessió del XI Concurs de Teatre Amateur

    01/12/2015

    El passat 22 de novembre, amb el fred també va arribar la tercera representació de l’XIè Concurs de Teatre Amateur de Sant Feliu de Guíxols, en aquesta ocasió el Grup de Teatre Fatalitats va portar a la ciutat l’obra “Revolt Perillós” de l’autor J.B.Priestley, escrita el 1932 i que ens situa al bell mig de la mansió de la família Catlan.

    Els Catlan són una família britànica acomodada de l’època d’entreguerres. Als anys trenta aquella classe benestant tenia poques preocupacions aparents, i així ens ho mostren al començament de l’obra, on les conversacions insulses, corteses i correctes són el preàmbul d’un comentari que provocarà el moment de trencament emocional de l’obra, on apareix el record de la mort del germà del patriarca, que sobrevolarà l’escena en tot moment ja fins el desenllaç tràgic i inesperat.

    L’obra aprofundeix en el drama psicològic sobre el “què hagués passat si no…”, posant l’accent en aquell moment on una decisió aparentment banal ho canvia absolutament tot, i deixant al descobert els secrets i les misèries d’aquella família exemplar de la classe benestant d’inicis del segle XX.

    Espectacle coral ben interpretat pels membres de la companyia, on destaca la minimalista i eficient escenografia i un vestuari acurat que ràpidament ens posa en situació. La direcció, correcta, té errades puntuals que impedeixen que conceptes que es volen tractar flueixin cap a l’espectador. Amb tot, l’estona viscuda al teatre va ser plaent i interessant, i els espectadors vam sortir reflexionant que a cada acció que fem, per més petita que sigui, produïm multitud de reaccions de conseqüències imprevisibles.

     

    Lluís Serra


    Espectacle de poesia xarona a la Casa Irla

    27/11/2015
    Per demà dissabte 28 de novembre a les 7 de la tarda s’ha programat, a la Casa Irla, l’obra de teatre de Gisela Figueras “Com nos tornem”, amb text de Jordi Lara, espai i vestuari de Montse Figueras.
    Es tracta d’una obra amb poesies que les podrien haver recitat les nostres àvies.  Amb humor i una sensibilitat arrabassadora, la intrèpida perruquera Isabel Castro ens convida a redescobrir la poesia en un recital de poemes diferent de tot. Després de quedar-se vídua i tancar la perruqueria, Isabel Castro retroba el sentit de viure quan coneix la mítica mestra de declamació Pepi Fornells, amb qui recorre els casals d’avis recitant poemes del vell repertori d’envelat per demostrar-nos que poesia i perruqueria van de bracet i que la poesia frena la caiguda del cabell. Amb la mort de donya Pepi, Isabel Castro esdevé l’última declamadora i prepara la seva darrera gran actuació. Un homenatge a les velles declamadores i una aproximació insòlita, entre l’humor i la tendresa, a la poesia xarona d’autors com Lluís Millà o Teodoro Baró fins a la solidesa universal de Verdaguer, García Lorca, Pere Quart o Baudelaire, entre d’altres.
    “Ep…dit amb el cor i de memòria!” (com diria la Isabel)…
    * Entrada 5 €.

    “Vuit dones”, segona obra presentada a l’XI Concurs de Teatre Amateur

    05/11/2015

    El passat dia de Tots Sants, els grups de teatre “Sant Hilari” i “la Clau” portaren a Guíxols l’obra “Vuit Dones” de l’autor francès Robert Thomas, sens dubte una de les grans obres que hi ha al cartell de l’XIè Concurs de Teatre Amateur.

    Amb “Vuit Dones”, Thomas s’elevà com un dels grans escriptors europeus del segle XX en l’art dels drames psicològics i criminals, sempre envoltats d’una aura de comèdia i misteri, que embriaga a lectors i espectadors.

    Així doncs, només va fer falta l’absència d’un home, que no té com a costum llevar-se tard, per a tenir al públic atrapat en l’univers en què es converteix una idíl·lica mansió familiar de la França burgesa dels anys cinquanta. A partir d’aquest moment es comencen a succeir els esdeveniments, que ens porten a una batalla psicològica entre les vuit dones, que serveix a l’autor per a reflectir i denunciar les carències i prejudicis d’aquells anys de postguerra.

    Val a dir que la representació no acaba de transmetre tot el potencial del text, en part per un vestuari poc treballat que desorienta a l’espectador, ja que ubica els personatges en èpoques diferents.

    Amb tot, l’excel·lent guió fa l’espectacle lleuger i àgil, mantenint-nos en tensió en tot moment. La bona elecció de l’obra per part de les companyies fa que aquesta representació, amb marge de millora tant en la direcció com en la interpretació, sigui una molt bona elecció per a passar una bona estona envoltat del misteri de Thomas.

    Visca el teatre amateur!

     

    Lluís Serra


    L’obra “Kbarret” va inaugurar el XI Concurs de Teatre Amateur

    21/10/2015

    El passat diumenge 18 d’octubre va arrencar el XI Concurs de Teatre Amateur de Sant Feliu de Guíxols, demostrant un any més la vitalitat de la ciutat pel que fa a l’activitat cultural i associativa.

    El tret de sortida va ser amb l’obra KBARRET, musical representat per la companyia teatral “Grup Filagarsa” de Molins de Rei, davant un teatre que presentava una mica més de mitja entrada.

    L’excel·lent treball esceneogràfic i de vestuari de la companyia ens situa en un local propi dels anys 30, on múltiples personatges histriònics ens mostren les seves ambicions i pors, el seu talent i la seva fam d’èxit.

    La cerca d’aquest èxit, i la fama que comporta, es converteix en el fil conductor de l’obra. Un fil inconstant degut a un guió irregular, que provoca que l’espectador es perdi en moments de l’obra i que esperi a la propera actuació musical per a reenganxar-se a l’espectacle.

    Com bé diem, menció especial a les actuacions musicals, bones, molt bones, que per moments et fan oblidar que estàs davant un grup de teatre amateur. I enmig del bon nivell general destaca la veu de l’Estel Tort, en els seus papers de Roxie i Trepa.

    També destacar el paper de Xavier Biel fent d’Eros, el mestre de cerimònies, ràpid i àgil en la interacció amb el públic, a qui la companyia va fer participar activament.

    Així, amb aquest musical de guió millorable però ben dirigit i interpretat, i tècnicament excels, s’inaugurà una nova edició, la onzena, del Concurs de Teatre Amateur de Sant Feliu de Guíxols, una referència a la Costa Brava en aquest àmbit. Per molts anys!

     

    LLUÍS SERRA


    Presentat l’11è concurs de Teatre Amateur

    07/10/2015

    L’Agrupació Teatral Benet Escriba conjuntament amb l’Ajuntament van presentar dimarts 6 d’octubre l’onzè Concurs de Teatre Amateur Ciutat de Sant Feliu de Guíxols.

    En nom de l’Agrupació teatral, Roser Descayre i Antònia Garcia van explicar que la tradició teatral a Catalunya es manté ferma, amb més de 300 grups federats al llarg del país. “Això implica que quan hem de fer la selecció per cada edició del concurs tenim una gran responsabilitat, perquè l’oferta existent sol ser molt bona arreu”, van dir.
    De cara a l’onzena edició, Descayre indicava que “com que també tenim una idea de tot allò que vol el públic, a partir de les votacions populars, podem dir que enguany encertarem. Hi ha presència de comèdia, musicals i també hi ha gènere negre i intriga”.
    Des que es va posar en marxa aquesta iniciativa (el 2004) han passat per Sant Feliu 113 companyies de Catalunya. 86 són de la demarcació de Barcelona (on coincideix que també hi ha més grups federats) , 11 de Girona, 10 de Tarragona, 2 de Lleida, 3 de Mallorca, 1 d’Astúries i 1 de Gandia.
    Pel que fa a espectadors, han passat pel Teatre Auditori Narcís Masferrer  14.837 persones en els darrers deu anys. L’interès, especialment des dels últims anys, va en la línia d’implicar més els joves i els estudiants de la ciutat, amb obres que van des d’autors com Txèkhov, Priestley o Eduardo de Filippo.
    Programació
    Després de fer un intens procés de preselecció, les obres triades per aquest XIè concurs, que ja va avançar Tribuna Ganxona, són les següents
    El cicle s’extendrà del 18 d’octubre fins al 3 d’abril de 2016, i es representarà al Teatre Auditori Narcís Masferrer a la tarda de diumenge. El preu de les entrades és de 8 euros, encara que hi han abonaments per a tres obres (que rebaixen l’entrada a sis euros), o un abonament total de temporada, que permet veure deu obres a cinc euros cadascuna.
    18-10-15. Grup de T. Filagarsa de Molins de Rei. Obra “KBARRET25” (Creació pròpia)
    01-11-15 G. de T. Sant Hilari i G. de T. La Clau, de Sant Hilari i Santa Coloma de Farners, porten obra “VUIT DONES”, de Robert Thomas 
    22-11-15 A. G. de T. Fatalitats, de Viladecavalls. Interpretaran l’obra “REVOLT PERILLÓS”, de J. B. Priestley 
    13-12-15 Grup Escènic de Navàs, interpretaran “COBEJANT EL GENET”, de Josep Mª Simó 
    10-01-16 G. de T. Paranys Sant Joan de Vilatorrada portaran a escena la creació pròpia “AMB ELS PIXATS AL VENTRE”. 
    24-01-16 Enric Borràs del C. Parroquial (de Sant Feliu de Llobregat), portaran “AGNÈS  DE DÉU”, de John Pielmeier 
    14-02-16 Pierrot Teatre, de Centelles, porten a Sant Feliu de Guíxols LES TRES GERMANES, d’Anton Txèkhov 
    28-02-16 L’Escotilló G. de T. Vilanova i la Geltrú porten “
    EL NOM”, de A. de la Patelière 
    13-03-16 Els Carlins del Casal Familiar i Recreatiu, de Manresa, interpretaran L’ART DE LA COMÈDIA (d’Eduardo de Filippo)
    03-04-16 Acte Quatre Granollers, amb “LES NOIES DEL CALENDARI”, de Tim Firth

    Ramon Madaula i Anna Sahun, dissabte al Teatre

    13/10/2015
    El proper 17 d’octubre a les 21h arriba la tercera proposta del certamen Guíxols Escena que porta per nom “Idiota” i que està protagonitzat per Anna Sahun i Ramon Madaula, sota la direcció de Jordi Casanovas, l’autor de l’obra.
    Un home es presenta a unes molt ben remunerades proves psicològiques. Formen part d’un misteriós experiment que una important fundació està desenvolupant. El que l’home creu que serà una manera fàcil i senzilla d’aconseguir els diners que necessita per resoldre els seus problemes econòmics es convertirà en una autèntica trampa, tant física com psicològica. Una atractiva psicòloga el posarà a prova duent-lo a reaccions totalment insospitades per ell. Només concentrant-se serà capaç de sortir-se’n. Si no ho aconsegueix, el final serà fatal. Aquesta obra significa el retorn de Jordi Casanovas al thriller i a la comèdia negra després de les obres Un home amb ulleres de pasta i Sopar amb batalla. Un joc negre, divertit i ple de suspens que situarà al protagonista al límit de la seva paciència i al límit de la seva raó. Un joc també per l’espectador, que haurà de resoldre els diferents obstacles que se li presentin al nostre protagonista des de la seva butaca.

    “Animals de companyia”, aquest dissabte al Teatre

    01/10/2015

    El proper dissabte 3 d’octubre a les 21 hores al Teatre Auditori Narcís Masferrer es podrà presenciar l’obra teatral Animals de companyia, amb la interpretació d’Eduard Buch, Jacob Torres, Sara Espígul, Estel Solé i Martina Tresserra.

    L’obra es basa en una colla d’amics es reuneixen per celebrar un sopar de benvinguda: una amiga del grup torna a casa després d’haver estat ingressada durant dos mesos per un trastorn psiquiàtric. La festa sorpresa es complicarà quan un dels amics confessi un secret inesperat…

     

    Venda d’entrades a l’oficina de turisme owww.codetickets.com/teatre-auditori-narcÍs-masferrer/ca/web/13/

     


    “L’última trobada” inicia el certamen de teatre professional Guíxols Escena

    18/09/2015

    Aquest proper dissabte 19 de setembre comença la primera de les quatre propostes del certamen Guíxols Escena Tardor 2015, una opció per gaudir de teatre i música professional a la ciutat, i evitar desplaçaments fora de Sant Feliu per veure espectacles de qualitat.

    A les 21h del dissabte es representa “L’ÚLTIMA TROBADA” amb Abel Folk, Jordi Brau i Montse Guallar, que substitueix en el repartiment a l’actriu Anna Barrachina. El preu de l’entrada és de 21 euros (reduïda: 17 euros)
    En aquesta obra, els espectadors veuran la història de dos homes que de joves havien estat amics inseparables i es retroben, després de 41 anys de no veure’s, per resoldre un secret que hi ha entre ells. Durant aquests anys, un ha viscut a l’Extrem Orient i l’altre no s’ha mogut del seu castell de la remota Hongria. Però d’alguna manera tots dos han resistit, i tots dos sabien que havien de tenir una última trobada, per resoldre un conflicte pendent.
    Com s’ha fet darrerement al certamen Guíxols Escena, l’organització permet fer una trobada amb els artistes que han intervingut en l’obra. Es farà amb l’obra “L’última trobada” i també amb la següent, “Animals de companyia”.  La trobada es farà just finalitzar l’obra. Les places són limitades, i cal fer reserva prèvia, trucant al 972 82 01 67 o enviant mail a cultura@guixols.cat

    El XI Concurs de Teatre Amateur ja té calendari i obres

    06/09/2015

    Ja s’ha fet oficial  la selecció de grups i obres que es presenten al XIè CONCURS DE TEATRE AMATEUR CIUTAT DE SANT FELIU DE GUÍXOLS. Les representacions començaran el 18 d’octubre i s’estendran fins el mes d’abril de 2016. Tot seguit us avancem les obres seleccionades i la seva sinopsi.

    Diumenge 18 d’octubre de 2015 a les 6 de la tarda
    KBARRET25
    Creació pròpia
    Direcció musical: Oriol Pidelaserra
    Direcció general: Ermenegild Siñol
    GRUP DE TEATRE FILAGARSA de Molins de Rei
    Kbarret25 és un local de varietés on un elenc de set artistes donen vida a infinitat de personatges.
    Encapçalats per Madame Kiss, la mestressa del local, trobarem a Eros, el mestre de cerimònies,
    la Glamourosa Rubí, la seductora Gata Maula, el transformisme de Gladys, l’humor de Sinatra 
    i la nova estrella La Trepa.
    Junts formen una gran família. I com succeeix en la majoria d’elles hi trobarem friccions, gelos 
    i enveges. 
    L’èxit i la fama són un preuat tresor de llums de neó, on aquests, sovint, ens ceguen i no ens
    deixen veure l’abisme que hi ha darrere el fracàs.
    Diumenge 1 de novembre de 2015 a les 6 de la tarda
    VUIT DONES
    Autor: Robert Thomas
    Direcció: Jaume Fàbregas
    GRUPS DE TEATRE SANT HILARI i LA CLAU de Sant Hilari i Santa Coloma de Farners
    Les aparences a vegades enganyen... 
    De què parlen? Què saben les unes de les altres? Quins secrets amaguen? Es descobrirà la veritat?
    
    Diumenge 22 de novembre de 2015 a les 6 de la tarda
    REVOLT PERILLÓS
    Autor: J. B. Priestley
    Traducció : Jordi Voltas
    Direcció : Joan Antón Rodríguez
    GRUP DE TEATRE FATALITATS de Viladecavalls
    Londres, dècada dels 30. Els Caplan, una rica família, fan un sopar en honor d’una famosa 
    novel•lista. L’aparició d’una capsa de cigarretes fa trontollar l’harmonia que hi ha entre tots ells.
    Coneixem realment la gent que ens envolta?
    És millor dir una mentida pietosa o una mitja veritat, o s’ha d’anar sempre amb l’autèntica veritat
    pel davant? Un canvi insignificant pot fer variar totalment els esdeveniments
    Diumenge 13 de desembre de 2015 a les 6 de la tarda
    COBEJANT EL GENET
    Autor: Josep Mª Simó
    Direcció : Josep Mª Simó
    GRUP ESCÈNIC NAVÀS de Navàs
    Obra d’intriga. La trama principal es mou sota uns paràmetres força concrets. Aquests no són altres 
    que el plaer que proporciona, a determinats éssers humans, poder aplicar els sentiments de venjança
    i cobdícia. A partir d’uns plantejaments, diguem-ne maquiavèl•lics, veiem uns personatges 
    inequívocament marcats pel seu passat, que manifesten els seus sentiments i les seves passions en 
    el marc de la rutinària vida en solitud de dues persones entrades en anys.
    Diumenge 10 de gener de 2016 a les 6 de la tarda
    AMB ELS PIXATS AL VENTRE
    Autor: Creació pròpia
    Direcció: Pep Mª Martínez
    GRUP DE TEATRE PARANYS de Sant Joan de Vilatorrada
    En Phil és un romàntic incorregible que pretén divorciar-se de la seva dona per tal de poder-se 
    casar amb la Julie, una noia que ha conegut mentre viatjava en l’autobús número 49. 
    Entre ells, el seu bon amic George, una assistenta despistada, un bomber i... 
    un sofà, fan que la cosa s’emboliqui de tal manera que tothom ho té difícil per sortir-ne ben parat.
    Tot un reguitzell de confusions, conspiracions i conxorxes fan d’aquesta una obra fresca i dinàmica
    que només vol fer-vos passar una estona agradable.
    Diumenge 24 de gener de 2016 a les 6 de la tarda
    AGNÈS DE DÉU
    Autor: John Pielmeier
    Traducció : Francesc Feliu
    Direcció: Josep Lluís Argemí i Marc Rius
    ENRIC BORRÀS DEL CENTRE PARROQUIAL de Sant Feliu de Llobregat
    Un nadó apareix mort en un convent. Un tribunal hi envia una prestigiosa psiquiatra perquè
    investigui quin és l’origen d’aquell nadó i la seva mort. 
    La investigació la porta fins a Agnès, una novícia que, pel que sembla, va quedar embarassada i va
    matar el nen quan va néixer a causa del xoc emocional que la va tornar boja des de llavors. 
    Però la psiquiatra no entén quin és l’origen de l’embaràs, qui la va deixar embarassada? 
    La mare superiora tractarà d’impedir que la psiquiatra esbrini quina és la realitat que envolta
    Agnès i el seu misteriós embaràs, però hi ha alguna cosa oculta amb què la psiquiatra no comptava,
    una cosa que no arriba a comprendre, un secret amagat més enllà de la lògica...
    Diumenge 14 de febrer de 2016 a les 6 de la tarda
    LES TRES GERMANES
    Autor: Anton Chèchov 
    Direcció: Jordi Arqués
    Ajudant de direcció : Laura Ballesta 
    PIERROT TEATRE de Centelles
    L’Olga, la Maixa i la Irina volen una vida millor. Viuen a la recerca d’un futur diferent. 
    Demà tot serà millor que avui! Però tot gran canvi implica acció. I qui espera, desespera. 
    La línia entre l’esperança i la desil•lusió és molt fina. Extremadament fina.
    Diumenge 28 de febrer de 2016 a les 6 de la tarda
    EL NOM
    Autor: Alexandre de la Patelière i Mathieu Delaporte
    Direcció : Neus Domenech i Joan Vives
    L’ESCOTILLÓ GRUP DE TEATRE de Vilanova i la Geltrú
    Vincent és convidat a sopar a casa de la seva germana Elisabeth i del seu marit Pierre. 
    Claude, un amic de la infància, també hi és present. Vincent explica com ha anat l’examen prenatal
    que li han efectuat a la seva esposa Anna, amb qui tindrà un fill, mentre l’esperen per sopar. 
    A més a més, Vincent confia als seus familiars i amics quin és el nom que han escollit pel nen.
    La disputa que es genera entre els convidats s’intensifica ben aviat, fet que dóna oportunitat 
    al ressorgiment de vells rancors i secrets enterrats i que, de mica en mica, aniran essent revelats.
    
    Diumenge 13 de març de 2016 a les 6 de la tarda
    L’ART DE LA COMÈDIA
    Autors: Eduardo de Filippo
    Direccció : Joan Torrents
    ELS CARLINS DEL CASAL FAMILIAR I RECREATIU de Manresa
    El director d’una modesta companyia de teatre, Oreste Campese, va a demanar ajuda al nou governador
    civil, acabat d’arribar al poble, després de l’incendi de la carpa mòbil on actuava la companyia. 
    Després d’aquesta visita el governador en rep d’altres i l’argument juga a confondre l’espectador,
    que no sap si els visitants són els personatges reals o, en canvi, són actors de la companyia de 
    teatre d’Oreste Campese.
    Diumenge 3 d’abril de 2016 a les 6 de la tarda
    LES NOIES DEL CALENDARI
    Autor: Tim Firth
    Direcció: Pilar Pla
    ACTE QUATRE de Granollers
    El 1998 un grup de dones madures de l’Institut de la Dona d’un poblet del Comtat de Yorkshire, 
    Anglaterra, han decidit el tema de les fotografies del calendari benèfic que fan anualment.
    Aquesta vegada els diners aniran destinats a comprar un sofà per la sala d’espera de l’hospital, 
    en memòria del marit d’una d’elles, mort de leucèmia.
    A la llista de propostes tals com les millors vistes de les esglésies del poble, s’hi afegeix una
    idea impossible: un calendari que, a més a més, mostri dotze dones madures fent les activitats 
    pròpies de l’Institut de la Dona (cuina, brodats, pintura, jardineria...) però amb una 
    particularitat: les dones han d’anar nues. Després de superar no pocs entrebancs la iniciativa té 
    tant d’èxit que finalment es pot finançar tota una ala nova per l’hospital.
    Basada en fets reals, en l’actualitat el calendari ha recaptat més de tres milions de lliures. 
    Una lluminosa comèdia sobre l’amistat
    
    
    		

    Nova temporada de “Guíxols Escena” per aquesta tardor

    04/09/2015

    Per aquesta tardor Sant Feliu tindrà una nova edició del Guíxols Escena, l’esdeveniment de  teatre i música professional que la nostra ciutat aporta fora de temporada estiuenca.  La nova temporada aporta tres propostes originals del teatre contemporani més punyent, ambiciós i de la mà de grans noms de l’escena professional catalana.

     

     

    “L’ÚLTIMA TROBADA” amb Abel Folk, Jordi Brau i Montse Guallar
    Direcció: Abel Folk
    Dissabte, 19 de setembre – 21h.
    Preu: Entrada general: 21 euros | Reduïda: 17 euros
    Venda d’entrades, aquí

    Dos homes, que de joves havien estat amics inseparables, es retroben després de 41 anys de no veure’s, per resoldre un secret que hi ha entre ells. Durant aquests anys, un ha viscut a l’Extrem Orient, i l’altre no s’ha mogut del seu castell de la remota Hongria. Però d’alguna manera tots dos han resistit, i tots dos sabien que havien de tenir una última trobada per resoldre un conflicte pendent…

     

    “ANIMALS DE COMPANYIA” amb Eduard Buch, Jacob Torres, Mercè Martínez, Míriam Tortosa i Martina Tresserra
    Direcció: Estel Solé
    Dissabte, 3 d’octubre – 21h.
    Preu: Entrada general: 16 euros | Reduïda: 14 euros
    Venda d’entrades, aquí

    Una colla d’amics es reuneixen per celebrar un sopar de benvinguda: una amiga del grup torna a casa després d’haver estat ingressada durant dos mesos per un transtorn psiquiàtric. La festa sorpresa es complicarà quan un dels amics confessi un secret inesperat. Acabaran sortint els draps bruts de tots els personatges,i mostraran el pitjor de cadascú… En un to de comèdia realista, l’obra posa en dubte el valor de l’amistat.

     

    “IDIOTA” amb Anna Sahun i Ramon Madaula
    Autor i direcció: Jordi Casanovas
    Dissabte, 17 d’octubre – 21h.
    Preu: Entrada general: 16 euros | Reduïda: 14 euros
    Venda d’entrades, aquí

    Un home es presenta a unes molt ben remunerades proves psicològiques. Formen part d’un misteriós experiment que una important fundació està desenvolupant. El que l’home creu que serà una manera fàcil i senzilla d’aconseguir uns diners que necessita per resoldre els seus problemes econòmics, es convertirà en una autèntica trampa, tant física com psicològica.Una atractiva psicòloga el posarà a prova, en un thriller i comèdia negra excepcional.

     


    Festival de provocació

    24/07/2015

    El tret de sortida el festival Singlot, que s’estrena en el marc del Porta Ferrada, l’ha donat un dels bufons més reconeguts, l’italià Leo Bassi, que fa més de 30 anys que fa de la provocació el seu tret identitari. Bassi, que presentava l’espectacle ‘BOB, Best of Bassi’, va acabar banyat en mel, embolcallat per plomes i fent sortir fora del teatre tot el públic per cridar junts a davant el monestir.

    Bassi, vestit curosament amb americana i corbata vermella i amb nas de pallasso que no s’ha tret fins ben entrat el primer tram del monòleg, va explicar què  el va portar a ser un provocador: l’odi als coloms.

    Segons Bassi, de petit l’obligaven a donar de menjar als coloms de la plaça de la catedral de Milà. Un dia, fart d’aquests animals, va decidir camuflar un petard entre una muntanya de pa que va donar als animals. Aquí va néixer la seva ànima provocadora que, segons afirma, el porta a estar dalt els escenaris amb 63 anys.

    El còmic italià ha fet de la provocació el seu tret més identitari i a través del qual ha optat per fer crítica política i econòmica. Per exemple,  fa dècades que es dedica a fer esclatar llaunes de Coca-Cola i esquitxar el públic per criticar el negoci de les multinacionals.

    A Sant Feliu tampoc se’n va poder estar, però va prendre precaucions i va repartir plàstics als espectadors de les primeres files abans de rebentar les llaunes i ruixar-se també a sí mateix. L’anècdota de la nit la va protagonitzar una dona a qui Bassi va  oferir  alliberar-se cridant ben fort. La dona, espontàniament, no només va cridar sinó que li va clavar una bufetada al còmic, que va quedar atònit i “encantat” per la situació inesperada.

    Després de passejar-se entre el públic amb un plat ple d’escuma d’afaitar disposat a esclafar-lo a la cara d’algun espectador, Bassi es va despullar -literalment- dalt l’escenari. “Fa 35 anys que faig coses fastigoses en públic, abans ser transgressor tenia sentit però ara no faig més que afegir vulgaritat a aquest món”, ha dit.

    Per això, ha canviat de parer i ha dit que, a partir d’ara, havia de ser tot el contrari que el món actual, que és “vulgar i desordenat”. Per això es va llençar  tres litres de mel per sobre i  un sac ple de plomes. “Ara sí que sóc un àngel”, digué.

    Per acabar, va demanar a tothom que sortís del teatre i l’acompanyés davant del Monestir a fer un “últim crit” per donar la benvinguda al festival “i deslliurar-nos d’imposicions i estereotips”. “L’última vegada que ho vaig fer a Barcelona em van multar amb 400 euros, ara ja no passarà, que governa l’Ada Colau”, digué amb sorna.

    Abans de l’actuació de Bassi, Darío Adante (il·lustrador i fundador de la revista ‘Mongolia’) va fer la lectural del ‘Manifest de l’humor’, reinvidicant l’humor negre i assegurant que és una “arma contra el puritanisme”. També va parlar Andreu Buenafuente.

    Quatre dies de comèdia

    El Terrat ha gestat aquest minifestival dedicat a la comèdia i l’humor. Després de Darío Adanti i Leo Bassi, avui serà el torn d’Andreu Buenafuente i Berto Romero, abans de  la companyia Els Joglars, dissabte  i Faemino y Cansado, diumenge.

    A banda de la banda purament d’espectacle, el festival compta amb unes jornades professionals amb creadors, productors i exhibidors de comèdia de la qual, a banda d’unes conclusions, els professionals triaran un projecte que es podrà estrenar en el Singlot de l’any que ve. A més, també hi ha dos seminaris acadèmics impartits per Leo Bassi i Ramon Fontseré.

    El Singlot ha arribat a Sant Feliu de Guíxols per quedar-s’hi. Aquesta és la voluntat de la productora el Terrat que espera que el festival es consolidi i sigui cita obligada per als amants de l’humor.

    “A Catalunya tenim grans festivals de música però són previsibles, ve una gran estrella i actua i ja està”, reflexiona Buenafuente, que reconeix l’aposta que ha fet el festival de la Porta Ferrada per “reinventar-se” i apostar per l’humor. “Ens sentim molt còmodes a Sant Feliu, és una ciutat que es bolca amb el festival i és un festival d’un caire més popular”, ha afegit.


    Lolita, ovacionada amb “La plaza del diamante”

    19/05/2015

    “La plaza del diamante”, text dur de Mercè Rodoreda, va ser interpretat per Lolita Flores al Teatre-Auditori en una jornada amb el rètol de “Localitats Exhaurides”, tal i com ha passat en les darreres propostes culturals ganxones incloses en el programa Guíxols Escena. L’actor Lluís Homar, amb Terra Baixa, va obtenir també un gran aforament.
    En el cas de la cantant, el Teatre Narcís Masferrer es va omplir d’un tenebrós silenci, només trencat per la força expressiva de Lolita, interpretant un monòleg d’hora i vint minuts en el qual es dibuixava perfectament l’evolució de la Natàlia -el nom real de la Colometa– des de la seva ingenuïtat fins al patiment de la guerra, el dolor per la pèrdua d’éssers estimats, la criança de fills en temps difícils o la maduresa.
    El públic, extraordinàriament atent a un registre de la cantant al qual no estava acostumat, va aixecar-se de la cadira al final de la interpretació perquè el que van veure era teatre, passió, sentiment i una gran emoció. Una forma diferent de veure Rodoreda.
    Com és habitual, al final de la representació, l’artista, Lolita, va prendre un refresc amb les persones que van voler compartir uns moments amb ella, en aquest cas al local La Marquesina del carrer Major.
    En un ambient distès va explicar que havia acceptat fer aquest paper “amb una por tremenda i una responsabilitat molt gran”, però que estava molt contenta de l’acceptació que tenia aquesta obra, i pel caliu del públic que havia notat a Sant Feliu. “No passa sempre”, va dir.lolitateatre


    El debat electoral o el dia de la marmota

    21/05/2015

    Ahir dimecres es va celebrar el debat electoral al Teatre-Auditori Municipal, en el qual hi van prendre part els 9 alcaldables i el moderador Pau Lanao.

    Com era d’esperar, el tema de l’aparcament va ocupar una bona part del debat. I això que fa 4 anys Tribuna Ganxona i InfoGuíxols ja n’havien organitzat un de monotemàtic referit a aquest tema perpetu. “Fa 20 anys que parlem del mateix”, va etzibar J.M. Muñoz, del PSC, “i espero que sigui la darrera vegada que surti”. Esperem que sí, perquè això ja sembla el dia de la marmota, que sempre és el mateix. Uns soterrat, d’altres encaixonat. Uns al Passeig, d’altres a la Corxera. I qui dia passa, any empeny. Però amb tanta empenta potser ja s’han passat de llarg, tots plegats. L’alcalde Joan Alfons Albó, de CiU, va assegurar que el passeig és el la joia de la corona de la població, però que la gent ve a Sant Feliu en cotxes i aquests s’han d’endreçar. Mentrestant, Jordi Lloveras, de Guanyem Guíxols des del Carrer, es va mostrar contrari a l’aparcament i va dir que ells tenien un projecte alternatiu per solucionar el trànsit. Elena Delgado, de la CUP, va denunciar que l’Ajuntament prevegi gastar 1,8 milions dels fons públics en un projecte gestionat per una empresa privada.
    En el tema d’infraestructures també es va parlar del futur nou IES Sant Elm o el Thyssen, que ja fou arma electoral fa 4 anys.

    El debat es va iniciar amb els efectes i les possibles solucions a la crisi, en la qual els partits d’esquerres es van trobar com peix a l’aigua parlant de la manca d’ajuts socials als desfavorits. Especial ènfasi hi van posar la CUP, Guíxols des del Carrer i TUG, tot i que Muñoz, va dir que la crisi havia estat l’excusa perfecta per desmantellar els serveis públics. I aquí va entrar de ple Jordi Vilà deixant en ridícul l’actual consistori en l’elaboració del pla d’ocupació local. “No es pot elaborar un pla d’ocupació local copiant exactament el de Terrassa. Com a mínim podien haver polit les faltes d’ortografia”, va assegurar amb ironia, mostrant els fulls al públic, amb la tinta groga del subratllador amb el qual remarcava els punts copiats ocupant bona part dels fulls. “Se’m va acabar la tinta”, bromejà. Mentresant, Pere Albó va recordar que amb ell al consistori s’ha aconseguit no haver de deixar de donar cap servei bàsic tot i que els deuen 6 milions entre l’Estat i la Generalitat. Mentre que la CUP va dir que vol enfortir la regidoria de Serveis Socials, el senyor Lloveras es va preguntar si es pot confiar en la gent dels partits que han dut a terme les retallades i J. Rodríguez va insistir que als infants i la gent gran se’ls ha deixat de banda.
    Respecte al procés sobiranista, poques sorpreses. Vilà va retreure a la resta de candidats la poca passió que els despertava el tema, ja que Joan Alfons Albó va dir que sí a la independència però “amb seny”, Motas no es va mullar, Muñoz va apostar pel federalisme, Pere Albó va dir que volia ser un Estat, però va evitar la paraula “independència”, la CUP va mostrar-se independentista però amb matisos socials, la TUG va dir que eren un partit local i no els interessava el tema, Lloveras va dir que sí, però que els interessava més el tema social i lògicament, el PP s’oposa a qualsevol cosa diferent a l’estatus actual.
    El guanyador moral del debat va ser Jordi Vilà, que amb un toc d’ironia i bon humor va anar repartint mastegots als altres candidats, amb Abraham Rodríguez (PP) i Joan Alfons Albó (CIU) de víctimes preferides. Carles Motas, de TSF va mantenir el seu to acusador amb CiU, però no va estar amb el to agressiu d’altres vegades.


    Lolita Flores presenta “La plaza del diamante” a Sant Feliu

    13/05/2015

    El proper diumenge 17 de maig està programada la representació de l’espectacle “La Plaza del Diamante”, amb Lolita Flores, al Teatre Auditori a les 19h. Encara resten poques entrades a la venda amb un preu que oscil·la entre 15 i 20 euros.

    L’autora del text és Mercè Rodoreda i la direcció de l’obra, de Joan Ollé, amb adaptació de Carles Guillén i Joan Ollé i producció del Teatro Español.

    Mercè Rodoreda situa l’obra als anys de la postguerra. La ”Colometa” és una noia òrfena de mare, que se sent perduda al món i que veurà marxar i morir la gent que més s’estima. Passarà fam i misèria i es veurà moltes vegades incapaç de tirar endavant els seus fills. Lolita interpreta, amb la seva característica força als escenaris, aquest dur monòleg interior, costumista i punyent que pretén emocionar l’espectador “amb un altre aire”.

    Les entrades per l’obra es poden adquirir a www.guixols.cat/teatre i si es vol parlar amb l’artista, cal que a més de les entrades es faci, necessàriament, una reserva per telèfon 972 82 01 67.


    El “Terra Baixa” més intimista de Guimerà

    03/05/2015

    El certamen Guíxols Escena 2015 presentà un Terra Baixa (1896) en què Lluís Homar descarrega tota la seva vitalitat artística en forma de monòleg. L’adaptació ha estat feta pel mateix Homar i pel director de l’obra, Pau Miró. Aquesta nova versió va estrenar-se per primera vegada l’11 de novembre de l’any passat al TNC i segueix voltant pels teatres de tot Catalunya, condemnat a reviure aquest clàssic tan estimat.

    Lluís Homar és Manelic, és Sebastià, és Marta i és Nuri. És la barreja de quatre passions humanes: ira, supremacia, amor i pietat. Terra Baixa es transforma en una obra més intimista que mai, una obra on un sol actor aconsegueix entreteixir tot sol diverses històries –perquè no només n’hi ha una- i on l’espectador les reconeix com una de sola. És una història d’amor, una de tantes de l’ enyorada vida rural d’antany. Però també és una història de desamors, la del senyor Sebastià, que viu engripat d’amor per la Marta.
    I Lluís Homar comença calmat de temperament, obre la porta d’un decorat que recorda la d’una casa de pagès tapada al fons amb una llarga cortina. És la Marta, que juga amb el vestit de núvia que l’ha de lligar per sempre més a les mans d’un pastor d’ovelles de la Terra Alta. El foll Sebastià, el qui tot ho veu tot ho té, ha de casar-se amb una pubilla de casa bona si vol pagar els seus deutes amb Hisenda. Tot el poble sap que ells dos són una cosa sola, una ànima i no dues, però des de fora tot semblarà veritat. Un engany dins l’engany típic de l’orquestra teatral. L’únic aliè a aquesta corrupció de passions és el pobre Manelic, qui causa pena a tothom, l’innocent i pur Manelic. L’espectador es pregunta: fins quan durarà aquesta puresa? Quan començarà a rovellar-se aquest ser immaculat de la Terra Alta?
    La Marta plora, però de sobte troba un posat amable i sincer i l’espectador ja sap que ja no és la Marta, sinó que ara parlarà la Nuri. No calen senyals o paraules. L’obra avança i el monòleg cada vegada guanya més tensió, tothom sap per on aniran les coses, però estranyament ningú acaba de tenir res clar. Sorgeixen més preguntes: com es prendrà en Manelic l’engany del casament? En quin moment la Marta es deslliurarà de les cadenes del senyor tot ho veu tot ho té i caurà als braços del pastor innocent? Com serà “l’he mort el llop” final?
    L’escenografia és un punt clau, la disposició tan calculada de la taula, el mirall i les cadires és l’avís que alguna cosa ha de canviar per força. En el moment que la Marta obre la gran cortina que tapa el fons de l’escenari, la puresa apareix sobtada. És la natura encarnada de les passions revestida de fulles seques. Tot el fons escènic és paret amb fulles, marró també per terra, natura salvatge, senyal inequívoca de violència animal.
    Àngel Guimerà decidí que la millor manera de fer entendre les passions humanes era, clarament, humanitzant-les. Havia de dotar-les d’ànima pròpia. I encertà. Lluís Homar absorbeix aquesta ànima i la fa vibrar. Terra Baixa és un clàssic per la seva energia dramàtica – que s’intensifica i explota a l’últim segon de l’obra- i també per la seva temàtica: l’etern setge entre la vida i la mort i l’amor que ho enreda tot.


    “Autokratie” per acabar el certamen

    01/05/2015

    El passat 19 d’abril es clausurà el X concurs de teatre amateur ciutat de Sant Feliu de Guíxols amb la peça Autokratie, a càrrec de la companyia de Sant Feliu de Codines Deixalles 81.
    L’obra tracta els fets verídics que ocorregueren en un centre educatiu d’Alemanya, l’any 1967, quan el professor Ron Jones suggerí als alumnes de dur a la pràctica els principis d’una societat autocràtica. El que va començar com un treball de classe, va acabar derivant cap a la formació d’un grupuscle totalitari i intolerant.
    Aquest episodi, ja traslladat al cinema (“La ola”, 2008) i al teatre, narra i aprofundeix sobre els gèrmens que afavoreixen l’aparició dels totalitarismes i com les societats, tot i haver-los viscut, són capaces de no només no enfrontar-s’hi sinó practicar-ne seguidisme.
    Dividida en dues parts, el text de l’obra, ben mesurat, va afegint capes de tensió. A la primera part se’ns presenten els personatges, es planteja la qüestió i comença l’experiment fins a una consolidació del moviment. A la segona, el moviment ha sortit de l’aula per ocupar l’institut i fins i tot el teatre.
    L’excel·lent muntatge, amb una potent escenografia i una banda sonora més que adequada, aconsegueix congeniar amb el to juvenil que vol reflectir la història.
    També la composició dramàtica dels molts joves que participen a l’obra, tot i que amb problemes per a la correcta comprensió del so des de les butaques, està prou ben dirigida com per transmetre a l’espectador les diferents personalitats que representen. Des del rebel de la classe fins al que sempre s’ha sentit exclòs. Diferents personatges adolescents, enèrgics i profundament manipulables, encaminats a un declivi progressiu cap a la conversió al feixisme.
    Així doncs, amb aquesta obra arriscada i valenta, tant per les dificultats tècniques com per la temàtica que tracta, conclou un any més el concurs de teatre amateur ciutat de Sant Feliu de Guíxols.
    Un cicle de de vuit mesos de bones representacions on hem rigut, hem plorat, passat fred, ens hem emocionat… i on sobretot, hi hem passat bones estones. Perquè el teatre és això. Moltes gràcies a aquells que amb la vostra dedicació ho heu fet possible, i des d’aquest racó també moltes gràcies per deixar-m’hi participar.
    Salut, teatre, i fins l’any que ve!

    Lluís Serra


    “Terra Baixa” i Lluís Homar, de gira per Sant Feliu

    15/04/2015

    Després de l’èxit de la temporada al Teatre Borràs de Barcelona, l’espectacle Terra Baixa i Lluís Homar comença una gira que el portarà a diverses poblacions catalanes, entre elles Sant Feliu, el proper  26 d’abril dins el certamen Guíxols Escena Primavera 2015.

    L’espectacle, estrenat el passat mes de novembre al festival Temporada Alta, ha estat vist fins ara per gairebé 20.000 persones, tot un èxit de públic i crítica. Lluís Homar, en plena maduresa professional, revisita el clàssic d’ÀngelGuimerà que el va donar a conèixer i que  ha estat una referència al llarg de tota la vida de l’actor. Després de fer l’obra als 16 anys, va decidir ser actor, i un moment molt recordat de la seva trajectòria l’hem de situar al 1990, en què Homar va ser protagonista de la mítica posada en escena de Fabià Puigserver al Teatre Lliure. Vint-i-quatre anys després, Homar assumeix els quatre papers principals de l’obra sol a l’escenari: l’ingenu pastor Manelic, que baixa de la terra alta per casar-se amb la Marta, la noia que treballa al molí de l’amo Sebastià, i també la Nuri, amiga de Manelic. Tots quatre acaben rebolcant-se al fang de les passions humanes més turbulentes, les de la terra baixa. Per l’escriptor Màrius Serra, “la versió unipersonal de Terra baixa que Lluís Homar representa (…) està destinada a perdurar en la memòria teatral” i, segons el crític Joan-Anton Benach , es tracta d’”un treball només a l’abast dels grans mestres de la interpretació”.


    El Cor del Patriarcat de Moscou, avui al Monestir

    27/03/2015

    Un concert extraordinari de Setmana Santa del prestigiós Cor del Patriarcat de Moscou obrirà avui, a l’església del monestir de Sant Feliu (21.30 h, 22 euros), el cicle Guíxols Escena de primavera, que inclourà quatre espectacles més al teatre auditori Narcís Masferrer. El Cor del Patriarcat de Moscou és un conjunt professional integrat per dotze veus masculines d’acord amb la tradició de les petites esglésies de la vella Rússia. El seu director, Anatoly Grindenko, és un cèlebre músic rus conegut sobretot com a intèrpret de viola de gamba, i el cor s’ha especialitzat en la recuperació de cants antics a la manera tradicional, però posant-los al servei de la litúrgia actual.

    Guíxols Escena continuarà el 4 d’abril amb la Lary Poppins del Mag Lari (19 h, 12 i 8 euros), i el 10 d’abril tindrà lloc la presentació del CD Som som som, de l’Escola Municipal de Música de Sant Feliu (20 h, gratuït).

    El 26 d’abril s’ha programat Terra baixa, el clàssic d’Àngel Guimerà, interpretat només per Lluís Homar, sota la direcció de Pau Miró (19 h, 20 i 15 euros). També s’hi podrà veure una altra relectura unipersonal d’un clàssic, La plaza del Diamante, de Mercè Rodoreda, en un monòleg de Lolita Flores, dirigida per Joan Ollé, el 17 de maig (19 h, 20 i 15 euros).


    Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si segueixes navegant estàs donant el teu consentiment per a l' acceptació de les esmentades cookies i l' acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç par a més informació.plugin cookies

    ACEPTAR
    Aviso de cookies